Autor Tema: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO  (Pročitano 44361 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #15 poslato: 28, 03, 2012, 20:26:47 posle podne »
Lazo,ja bih zdravo voleo da ti izglisiras u zavrsenom i  opterecenom camcu sa tih 25ks,ali.malo sam skeptican  114
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #16 poslato: 28, 03, 2012, 21:15:10 posle podne »
Pre dve godine Mesechar i ja odemo u "Gogu" da gledamo nov gliser koji je bio na popustu hteli da ga kupimo "popola"... Nista posebno, varijanta sa pramcanim kokpitom, oko 6,5m , motor oko 150KS. Znaci radilo se o potpuno novom plovilu.... Ovakve smo informacije dobili iz zvanicnog prospekta....u kruziranju (do 15km/h) oko 20L u glisiranju 0k0  40L, primera radi taj camac je imao rezervoar 265 L... Ja verujem Espressu i Duletu u ove podatke koje iznose , mada gde god videh Duletovog Nema uglavnom je prosao u kruziranju....iskreno voleo bih da vidim toliki brod pod "punim  gasom"...nebitno. Ono sto sam hteo da napisem, racunice mogu govoriti i ovo i ono, moj Vagabundo ce sa 2L preci 15km ( za jedan sat), u svakom slucaju koristiti gliser je skup sport i zato gledamo gliserase po Savi pored splavova, 5 min gore i 5 min dole....vrlo malo, slozicete se mozete videti glisera oko Bele stene a nizvodnije da ne govorim...mozda 1 na mesec dana...glisiraju samo siklje jh
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže zoke

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 736
  • Pol: Muškarac
    • PERAVA
  • Brod tip: MBD-Hausboot
  • Marina: N:K:-Moja ladja-Brcko
  • Veličina: 10x4,40N:K
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #17 poslato: 28, 03, 2012, 21:39:25 posle podne »
Ta teorija vazi samo za glisere i nigdje vise

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #18 poslato: 28, 03, 2012, 23:03:43 posle podne »

Ali nešto drugo je meni bilo u glavi čitajući Saletov i Duletov komentar, a to je da su razlike u potrošnji goriva u osnovi male ako se uporedi gorivo koje čovek potroši kada vozi nekom glisiraijaućom brzinom ili ako vozi u deplasmanskom režimu.

Pa sad... Razlike ima ili nema, u zavisnosti ko te ubeđuje...
Svi su ti lepo proračunali da u laboratorijskim uslovima troše između pola litre i litre nečega za 1 kilometar.

I onda se ti recimo uputiš na regatu Voda Vojvodine, kako si želeo. To je prošle godine bilo oko 250 kilometara, pa ćeš ti da potrošiš između 150 i 250 litara nečega... Za desetak dana.

Eto, ja sam prošle godine potrošio 25 litara lož ulja.

I nije sve ni u parama. Ako imaš rezervoar od 20l (ide uz tvoj motor), moraćeš svaki dan da trkneš do pumpe. Ili ćeš morati da nosiš 12 fricovki. Ili nešto u sredini.

...

Ah, da... Ja sam terao čamac od bezmalo 3t. Bila i žena i dvoje dece i ker i drugari, i alge na koritu, i bogtepita šta sve ne...
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #19 poslato: 28, 03, 2012, 23:20:27 posle podne »
Znaci postoji dmb koji trosi 0,5l na sat?

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #20 poslato: 28, 03, 2012, 23:21:41 posle podne »

Svi su ti lepo proračunali da u laboratorijskim uslovima troše između pola litre i litre nečega za 1 kilometar.

I onda se ti recimo uputiš na regatu Voda Vojvodine, kako si želeo. To je prošle godine bilo oko 250 kilometara, pa ćeš ti da potrošiš između 150 i 250 litara nečega... Za desetak dana.

Eto, ja sam prošle godine potrošio 25 litara lož ulja.

Ah, da... Ja sam terao čamac od bezmalo 3t. Bila i žena i dvoje dece i ker i drugari, i alge na koritu, i bogtepita šta sve ne...

Proračuni koji su navedeni su iz prakse, barem je to jasno.

A tvoj čamac od 3 tone pogonjen očigledno nekim malim dizelom se hvata najbliže obale čim se digne iole jači vetar, pošto u takvim uslovima ne pruža ni minimum bezbednosti, a u stanju si da ploviš jedino na toj regati po kanalima , pošto na Dunavu uzvodno te pretiču i najsporije barže. Ako se digne vetar, ni ne možeš uzvodno. Ja na takav čamac ne bih ukrcao svoju porodicu, bez obzira na uštedu- moglo bi da bude preskupo.

Moderan gliser slične veličine i težine će na takvoj regati potrošiti 10-20% više od nekog malog dizela, uz pun komfor i bezbednost posade, ako vlasnik takvog plovila uopšte poželi da se zlopati 10 dana da bi prešao 250 km.


