Nije sporno da uživate u bilo čemu, ni da plovite kako god vam to odgovaralo.
Sporno je da dovedete čoveka u zabludu da režim plovidbe ne utiče značajno na ukupnu potrošnju goriva. LSI vam je poverovao i još hoće u udžbenike da vas tura.
Dao sam vam primer kolika razlika može biti.
Kao iskusan nautičar, vi bi barem trebali da znate da u nautici ima veoma malo stvari koje mogu da važe uopšteno.
Saveti i proračuni koji su dati LSI-ju su tačni, ali odnose se isključivo na njegov čamac, njegov motor kojim trenutno raspolaže, i na njegov raspoloživi budžet.
Svakako nije isto glisirati sa 700kg ili sa 3 tone. LSI neće mnogo dobiti na uštedi ako stavi neki motor od 10ks. Pošto planira tu regatu po kanalima, svakako bih mu preporučio da ima i pomoćni motor od 2-3-4 ks, to ima smisla, ali samo dok je glavni dovoljno jak za glisiranje.
Primer koji ste vi naveli predviđa premali i preslab motor na preteškom i prevelikom koritu, i u normalnim državama je zabranjeno ploviti takvim čamcima po rekama. Namenski se mogu koristiti jedino na stajaćim vodama, manjim jezerima i kanalima.
Apićeva korita u kombinaciji sa DMB-om, to je verovatno neka klasa za većinu drugih metalnih budževina koje plove našim rekama, ali opet, da je to stvarno dobro, verovatno ih ljudi ne bi zvali koritima.
Tvrditi da je takva naprava bolja od glisera vrednog 250.000 evra je uvreda za intelegenciju.
Ali mi Srbi smo najstariji, najpametniji i sve znamo, ali se nismo pomerili od DMB-a i Golfa 2!!!
Nidžo, Evinrude na mom čamcu postiže prosečno 45Km/h pri potrošnji od 17l/sat ( prosečno uzvodno i nizvodno). To znači da bih do Đerdapa i nazad trebao oko 180 litara.
Tačno toliko sam potrošio i sa starim Zekom, ali za cca 550 km, ploveći prosečno 32km/h, sa potrošnjom od 10l/sat.
Stvar je jednostavna, mi (gliseraši) žrtvujemo komfor i prostor zarad brzine i bezbednosti, vi žrtvujete brzinu i sigurnost zarad komfora i uštede.
Imamo i par onih koji ne žrtvuju ništa, ali nisu u našem platnom razredu!
