Anketa

Može li "normalan" mali čamac sa motorom od 5ks da glisira?

Da
18 (52.9%)
Ne
16 (47.1%)

Ukupno glasova: 31

Anketa završena: 29, 08, 2012, 14:31:08 posle podne

Autor Tema: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?  (Pročitano 52211 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #75 poslato: 09, 09, 2011, 00:13:20 pre podne »
Čika Barba ajd i ti na kafu.  :)

 :stop:

Pošto pretpstavljam da si stariji: jer nema mladih Barbi,
ovog puta neću ti izglisirati frizuru!  :new_russian:   :lula:

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #76 poslato: 09, 09, 2011, 00:35:55 pre podne »
Barba je camac star 32 godine, za zeru mladji od mene. Tako ga je krstio bivsi vlasnik, a ja nisam menjao ime zbog baksuzluka.  :) :) :)





"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #77 poslato: 09, 09, 2011, 01:25:46 pre podne »
Evo ja nudim zamorce za test 5ks 4t,naravno pod uslovom da udjem u turu  :yahoo: :drinks:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #78 poslato: 09, 09, 2011, 07:54:47 pre podne »
Dule, cela ova rasprava je pokrenuta oko definicije glisiranja, a ti celo vreme objašnjavaš kako rečni čamac nije gliser!
Pa to niko i ne osporava, niti je neko rekao da su rečni čamci gliseri. Ipak, oni su u stanju da glisiraju.
Njihov oblik korita omogućuje glisiranje, iako nema progresivnost gliserskog korita, pa je zato i taj prelaz iz jednog režima u drugi manje primetan. A to što mu smetaju vetar, talasi, što je nestabilan i neudoban, pa to je zato što nije gliser, već je snagom motora nateran u taj režim plovidbe. Nadam se da sam jasan. :-) To što Barba sa neta iskopa da neko koristi izraz "plowing" ( oranje), to je žargon koji i mi koristimo, ali šiklja sa 200 konja ostaje "šiklja sa 200 konja", ali zbog tih 200 konja će, glisirajući na mirnoj vodi, obrukati veliku većinu glisera- što se brzine tiče!
Ako mene pitaš, ja svoj gliser neću menjati za šiklju. :)

Gliseri sa tunel- koritom se prilikom glisiranja, oslanjaju na "vazdušni jastuk" koji se stvara u tunelu, što mu omogućuje još manji otpor i još veće brzine. Stvarno jeste biser - ali biser hidrodinamike! :good:



A ovde je objašnjenje vrste plovila  i načina plovidbe za decu, pošto se trenutno tako ponašamo!  :lol:
http://boatsafe.com/kids/022298kidsques.htm

Tipovi korita i osnovne karakteristike
http://boatsafe.com/kids/022298hulls.htm

Kao što vidiš Dule, ostatak sveta nema problem da prizna da je taban brži od V korita! Ali svašta čemu oni uče decu- mora da je neka sekta! :)
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #79 poslato: 09, 09, 2011, 12:02:19 posle podne »
Njihov oblik korita omogućuje glisiranje, iako nema progresivnost gliserskog korita, pa je zato i taj prelaz iz jednog režima u drugi manje primetan.

Iz kog rezima u koji rezim i na osnovu cega znas da je presao u taj drugi rezim?
Sta znaci progresivnost gliserskog korita?
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #80 poslato: 09, 09, 2011, 13:06:13 posle podne »
Njihov oblik korita omogućuje glisiranje, iako nema progresivnost gliserskog korita, pa je zato i taj prelaz iz jednog režima u drugi manje primetan.

Iz kog rezima u koji rezim i na osnovu cega znas da je presao u taj drugi rezim?
Sta znaci progresivnost gliserskog korita?

