Autor Tema: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO  (Pročitano 44593 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Slovenac

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 272
  • Pol: Muškarac
  • Jugo,Jugo, rodna grudo...
Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« poslato: 25, 03, 2012, 18:47:38 posle podne »
ljudi zamolio bih vas za savete sto se tice glisiranja nacina voznje u kojem rezimu se trosi najmanje goriva kako pravilno upravljati gliserom i sve sto je vezano za tu temu.ne smem jos nista da radim i sredjujem oko glisera jer su mi odbili zalbu pa ide nova dok se to ne zavrsi nema pipanja.hvala za savete.
Pozdrav svima!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #1 poslato: 25, 03, 2012, 20:06:11 posle podne »
to ce najbolje da ti kazu ovi sto imaju glisere... ali danas procitah u novinama da auto vise trosi kada je u leru nego kada se ubaci u prvu brzinu ???

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #2 poslato: 25, 03, 2012, 21:09:06 posle podne »
Opet rekla kazala...
Da bi bio siguran sta i kako moraces sam da proveris,uostalom informacije ti nece mnogo pomoci kod je brod na suvom,jedino oko izbora rezervoara.

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #3 poslato: 25, 03, 2012, 21:54:17 posle podne »
Ja sa Mercruzerom od 192 ks dodam gas do kraja i  kad posle 3-4 sekunde predje u gliserski režim,vratim ručicu gasa na negdje 3000 obrtaja..    gli  i u tom režimu troši oko 20 litara na sat...

Van mreže zoke

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 736
  • Pol: Muškarac
    • PERAVA
  • Brod tip: MBD-Hausboot
  • Marina: N:K:-Moja ladja-Brcko
  • Veličina: 10x4,40N:K
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #4 poslato: 25, 03, 2012, 22:20:42 posle podne »
Moj bratac ti si debelo u nedoumici,prvo si se zaletio i uzeo gliser a koliko vidim da trazis pomoc i savjete u smisli gdje najmanje triosi  ,kad najmanje trosi  i kako se to vozi. Eeee prvo si se trebao dobro posavjetovati prije kupovine sta ,kako i koliko, .Bez icega licnog ako mislis da je gliser sjedii raspali po vodi vjeruj mi da ce te snaci situacija koja se ni usanjati nemoze . Prvo ti to laganica i otvori cetvore oci i strogo oprez ,jer vrlo je bitno da sebe svoje saputnike ne ugrozis ili ostale ucesnike u plovidbi. Ja ti zelim sve najbolje i cuvaj se bratac jeb...e su to igracke ako nisi dorastao njima ,,,bez ljutnje i pozzzz

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1207
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #5 poslato: 25, 03, 2012, 22:27:45 posle podne »
Dzaba se sekiraš što su te zacepili na carini...to ti je svega nekoliko sati glisiranja.A taman dok zavrsis sa žalbom litar goriva ima bude dvesta kinti...pa kad ukopčaš da ti za nekoliko sati na vodi valja proturiti sto evra... boli ko zubobolja...zato se ja nikad nisam prebacio sa desetak konjića pogonske snage
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #6 poslato: 26, 03, 2012, 18:39:36 posle podne »
... i ne strepis od vetra...

e koji panicari ... pa to je bre moje gorivo :) doduse pre par dana sam odkrio da mi se blok motora nesto razderao pa sada pazim na kolicinu goriva... no125

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1207
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #7 poslato: 26, 03, 2012, 19:36:27 posle podne »
koliko je kolima do Golupca nema matice panike klima cepa ladi...sve je diskutabilno Dule respektujem ali nekako kad za sezonicu na razlici goriva uštedim za vez i deset dana u Grčkoj za tri osobe..i pride sam svakodnevno na čamcu ma neka ..imam ja vremena :) aj da ne dubimo temu gliseraši protiv deplasmanaca jer stvarno ja bi voleo da imam mrcinu od par stotina konja na raspolaganju i da zvrknem gde hocu i to jeste verovatno najbolja opcija ali stvarno ne mogu da psihički proknjižim toliku cifru...možda kad neki alternativni izvor energije ....jeftiniji...profunkcioniše..
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #8 poslato: 27, 03, 2012, 16:31:04 posle podne »
ima dule pravo, ali vazda mi se cini da je jeftinije ici dva dana nego se sjuriti za dva sata... mada posle prebacivanje sa jednog mesta na drugo dodje mnogo skuplje kada se radi sa gliserom ...

