Autor Tema: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO  (Pročitano 44431 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #60 poslato: 30, 03, 2012, 12:30:02 posle podne »
Gliseri počinju da oru tek pri brzinama iznad 12-13Km/h. Čak i moj Elan postiže 11km/h bez podizanja pramca, a ima jedva preko 4 metra na vodenoj liniji. Većina deplasmanaca takođe plovi upravo tim brzinama, verovatno uz malo manju potrošnju goriva.

Tvoja Yamaha se verovatno dobro mučila sa tim Fishermanom. Moj stari Johnson 25 je trošio 13l na punom gasu, a Evinrude vuče 15l na 2/3 gasa, ali na dosta težem čamcu.

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #61 poslato: 30, 03, 2012, 18:59:36 posle podne »
Utepa me covek,bez zrna baruta,sve  tamburanje.Dakle Sale,ili si bezobrazan po prirodi,ili ne poznajes tematiku,osim tvog cuvenog i najbrzeg elana.Sve vreme pisem o gliserima i komforu,a ti uzimas za primer Antaresa,koji je mini krstas,znaci ima komfor,sto mu i samo ime kaze.Inace,i gazio i boravio i plovio na gliserima,hvala.Na camcu od 5m,pardon,gliseru,bi mogao da provedem jedan dan,eventualno,pa u hotel na spavanje,pa ponovo.To tvoje,6dana,Tekija,neka hvala,ako nemam pun komfor,neka, hvala,to ni kao mladji nisam radio.Ovo sto je Dule ispisao,potpisujem,da ne bude da vodim polemiku sa Saletom,koju ovog momenta prekidam,kao stariji  sajkaca ,mozes dalje da pises sta god hoces,Sale,ja stem nemam nista  sajkaca
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #62 poslato: 30, 03, 2012, 19:39:53 posle podne »
Čamac od 7t u toku ne može da drži jedan čovek.  no125

Hogare, Sale je Sale i uvek je bio takav od kada sam na ovom forumu, Takvi su i Dule i Kapetan.
Tj bilo ko od nas.  jh Još se niko nije promenio.

Pa i tebe molim da "ulepšaš" pisanje i izbaciš reči tipa: "bezobrazan",
jer suta ćemo svi na sajam i u pravu kafanu, a treba sesti sa svima
i sa svima biti dobar, bez obzira na neslaganje u nekim polemikama.

Terca uporno pokušava da kaže ono što neki pokušavaju da prečuju:
Ako pravilno odaberem čamac, motor i režim plovidbe mogu to da uradim tako da me košta vrlo malo!  thumbup

Sa 25L goriva i kilometražom koju je napisao Terca,
nijedan gliser ne može da predje ni u kom režimu, ni na kojoj planeti.

VREME je u celoj priči ne manje bitno,
jer je to vreme provedeno sa ljudima
i na način koji se čoveku dopada!  thumbup

 hi

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #63 poslato: 30, 03, 2012, 19:48:21 posle podne »
Povlacim ''bezobrazan'',u pravu si,isprovocira me covek  thumbup
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #64 poslato: 30, 03, 2012, 19:51:22 posle podne »
A duleta debelo slagali za traktor!
Sad sam zvao coveka zemljoradnika i pitao koliko trosi traktor dok ore?
Rekao mi je IMT 5-6l 456

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #65 poslato: 30, 03, 2012, 20:00:22 posle podne »
 thumbup

Naravno jer traktor ima milion brzina upravo iz tog razloga,
da RASTERETI motor prilikom opterećenja!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #66 poslato: 30, 03, 2012, 20:17:10 posle podne »
Evo ja bih prvi sutra ujutru pukao ovaj gliser u svoju ergelu http://www.navodi.com/Berza_014/086.html  mnogo je lep i kao nov, al mi sam vlasnik kaze da mu potrosi od 25-50L na sat.... Pa hajde ljudi objasnite mi da cu popodne posle posla na "medjici" provoditi sa par litara a ne 10 ili vishe???? Verujem da je i "Gliseras" u istoj nedoumici?!
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #67 poslato: 30, 03, 2012, 21:59:22 posle podne »
@ Hogar Utepao si se sam! Verovatno si računao da ću odustati kad digneš dreku! kgk stri
Šta da ti kažem, više nisam admin, pa ne moram da čuvam mir u kući, mogu da pravim sr*nja baš kao i ti.!!! 114
Vidim, spremio si novu definiciju glisera, sad se pojavljuje "mini-krstaš", što valjda znači da to nije gliser, a onda verovatno postoji i neki "maxi-krstaš", a isto nije gliser,  jer ako jeste, tvoja argumentacija pada u vodu.
Stvarno imaš dosta godina, trebalo bi da stojiš iza onoga što napišeš, iako smo nazovi anonimni iza ovih nickova.
Neka bude, ponela te rasprava. Eto, naučio sam i ja nešto novo: Ako je skučen i neudoban, onda je gliser, a ako je prostran i komforan, onda nije. Onda se zove "mini-krstaš"! ha ha ha ha