Gliserska V korita su građena tako da se oštri V na pramcu , progresivno otvara prema krmi. Ovakva geometrija korita omogućuje gliserima  tu toliko pominjanu stabilnost, pošto korito vodu ne gura samo ispod sebe, već delimično i na stranu, pa upravo voda koja se progresivno sabija u sve manji prostor pravi potporu koritu za stabilno glisiranje.
Često ćete primetiti glisere, pogotovo kad su loše istrimovani ili kada je motor nedovoljno jak, da se u plovidbi zavaljuju na levu ili desnu stranu. Uzrok je upravo ta osobina gliserskog korita, koja je češće izražena kod plovila sa dubokim V koritom.
Zbog tog oblika korita se kod glisera jasno primećuje prelazak iz deplasmanskog u gliserski režim plovidbe, zato što je kobilica kod V korita u mirovanju i deplasmanskoj plovidbi uronjena duboko u vodu, a prilikom izglisiravanja se, uslovljeno pritiskom vode ( tj. hidrodinamičkim uzgonom) izdiže bliže površini vode, time se smanjuje oplakana površina korita i otpor, i dobija se brzina.
Kako za korita koja su sposobna da glisiraju teoretski ne postoji maksimalna brzina ( pod pretpostavkom neograničene snage), nekim teoretisanjem u nedogled bi se došlo do toga da će V korito pogonjeno nekom ogromnom snagom, na kraju toliko smanjiti oplakanu površinu korita, da će glisirati praktično samo na završetku kobilice!
Ravna korita (ili taban), ne potiskuju vodu na stranu, već isključivo ispod sebe, zbog toga su vrednosti hidrodinamičkog uzgona pri manjim snagama motora, veće nego kod V korita, što tabanu daje veću brzinu. Daljnim dodavanjem snage se takođe smanjuje oplakana površina, ali pošto korito nema nižu tačku od tabana, ni kobilicu, nakon određenog momenta, dodavanjem snage više nije moguće smanjiti oplakanu površinu, ni otpor trupa, pa su nakon te tačke V korita brža.
Zato su taban korita uglavnom brža od glisera sa V koritom iste snage i veličine, iako gliser ima potencijal za veću brzinu, ali traži i veću snagu.
Taban korito je u mirovanju veoma plitko uronjeno u vodu, pa prilikom prelaska u gliserski režim ne dolazi do značajnijeg izdizanja korita, zato se prelaz iz deplasmanskog u gliserski režim ne može konstatovati na taj način ( ako je to pored svih drugih očitih pokazatelja uopšte potrebno).


"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #81 poslato: 09, 09, 2011, 14:38:50 posle podne »
Ok mislis na linijsku (kontinualnu) promenu geometrije i to je jasno samo po sebi. Jasno je i da tabanas to nema.

Slazem se sa svim sto si napisao, ali si propustio esenciju, na kojoj od pocetka insistiras, a to je klizanje. Lepo si konstatovao smanjenje okvasene povrsine u tacku kobilice glisera. To je esencijalni trenutak, trup je u dodiru sa vodom samo u toj tacki, (naravno slazem se da pricamo o granicnim vrednostima i da u realnosti to nije bukvalno tacka, jer tacka je nula i nema povrsinu, sto bi znacilo da je camas poleteo). Do tog trenutka camac je orao tj. gurao ostatak nerasprsenog pramcanog talasa, a posle toga je spustio pramac jer nije imao potporu pramcanog talasa (na koji se do tada oslanjao - okvasena povrsina) i spustio je veci deo kobilice na povrsinu vode po kojoj ona sada "kliza", a zapravo mikro gledano rub kobilice po vodi tada plovi deplasmanski (naravno pricam samo o kobilici, ne o koritu), mali pramcani talas razbija se na bokove kobilice  na gore i postize se stabilna plovidba. Posto je deplasman (istisnina vode) tada, opet teorijski, nulta, nema limita brzine.

Kod tabanasa se desava identicna situacija, pramcani talas se rasprsuje, okvasena povrsina se takodje smanjuje u tacku, ali u zadnju tacku korita (opet govorimo o granicnim vrednostima), korito se vise ne oslanja na pramcani talas jer nema okvasene povrsine tj. povrsine oslanjanja i pramac ide dole. To je poenta, vraca se u poziciju gde je vec bio i opet dobija okvasenu povrsinu koju opet smanjuje (dize pramac i ore) pa kad je svede u "nulu" ide sve iz pocetka. Nikada ne udje u rezim klizanja - glisiranja jer nema cime, i zato ne moze da se smiri.

Tabanas ne moze da bude u deplasmanskom rezimu vec u konstantnom oranju, jer podvlaci pramcani talas i rasprsuje uslovno receno horizontalno (to je ono sprejanje sa strane), a ne uz bokove na gore kao deplasmanac. Isto tako ne moze ni da bude u gliserskom rezimu osim kada okvasenu povsinu svede u tacku sto je neodrzivo stanje iz koga stalno ispada i vraca se u njega, zato pramac skace gore dole.

