Autor Tema: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO  (Pročitano 44334 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #90 poslato: 01, 04, 2012, 22:15:49 posle podne »
a bre oladite malo sa DMB-om ... to je sasvim ok motor , koga god da znam da ga ima ne zali se i hvali malu potrosnju

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #91 poslato: 01, 04, 2012, 22:47:02 posle podne »
Kapetane kazi to saletu svetniku za brze voznje.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #92 poslato: 01, 04, 2012, 22:52:25 posle podne »
Što volite da pametujete i izokrećete stvari! tamburanje

DMB je bučan, mastan i pravi dosta vibracija, ali to nadoknadi kroz malu potrošnju. Koliko znam, veoma su pouzdani. Kome je to najbitnije, DMB je dobar izbor.
Problem je što ima samo 10ks i ne može bezbedno da pokreće plovilo od 3-4 tone.
Za manja plovila je ok.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #93 poslato: 02, 04, 2012, 00:42:19 pre podne »
Sale sad si i mene sludeo.Desetinu puta si pomenuo ;bezbednost, i bezbednost.
Šta podrazumevaš pod tim _nemože bezbedno da pokreće teže plovilo.To mišljenje mi baš nije jasno.
Ja već jednom rekoh,,svaki vlasnik uglavnom zna mogućnosti svog plovila, pa prema tome sam bira šta je bezbedno , a šta ne.
Bezbednost ne određuje snaga motora već znanje i iskustvo vlasnika plovila.
Uostalom znam da je većina nesreća i udesa proistekla iz neadekvatne i neodgovorne plovidbe vlasnika.
Šta više uveren sam da će pre nesreću izazvati neodgovoran vlasnik glisera nego neki vlasnik metalnog kabinaša sa neadekvatnim motorom.
I daj nam primer neke nezgode koja je izazvana zbog nejakog motora.Ja primera nezgoda , glisera sa prejakim motorima znam nekoliko.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #94 poslato: 02, 04, 2012, 08:13:28 pre podne »
Uopšte ne ulazim u to koliko je odgovornih ili neodgovornih vlasnika glisera. Čisto ako pogledamo prosečnu starost vlasnika, bez daljnjeg polemisanja sam spreman da prihvatim da vlasnici glisera prave veća i češća sranja. Iako ovde ti i takvi gliseri nisu tema.

Ova tema je započeta tako što je jedan vlasnik glisera pitao druge za savet oko optimalne upotrebe svog novostečenog čamca! Sećate se?!

Pa se javiše mnogi da pametuju o potrošnji svojih deplasmanaca,  i na tvrdnje da gliseri po km troše jedva malo više od deplasmanaca, odgovoreno Tercinim je primerom da brodić od 3-4 tone sa motorom od 10 ks, troši samo 0,1l po km.
To je stvarno sjajna potrošnja, ali dobija se na uštrb bezbednosti u plovidbi, pa prema tome, nije baš preporučljivo savetovati drugima ugrađivanje preslabih motora, jer se može desiti nesreća kao što se deslia Brokeru, a to se srećom završilo bez težih posledica.
Pošto su gliseri koji su navedeni kao primer opremljeni motorima koji su adekvatni njihovoj veličini i težini, za realno poređenje potrošnje bi trebalo uzeti samo deplasmance sa adekvatno odmerenim motorima. Tako da Tercin primer baš i ne treba navoditi, imajući u vidu i edukativni karakter ovog foruma.

Bezbednost pre svega određuje tehnička ispravnost plovila, u šta ulazi i adekvatna snaga motora. Iskustvo i odgovornost vlasnika leže u tome da ne upotrebljava plovilo koje je neispravno ili rizično za plovidbu.
Po meni, ne postoji nikakva razlika kad se napravi havarija da li je vlasnik hteo da se k*rči sa gliserom ili je hteo da štedi gorivo, dobije opkladu ili nešto deseto. Odgovornost je uvek ista.