To tvoje,6dana,Tekija,neka hvala,ako nemam pun komfor,neka, hvala,to ni kao mladji nisam radio

pre jedno 10-tak postova sam napisao sledeće:

Stvar je jednostavna, mi (gliseraši) žrtvujemo komfor i prostor zarad brzine i bezbednosti, vi žrtvujete brzinu i sigurnost zarad komfora i uštede.

Uživaj u tome što voliš i što ti prija, a probaj da otvoriš um i pustiš na miru one koje misle drugačije i uživaju u drugim stvarima.
Nemam ništa protiv deplasmanaca i deplasmanske plovidbe, na kraju, najveći deo vremena na vodi provedem ploveći deplasmanski. Ali volim da imam izbor. Kada bih non-stop glisirao, potrošio bih vrednost mog čamca za jednu sezonu, a i ponestalo bi mi Dunava! 44444

Sa ovim što su napisali mossi i oblak se ne slažem, iz prostog razloga što upoređujete deplamance koji imaju preslabe motore za bezbednu plovidbu, ali zato ostvaruju te fantastične uštede.
Garatujem da će svaki gliser, pogonjen motorom iste snage, trošiti isto!

Ako stvar okrenemo drugačije, kladim se u gajbu piva da deplasmanac opremljen motorom koji ima neku srazmernu snagu veličini i potrebama plovila, ploveći na npr. 70% snage , troši max. 10-20% manje od glisera istih gabarita, sa odgovarajućim motorom i na 70% njegove snage. Naravno, potrošnja po pređenom km.
To je ona teza koju Dule i ja zastupamo od početka.

Evo, slažem se sa Hogarom u jednoj stvari, a to je da treba završiti ovu raspravu.
Zahvalio bih se svim učesnicima na oštroj i zabavnoj polemici, iako su ponekad posezali za niskim udarcima.
Mislim da nikome nisam ostao dužan! 114  sajkaca

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #68 poslato: 30, 03, 2012, 22:50:24 posle podne »
@ terca
Evo da se izvinim, nije mi bio cilj da budem neprijatan, barem ne u većoj meri od večito dežurnih "Mrguda".
Vi napisaste nakon Duletovog i Espressovog posta da su naveli potrošnju u "laboratorijskim uslovima", a da vaša lađa potroši 25 lit za 250 km!
Pritom oni navode realnu potrošnju u plovidbi Dunavom uzvodno-nizvodno, a vi plovidbu po stajaćoj vodi!
Recite iskreno koju brzinu postižete na Dunavu uzvodno i koliko daleko od obale plovite da biste je postigli?
I dalje ostaje nesporno da njihovi gliseri troše mnogo više, ali i pružaju mnogo više. Ostalo je stvar ukusa, i naravno, dubine džepa.

@Zoke Nemam pojma, nemam motometar, ali je sigurno blizu 200 sati. Naravno, dobar deo toga je plovidba sa malim motorom.

Evo, redom: 228km, 25 moto časova, 25 litara. To je izvod iz brodskog dnevnika sa prošle regate.

Koliko bi to bilo Dunavom: sto četrnaest km nizvodno brzinom 14 km/h ili 8,2 sata. Sto četrnaest uzvodno brzinom 7 km/h, 16,3 sata. Grubo, 25 moto časova.

25 litara. Iznenađen?