"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #21 poslato: 28, 03, 2012, 23:27:17 posle podne »
E  vise bi voleo da vidim taj tvoj moderan gliser koji trosi 10-20% vise od malog dizela nego da se Tito povampiri...
Ti kad pricas o fiatkama i gliserima izgubis svaki kriterijum....

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #22 poslato: 28, 03, 2012, 23:27:51 posle podne »
Znaci postoji dmb koji trosi 0,5l na sat?

Neee...

228 kilometara... 25 moto časova... 25 litara...
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #23 poslato: 28, 03, 2012, 23:30:56 posle podne »
Ja na takav čamac ne bih ukrcao svoju porodicu, bez obzira na uštedu- moglo bi da bude preskupo.


nema frke, ja ti ne bih ni dozvolio.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže ПЕЦОВ

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 649
  • ај на ВОДУ
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #24 poslato: 28, 03, 2012, 23:37:16 posle podne »
sad kad bih rekao da se vezes za barzu uzvodno,ko zna sta bi bilo?     25648    dun

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #25 poslato: 28, 03, 2012, 23:42:15 posle podne »
Za ta Apiceva korita DMB je zakon !
Ide to i uzvodno i nizvodno...

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #26 poslato: 28, 03, 2012, 23:43:20 posle podne »
E  vise bi voleo da vidim taj tvoj moderan gliser koji trosi 10-20% vise od malog dizela nego da se Tito povampiri...
Ti kad pricas o fiatkama i gliserima izgubis svaki kriterijum....

Pa udari ti onda neki Dačijin kriterijum. Reci ti koliko troši npr. novija Honda ili Yamaha 100ks pri nekih 8-9km/h?
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #27 poslato: 28, 03, 2012, 23:46:45 posle podne »
Moja F25 Yamaha do 2000 obrtaja troši 1L benzina.
To znači nizvodno 13-15km/h, uzvodno 7,5-8km/h

500+500km Dunavom, ali uzvodno 10-11kmh tj oko 3000 obrtaja što je loše po potrošnju.
Utrošak goriva malo manje od 200L.

Skoro 100 sati plovidbe.
Manje od 5 sati glisiranja, ostatak laganini.

Za glisiranje treba na svakih 20 kila jedna konjska snaga, a najbolje 12-13kg!
Yamaha F50 na 2000 obrtaja troši skoro 3 litre.  4588

Tako da laganini nije isto po džepu.

Ali sa F50 bi ja LAKO glisirao sa 600-700kg i TADA bi potrošnja bila u korist brzine u odnosu na vreme plovidbe.

Čak i sa F25 je ekonomičnije glisirati UZVODNO, ali ako je komplet težina čamca i putnika do 400kg.  thumbup

Ekonomičan motor, daje UVEK ekonomičnu varijantu, a BRZ motor, daje samo statistički opravdan utrošak PARA.

 114 hi

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #28 poslato: 28, 03, 2012, 23:53:34 posle podne »
Kapetan već jednom podeli temu, ja sad morao ispočetka da pročitam postove da bih skontao o čemu je ova tema.E sad da probam da se uključim.
Ova tema mi nesumnjivo potvrđuje mišljenje da najveći broj ljudi traži savet , ali 90% njih odradi po svojim prvobitnim zamislima.
Slovenac, nije mi jasno kako si se odlučivao za kupovina tog plovila, kada te sada brine kolika mu je potrošnja.
Zar o tome nisi trebao razmišljati ranije, pre kupovine.Sad kad si ga kupio ,potrošiće svo gorivo koje sipaš u njega, a ako ti se to nebude sviđalo koristićeš ga kada i koliko goriva budeš mogao da sipaš.
Utešno za tebe je što taj čamac možeš voziti i sa pomoćnim motorom, sa minimalnom potrošnjom.
Aova rasprava pokazuje u stvari nepoznavanje mogućnosti tuđih plovila.Sale dok ne počne da koristi deplasmance sa DMB - motorima nije kompetentan za ta plovila.Za glisere mu ne sporim tvrdnje ali za deplasmance ipak treba da ih koristi da bi znao pravu sliku.
A kad dune taj neki vetar , nisam ni nešto puno glisera viđao da se švrćkaju.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Opet Gliseri Vs Deplasamnci pa malo i o sikljama i jedrilicama SPOJENO
« Odgovor #29 poslato: 29, 03, 2012, 00:07:54 pre podne »
Terca ima jako dobro Apicevo korito cini mi se da je duzine 9 metara sto mnogo ubrzava camac (vodena linija) ... nikad nisam imao DMB motor, ali svi koji ga imaju govore dve price.. trosi smesno , drma i buci za sve pare... al na srecu ovo drugo se da resiti prilicno efikasno !

mislim da i salem ima slicna iskustva sa DMB-om