Ova polemika se od početka vodi o tome, ako se uključujete u neku temu, ispratite je od početka, a nemojte da pišete napamet.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #95 poslato: 02, 04, 2012, 08:53:38 pre podne »
Tema je jako interesantna i definitivno klase Zvezda-Partizan.  h44

Terca je divan primer i nikako ga ne treba izostavljati iz ove, a ni sličnih tema.
Onaj ko plovi i pajsuje kao Terca, pokazuje da razume, poznaje i zna da plovi.
Kao što jedriličar poznaje vetar, tako Terca poznaje vodu tj Dunav na svom delu gde je i najčešće.
Ljudi su nekad VESLALI u drvenoj šiklji UZVODNO Dunavom i po 20 km !!!!
A to se ne radi na silu, nego treba nešto i znati - ne samo voleti.  stri thumbup

 114

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #96 poslato: 02, 04, 2012, 10:00:52 pre podne »
Opet, stvar mišljenja.
Terca svoje znanje i iskustvo nije stekao preko noći. Zar ne mislite da je pomalo neodgovorno savetovati početnicima tako nešto.
Druga stvar je što je lako upoznati Dunav na delu od 10-20km, ljudima koji vole i koriste glisere je to uglavnom premalo.

Priznajem, ja ne poznajem čak ni "svoj" Dunava na taj način, jer mi to znanje za plovidbu mojom čamcem nije bilo potrebno.
Dovoljno mi je da znam gde su plićaci i naperi, kako bih zaobišao te delove.
Terca je pokrenuo temu o pajsovanju, i to jeste zanimljiva tema, to treba znati. Ali nema veze sa ovom temom.
Njegova ušteda u gorivu je produkt njegovog sopstvenofg iskustva i sposobnosti, a nikako opšta karakteristika njegovog čamca.
Već iz ovoga što si napisao je jasno da niko drugi ne bi postigao tu potrošnju sa istim čamcem, osim ako ne poznaje taj deo Dunava tako dobro kao i sam Terca.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #97 poslato: 02, 04, 2012, 10:57:03 pre podne »
Zasto vlada misljenje da bi vecina ljudi menjala tabanasa za gliser?
I jos odbijaju da to priznaju?
Verujem da vecina vlasnika plovila,ma kakva ona bila,skoro jednako uzivaju na svojim ladjama,ukoliko ih koriste valjano.
Svako bi voleo da ima nesto bolje,novije,ali nema potrebe ocekivati burne reakcije zbog toga.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #98 poslato: 02, 04, 2012, 11:14:01 pre podne »
Ok,ali cemu sve ovo vodi?
Gliser vs Deplasmanac?Toliko toga za i jos toliko protiv oba navedena...
I sta mislite,kako ce se ovo zavrsiti?Jedino resenje je izvesti kratke zakljucke i zakljucati temu dok smo jos zivi.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #99 poslato: 02, 04, 2012, 11:26:06 pre podne »
@sale nb

pajsovanje ili kako se vec kaze je po meni nesto sto koristi 90% deplasmanaca, ja ne znam kada si video da iko u deplasmancu ide sredinom matice uzvodno...  ja sam tako dosao iako nisam znao put od Donjeg Milanovca do Beograda...  malo li je ?

sto se tice havarija, niko me nece ubediti da uzvodnim pajsovanjem pri brzini od 7 km  moze da nastane veca ili jednaka havarija kao kada neko ide 40 50 km na sat ... sta ce ovaj sa 7km da uradi ? eventualno da zezne elisu ili iskrivi ogradu ... a ovaj sa 40 km na sat ima velike sanse da izgine... naravno postoje izuzeci ...

@dule

svako od nas bi vozio gliser od 10 metara koji mu ne opterecuje dzep i benzin da sipa na pumpi , a gaz da mu je 10 cm .... e ali vidis pumpe, potrosnja , gaz su stvari koje odbijaju ljude od glisera, a ne samo cena voznje ili glisera... ko kaze da ne bi voleo da ima mogucnost da se skloni i utekne od oluje taj laze, a ko kaze da voli da nosi 100 - 200 litara kanistera goriva i taj laze... sve ima svoje prednosti ...

samardza ima neki brdoski motor i na pocetku sezone sipa 40 - 100 litara i to mu je ceo trosak za gorivo na godisnjem nivou  ... a plovi bogami stalno tamo vamo , ako se ne varam ima preko 30 40 dana na vodi pa sad vidi , na gliseru to dodje 2-4 kvalitetne voznje...

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #100 poslato: 02, 04, 2012, 11:46:54 pre podne »

 Kapetan
Administrator
Drekavac sa Srednjih voda
Poruke: 11447
www.mojaladja.com
   
Odg: Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB
« Odgovor #36 poslato: danas u 11:30:24 »
Citat
ko u zrelim godinama ne zna da se "svadja" otici ce i nekom drugom prilikom ...