Van mreže Slovenac

  • DrinskoSavski Brčkaroš
  • ****
  • Poruke: 272
  • Pol: Muškarac
  • Jugo,Jugo, rodna grudo...
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #9 poslato: 28, 03, 2012, 11:32:11 pre podne »
ako sam ja dobro shvatio sto dule napisa do golupca 4 sata 180e ili 12 sati 150e sto znaci malu razliku izmedju glisera i camca sa kabinom,koji ima normalan motor.kazu mi ovako,da gliser trosi najmanje kad se izdigne iz vode i glisira,da li je to istina.kazu mi ako ides sporije korito je u vodi,gura vodu i trosi isto kao prilikom glisiranja ,takve stvari (saveti) me zanimaju,ili recimo motor od 226 konja na sat glisiranja priblizno trosi toliko u onakvoj vozji ovoliko,na krake relacije ne glisiraj nego vozi ovako to su stvari koje iskusni znaju i ti saveti su mi potrebni.znam ja da on trosi ,do duse ne znam koliko i spreman sam na, to ali je steta da radim neke banalne pocetnicke greske ako to mogu od vas da naucim izbegnem te troskove a i sigurniji izadjem na vodu,to bi mi znacilo sto vise znam sve sam sigurniji u sebe.
Pozdrav svima!

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #10 poslato: 28, 03, 2012, 12:16:22 posle podne »
Gliser ima optimalnu potrošnju pri najmanjoj mogućoj brzini na kojoj održava stabilan režim glisiranja, a da motor radi na obrtajima gde ima povoljan obrtni momenat.
Prevedeno na naški: Izglisiraš, sačekaš da se čamac izravna na vodi ( da se pramac spusti i bude prividno paralelan sa krmom), tada vratiš gas u položaj koji ti je dovoljan da održavaš tu brzinu, podesiš trim, i to je to.
Podrazumeva da je čamac opremljen dovoljno jakim motorom, i da je težina odnosno putnici u čamcu pravilno raspoređeni.
Drugi režim u kojem imaš povoljnu potrošnju je deplasmanska plovidba do brzine korita. U tom režimu motor radi na leru ili malo iznad, a brzine se kreću između 7 i 12km/h, ovisno o dužini, težini i obliku korita.

Primer mog Elana 495 sa dvotaktnim Evinrudeom 50ks u plovidbi Dunavom nizvodno:
Potrošnja pri   9km/h, 1100 o/min.......  4l/sat
Potrošnja pri 45km/h, 4500 o/min.......15l/sat

Za 127km od Lida do Golupca , ako glisiram, mi treba 2,8 sati i 42 litra goriva.
Ako plovim polako, treba mi 14 sati i 56 litara goriva.

Naravno, u praksi, kada želim da plovim polako, ja ugasim Evinrude, upalim pomoćni motor Honda 2ks, i pri istoj brzini od 9km/h trošim cca 0,5l/sat. Tako bi mi do Golupca trebalo cca 8-9 lit/goriva. Ali ja ne mogu da taljigam 14-15 sati do dole, to možda može da se izdrži na velikom brodiću, ali na manjem čamcu - ubistvo!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #11 poslato: 28, 03, 2012, 13:38:02 posle podne »
Ova dva teksta koje su napisali Sale i Dule trebalo bi da svima nama posluže kao obavezna lektira!

Njihova objašnjenja su i razlozi zašto se ja nadam da ću posle svih radova ipak moći da izglisiram sa mojom 25-icom. Suština je u tome da se negde stigne za najkraće moguće vreme kada je to potrebno.
A kad čovek ima vremena - ma može i bez motora da se pusti da ga nosi struja...

A razlika u potrošenom gorivu je stvarno zanemarljiva na ovim relacijama koje mi imamo na našim rekama.