Da, uzvodno plovim optimalnom putanjom. Najčešće je to blizu obale, nekad nije. Ako treba metar od obale onda metar, nema straha. Ima tu više parametara osim daljine od obale, u vezi sa deplasmanom i dubinom vode ispod korita, kontra tokom vode na pojedinim mestima... to je vrhunska zabava, ali to nije zapravo tema sad. Evo otvoriću i jednu za to, kad završim ovaj post.

Ja rado odgovaram na sva pitanja ali mi nije namera da tebi promovišem moj način plovidbe. Ne dajem stav o tome da li snaga motora optimalna ili ne, šta je komfor i šta je stil. U ovoj temi raspravljamo o tome da li je moguće značajno smanjiti ukupnu potrošnju goriva odabirom režima plovidbe, vrste i snage motora.

Oko odgovora smo se složili i to mi je drago, jedino ponavljaš da ti radije ploviš drugačije. Ok, može i sa malo goriva, ali se tebi ne sviđa, i vozaćeš se kako ti hoćeš.


Uzgred, za 200 moto sati godišnje skidam kapu i zavidim ti. Ja nikad nisam uspeo da nakupim toliko, ni ovako spor.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #69 poslato: 31, 03, 2012, 00:41:25 pre podne »
samo malo smirite strasti ... posto ste se izmirili necu nista bacam u kafanu , samo sam podelio temu ....

inace primetio sam da u SRBIJI izraz KRSTASI ljudi spajaju i sa ladjama bez jedara..... ja koliko znam krstas je samo ladja pogonjena na vetar koja ima KRST , znaci jedrilica obicno preko 5 metara posto skoro sve preko microtonera ima krst ...



prilicno sam siguran kada je regata KRSTASA da ladje bez jedara ne mogu da ucestvuju ...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #70 poslato: 31, 03, 2012, 00:44:09 pre podne »
nekako mi se cini da je to KRSTAS proizaslo iz engleske reci crusing, cruser, pa je posle nekako preslo u KRSTarica, pa Krstas ... sto je neispravno kako ja kapiram

ili ako neko moze naka kaze definiciu ladje krstasa ?

e sad sto se teme tice...za Dunav su najbolje ladje sa ravnim koritom i peskarama ... em mozes jakim motorm da ih izglisras em mozes sa slabim motorom da vozis jeftino ...

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #71 poslato: 31, 03, 2012, 10:54:55 pre podne »
Ovako kaze Ljuba iz Lia nautike. Covek uvozi polovne glisere sa Floride i trenutno ima vise njih na prodaju. Bayliner sa motorom od 150- 200 ps trosi minimalno 25L na 25 milja. To mu je prosecna fabricka potrosnja ali za noviju generaciju MPI motora. Stara generacija kao sto je 2155-2755 i slicni trosi  40-50 L na 25 milja. Znaci to se uklapa u Duletovu pricu 1L=1km. Ono sto je problem, takav gliser u prosecnoj potrosnji na duze relacije ima relativno podnosljivu potrosnju ali u stilu voznje kakvim ga ljudi najcesce koriste a to je ori gore ori dole, odnosno popodnevno svrckanje po reci sa puno kreni stani , obrtaji u max i slicno kao posledicu imaju neverovatnu potrosnju da za sat vremena vozikanja moze otici 20-30 L bez problema a da predjena distanca bude smeshna (10 tak km). Ono shto sam ja shvatio a i Dule je slicno rekao, izglisirati pa spustiti obrtaje na duzim distancama je sasvim ok ali koristiti 200 konja za kupanje na Medjici i oranju oko splavova nema nikakav rezon a udarice vlasnika po dzepu makar sa 20-30 eura.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #72 poslato: 31, 03, 2012, 11:15:32 pre podne »
Testirali su nov Bayliner sa 135ps direktnim ubrizgavanjem  itd.....trosi pri punoj brzini od 73 km/h i 5000 obrtaja u minuti oko 40 l/h, pri putnoj brzini na 3500 o/min i 44 km/h potrošnja 20 l/h. Smanjenjem brzine na minimalno glisiranje,  3200 o/min,  brzina od 38 km/h, potrošnja goriva se smanjila na 15 l/h.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #73 poslato: 31, 03, 2012, 11:40:29 pre podne »
Kapetane, krstaš je svaki čamac ili brodić koji je namenski predodređen i opremljen za krastarenja, tj. za duži boravak na vodi.
Prema tome, krstaš može biti i jedrilica, i deplasmanac i gliser, jer to određuje trup i pogonski motor, a krstaša definišu unutrašnje vrednosti, prostor i oprema.
Krstaš je i Mishin Benetau i Mishin Linssen, i Duletov Nemo, ali i Petra. U krstaše se broje i svi poznati Espressovi brodići, uključujući i jedrilice koje je koristio. Na kraju i tvoj Che je bio krstaš ( bolje reći :uvreda za krstaše stri)