Jedino sto tabanas moze je da konstantno bude u predgliserskom rezimu, ali za to treba imati bubrege.   

« Poslednja izmena: 09, 09, 2011, 15:11:41 posle podne od strane Barba »
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #82 poslato: 09, 09, 2011, 18:35:55 posle podne »
Ja mislim da ovu temu treba postaviti na nekom američkom forumu , pa nek se oni natežu pa i nek se pobiju , a mi lepo da pijuckamo pivca i iz potaje pratimo raspravu do konačnog rešenja,Svremena na vreme ubacimo kosku pa nek se vataju za vratove.Oni su krivi , da imaju jednostavniji jezik ,kao recimo naš, bilo bi jednostavnije razjasniti šta je glisiranje ,šta oranje a šta berba kukuruza :tenk:

pa jel stvarno mislis da ikog normalnog zanima da li siklja glisira ili bere kukuruz ako plovi brzinom od 30kmh?

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #83 poslato: 09, 09, 2011, 18:38:24 posle podne »
ako putujes kilometar-dva na pecanje nema veze kako ide siklja, ali ako putujes 40 i vise kilometara u jednom smjeru sve je bitno

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #84 poslato: 09, 09, 2011, 19:07:23 posle podne »
na pecanje sam putovao preko 2500km u jednom pravcu i to vozom pa mi nije bilo bitno! bitna je strast!
il volis il nevolis! ili si lav ili nisi!

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2088
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • SRSA 2
  • Brod tip: Plastični čamac AQ 575
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 5,75 x 1,72
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #85 poslato: 09, 09, 2011, 19:37:22 posle podne »
na pecanje sam putovao preko 2500km u jednom pravcu i to vozom pa mi nije bilo bitno! bitna je strast!
il volis il nevolis! ili si lav ili nisi!

ТООООО ЛАВЕ!!!!!!!!  :drinks:

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #86 poslato: 09, 09, 2011, 20:34:36 posle podne »
Procitah sve lepe ... i ne moze niko da me razuveri da moj camac od 1100 kg ne glisira sa yamahom 8 hp, doduse jedva ali glisira .Jeste da ne osecam vetar u kosi ali to je zato sto sam ćelav.
Sve moze da glisira samo mu okaci mnogo konja . Sad kao... glisiraju samo nauticari ?  :aggressive:
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže busa2

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1199
  • Pol: Muškarac
  • "TEHNONAUTIKA" ZEMUN
    • www.tehnonautika.rs
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #87 poslato: 09, 09, 2011, 20:48:43 posle podne »
OVO JE FANTASTICNO !!!
Proslo je 10 min i niko se nije upalio znaci da : moja fora nije uspela  :on_the_quiet:
www.tehnonautika.rs - KONTRAADMINISTRATOR

Van mreže Zoran Marinković

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 906
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #88 poslato: 09, 09, 2011, 21:43:15 posle podne »
 :good:

OVO JE FANTASTICNO !!!
Proslo je 10 min i niko se nije upalio znaci da : moja fora nije uspela  :on_the_quiet:

Misliš za frizuru.... :friends:
Deda Zoran

Van mreže igorbos

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 417
  • Pol: Muškarac
  • Mirno more nikada nije stvorilo dobrog mornara.
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #89 poslato: 09, 09, 2011, 21:59:09 posle podne »
Jednoga dana dok smo boravili na Romaniji kolega izrazi zelju da vozi bob.Bila neka blesava vremena te staza neupotrebljiva,bobovi...ko zna gdje...medjutim njemu stalo bas kao djetetu.Nije ga mrzilo da nadje neku staru kadu napise na nju "bob",odokativno zacrta trasu i juhuuuu...Vozio je prilicno,cak i upravljao i mjenjao smjer donekle se naslanjajuci na ivice kade,sve je bilo ludo samo je na kraju bilo malo problema s kocnicama pa je za zaustavljanje morala da posluzi jedna debela bukva...Ruka...noga...par dobrih cvoruga ali izmedju grimasa i izraz velikog ponosa,no nebitno.COVEK JE VOZIO BOB!
Nema tog strucnjaka koji ce imati toliko volje i snage te stati ispred njega i demantovati to.
Bio bob,bila staza,bio vozac a tehnika....ko j.be tehniku!

Nego kad vec imate toliko energije,sta je starije ...koka ili jaje?!

                                                                       
                                                                       :drinks:    :smile:
 
Igor