Van mreže espresso

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 726
  • Pol: Muškarac
  • BG-509C
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #12 poslato: 28, 03, 2012, 14:00:17 posle podne »
evo jedne male ilustracije.
dakle, gliser je dugacak 9.25m, sirok 3.2m i tezak 4.75 tona.
pogone ga dva benzinca od po 260ks.
na slikama se vidi da motori rade na oko 3350 rpm a a brzina je oko 45km/h.
plovidba Dunavom uzvodno.
u ovakvom rezimu potrosnja je oko 50 litara na sat, odnosno 25 litara po motoru.
od Donjeg Milanovca do Beograda (cca 200 km) tim tempom mi treba nesto vise od 4 sata plovidbe.
znaci da je plovilu potrebno cca 1 litar goriva za predjeni kilometar.
u plovidbi nizvodno, malo stedim na obrtajima, tako da istu brzinu postizem na 3200 rpm, a potrosnja ne prelazi 40 litara na sat.
zakljucke izvucite sami.
Ne idite utabanim putem. Umesto toga krenite tamo gde puta nema i ostavite trag.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #13 poslato: 28, 03, 2012, 14:09:52 posle podne »
Ova dva teksta koje su napisali Sale i Dule trebalo bi da svima nama posluže kao obavezna lektira!

Njihova objašnjenja su i razlozi zašto se ja nadam da ću posle svih radova ipak moći da izglisiram sa mojom 25-icom. Suština je u tome da se negde stigne za najkraće moguće vreme kada je to potrebno.
A kad čovek ima vremena - ma može i bez motora da se pusti da ga nosi struja...

A razlika u potrošenom gorivu je stvarno zanemarljiva na ovim relacijama koje mi imamo na našim rekama.
LSI,mislim da je nesto pogresno shvaceno.
Slazem se,nekome je sustina i jeste da se,kada je to potrebno,stigne za sto manje vremena...
Relacije na nasem delu Dunava su prilicno duge,bar tekve mogu da budu.
Ono sta se govori slovencu jeste da je bolje ostaviti postojeci motor na mestu,i pored mnogi bi rekli velike potrosnje.Ta potrosnja nije velika,cak je u par primera dokazano bas drugacije-da se trosi manje nego motor od 10ak ks...A pored toga,uvek imas snage u rezervi,ako zatreba.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #14 poslato: 28, 03, 2012, 14:18:31 posle podne »
...
A razlika u potrošenom gorivu je stvarno zanemarljiva na ovim relacijama koje mi imamo na našim rekama.
LSI,mislim da je nesto pogresno shvaceno.
Slazem se,nekome je sustina i jeste da se,kada je to potrebno,stigne za sto manje vremena...
Relacije na nasem delu Dunava su prilicno duge,bar tekve mogu da budu.
Ono sta se govori slovencu jeste da je bolje ostaviti postojeci motor na mestu,i pored mnogi bi rekli velike potrosnje.Ta potrosnja nije velika,cak je u par primera dokazano bas drugacije-da se trosi manje nego motor od 10ak ks...A pored toga,uvek imas snage u rezervi,ako zatreba.
[/quote]

Goranče, hvala na komentaru ali mislim da nema nesporazuma.

Ja nisam komentarisao da li treba izvaciti fabrički projektovan i ugradjen motor ili ne. Po meni, to niko ne bi trebalo da radi osim ako nije veliki poznavalac tehnike i svega što je vezano za plovnosti upravljivost. Ja to svakako nisam i uvek bih zadržao originalni motor.

Ali nešto drugo je meni bilo u glavi čitajući Saletov i Duletov komentar, a to je da su razlike u potrošnji goriva u osnovi male ako se uporedi gorivo koje čovek potroši kada vozi nekom glisiraijaućom brzinom ili ako vozi u deplasmanskom režimu.
Sva razlika je u vremenu potrebnom da se stigne na neko mesto. Zato su blagosloveni oni koji imaju vremena na pretek - oni ne moraju da čekaju "carstvo nebesko" i mogu da uživaju u laganoj vožnji. Oni drugi, koji nisu te sreće, trebalo bi da odaberu snažniji motor kako bi za kraće vreme prešli put.
E sad - postavlja se pitanje  cene tog snažnijeg motora. Jer nije to samo cena pri kupovini. Tu je i godišnja registracija, tj. porez po snazi, pa održavanje...