Eto vidis da si pogresio...  6589
Hogare,stvarno nije nacin ovako razgovarati.Birajmo reci  114

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #101 poslato: 02, 04, 2012, 11:59:23 pre podne »
ljudi ajde malo da spustimo loptu .... sto bre i ovu temu da zakljucavam :(

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #102 poslato: 02, 04, 2012, 12:11:15 posle podne »
Sredinom matice se ne plovi ! Tu plove brodovi.... čamci bez obzira da li se radi o gliseru ili deplasmancu po pravilu plove ivicom matice da ne smetaju brodovima i da mogu lakše do obale u slučaju problema....
Dunav je moje more.....

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #103 poslato: 02, 04, 2012, 12:15:03 posle podne »
@sale nb

pajsovanje ili kako se vec kaze je po meni nesto sto koristi 90% deplasmanaca, ja ne znam kada si video da iko u deplasmancu ide sredinom matice uzvodno...  ja sam tako dosao iako nisam znao put od Donjeg Milanovca do Beograda...  malo li je ?

sto se tice havarija, niko me nece ubediti da uzvodnim pajsovanjem pri brzini od 7 km  moze da nastane veca ili jednaka havarija kao kada neko ide 40 50 km na sat ... sta ce ovaj sa 7km da uradi ? eventualno da zezne elisu ili iskrivi ogradu ... a ovaj sa 40 km na sat ima velike sanse da izgine... naravno postoje izuzeci ...


naravno da svi pajsuju, pogotovo oni koji imaju preslabe motore, neki ni ne mogu uzvodno drugačije. Ipak, razlikuje se pajsovanje na terenu gde poznaš svaki kamen ili kad si na nepoznatom terenu. U svakom slučaju, kad se pajsuje na nepoznatom terenu, onda od te "opuštene vožnje" koji se reklamira nema ništa! Zverate za čapljama i galebovima da otkrijete plićak ili naper na vreme. Nemoj da tražim onu temu o tvom pajsovanju od Đerdapa do Beograda!
Gliser za to vreme krstari i koristi celu širinu reke, i uživa u opuštenoj plovidbi.

Nikad me nisi čuo, a ni Duleta da ozbiljno kritikuje neki Narval, Mishin Linssen, ili Aku, Magdalenu, ili bilo koji drugi pristojni deplasmanac.
Pa i za ove pravljene lađe kažemo samo ono što je stvarno očigledno, i nikad niko od vas nije opovrgao ili dokazao suprotno.

Samo dosta više tih bajki! Kad tako malo troše i tako dobro plove, što se kačite na barže ili plovite u sastavima kad idete uzvodno?!
Tih Samardžinih tamo-amo, a koliko je to u kilometrima? 40 dana na vodi?! Znam i kako to izgleda: 2 sata plovidbe do Malih voda, ili 1-2 dana do Belegiša ili Titela, zatim vezanje u obalu, pa 2-3-4 nedelje pecanja, pa opet dan-dva plovidbe nazad. To se valjda broji kao 40 dana, ja samo kao 4. Tako gledano , tih 100 litara i nije tako malo. Pritom, nakon 2 sata plovidbe Samardža je gluv narednih pola dana, toliko mu je tih motor! ha
Čini mi se da neki prosto ne možete da podnesu činjenicu da je neko spreman i u mogućnosti da potroši tonu ili dve goriva za sezonu, već odmah sve to mora da se pljune i pogazi.
A opet, moj čamac vredi mnogo manje od većine tih limenjaka, pa onda valjda smeta što ja neću da se patim po plićacima i što pravim drugačiji izbor?! Što ću dati zadnji dinar za kantu goriva umesto za 2-3 metra lima?! Da vas ne žickam možda pare da sipam gorivo?! Jbg. nije to u redu. Nema to veze sa tipom plovila, već sa tipom ljudi.





« Poslednja izmena: 02, 04, 2012, 21:28:01 posle podne od strane IKA »
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #104 poslato: 02, 04, 2012, 12:16:22 posle podne »
Sredinom matice se ne plovi ! Tu plove brodovi.... čamci bez obzira da li se radi o gliseru ili deplasmancu po pravilu plove ivicom matice da ne smetaju brodovima i da mogu lakše do obale u slučaju problema....
E sad,ima malih brodova sa vecim gazom pa normalno idu plovnim putem,ali su u tom slucaju propisno osvetljeni,odrzavaju radio vezu i sve je ok.
Mali brod ili camac nikada nece smetati trgovackoj mornarici,stvar je prosta-ja idem sredinom sa velikim sastavom,a ti vidi gde ces.  jh