a ja vise poslije ovih snimaka nisam siguran sta je glisiranje a sta nije.....ajd mozda nesto zajedno naucimo iz ove teme :good:
Ako batalimo štreberske definicije o hidrodinamičkom uzgonu i bla,bla..., možda da probamo ovako:
Nemci glisere nazivaju Gleiter od "gleiten"=klizati.
Korito kliže po površini vode, a ne ide kroz vodu. Onog trenutka kada korito dobije dovoljno potiska da se izgura na površinu vode, otpor trupa se značajno smanjuje, što omogućuje veće brzine uz manju instaliranu snagu motora.
Opet da se vratim na snimak klinca sa Tomosom 4. Odvrnite zvučnike, lepo se čuje kako motor, u trenutku kada je korito izglisiralo i kada se otpor naglo smanjio, naglo dobija obrtaje i ubrzava. ( od 0:20-0:28)
ne znam otkud ovolika polemika, pošto velika većina malih čamaca ima gliserske ili neke modularne trupove, koji su sposobni da glisiraju.
Na kraju, svaka šiklja sa ravnim završetkom krmenog dela korita je u stanju da glisira. Iako se to korito ne može smatrati gliserskim, ravna površina tog korita, uz delovanje potiska motora, veoma lako prelazi u režim glisiranja, i pravi manji otpor prilikom plovidbe,zato ćete videti da su čamci poput Dunasa i Tajmena čak brži od glisera slične veličine sa sličnim motorom, koji imaju duboko V korito.