Osnovna razlika se javlja u načinu na koji koristimo naša plovila
Ako ćeš da se ku*čiš sa gliserom, eee to će da te košta! Ali sa druge strane, kada imaš plovilo koje te za pola sata, za iste pare, odveze 20-30km dalje, zašto bi poželeo da se guraš sa 2.000 drugih na Međici?!

Kada želim da se izdivljam, širok mi Dunav, nikome ne smetam, sprašim 10-15 litara za pola sata, i to je to.
Ostatak vremena uglavnom plovim polako, i sam se iznenadim koliko mnogo, jer ipak plovim uglavnom samo vikendima.
Razlog leži u tome da mene i Marinu ne zanima roštiljanje na obližnjoj adi, sunčanje , plažarenje ili pecanje. Nemam pecaljku niti me zanima.
Ali zanima me šta je iza sledeće krivine! :-), a volim i kafane. Često trknemo do Slankamena na čorbu i ribu, a u povratku se spuštamo lagano, kupamo se iz čamca i izležavamo na njemu. Barem 2 puta godišnje napravimo neki duži izlet, barem 4-5 dana, ispratimo i poneko okupljanje forumaša itd. Belegiške ade su udaljene nekih 10km od našeg privezišta, tako da dnevno sprašimo barem 20-30km. Princip je uvek isti, uzvodno radi Evinrude, a nizvodno Hondica. Na osnovu potrošenog goriva i pređene kilometraže sam došao do toga da sam prošle godine plovio oko 180-200 sati.

Evo, zadnja o potrošnji: Nisam iznenađen vašom potrošnjom, kada smo tek kupili Hondu 2ks, probao sam je do Belegiša i nazad. Uzvodno smo se vukli uz obalu celih 4-5km/h, ploveći na pola gasa, a na momente, gde Dunav jače dere, brzina je znala da padne na 2km/h. Stigli smo na Belegiš za skoro 3 sata, a vratili smo se posle za sat i po.
Honda je za to vreme potrošila neverovatnih litru i po goriva, jedva nešto preko 300ml na sat!!!! To jeste nenadmašno mala potrošnja, ali je nepraktično i nebezbedno. Kada bih plovio stalno sa tim motorom, to bi značilo da sam osuđen da nikad ne odem dalje od Beograda ili od Titela, pošto je to udaljenost koja se može pokriti tom brzinom za 6-7 dana. To je maksimum vremena koje ja mogu odvojiti u komadu.
Taj motor koji može da posluži da se dovučemo do obale, u slučaju havarije na glavnom motoru, ili da se zezamo ovako, kada nam se plovi polako. I tu nam znači, jer stvarno uštedi mnogo goriva.



"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Slovenac

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 272
  • Pol: Muškarac
  • Jugo,Jugo, rodna grudo...
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #74 poslato: 31, 03, 2012, 11:49:48 pre podne »
polako ljudi. nisam pogresio prilikom kupovine glisera,znam da gliser trosi,zanimali su me saveti za pametnu  i isplativu voznju,koje sam i dobio i zapamtio evo ovako. ako ne glisiras ne prelazi brzinu vecu od 15km jer onda ores vodu i trosis bez veze gorivo. kad izglisiras ispravi gliser spusti gas na oko 3000 obrtaja i u tom rezimu najmanje trosi, takvi saveti mi trebaju jer je steta bacati pare a sa vama mogu to da naucim.postavit cu jedan rezervni motor od 6.5km za rezervu sto rece sale a i moze da se vozi malo sa njime.espresso izgleda mocno.imam puno da vam odgovorim ali moram vise puta da procitam sve posto ste me iznenadili sa toliko odgovora
Pozdrav svima!