Ako srpski pojam glisiranja podrazumeva i ovo jarcanje pramca ili oranje na malo manjoj brzini, onda moze da glisira i siklja, jedrilica, balvan, ali i Kapetanov Che i komad table stiropora.
"Srpski pojam glisiranja" ili "Barbin pojam glisiranja" je glisiranje u nekom idealnom plovilu, sa idealno podešenim trimom i sa snagom u izobilju!
Opšte prihvaćen pojam glisiranja se odnosi na.... pročitaj predhodne postove, da se ne ponavljam! :taunt:
Kad kažem opšte prihvaćen, ne mislim na Srbiju, već na vaseljenu, a bogami i šire! :

: :

: :

:
Skakanje pramca je tipično za loše istrimovana plovila. Pa to radi i moj Elan sa loše podešenim trimom ili sa premalo gasa. To je slučaj sa Maverickovim čamcem, pošto mu fali balast na pramcu.
Ovaj snimak koji si ti postavio je prikaz kako čovek u lošem koritu forsira čamac u režim plovidbe koji mu baš i ne odgovara.
Rezultat je pomalo smešan- ali i to je glisiranje.
Čisto da ne bude zabune, postoje razne vrste korita, ali i razne vrste gliserskih korita, jednotrupna, višetrupna, tunel korita, a postoji i korito koje se naziva "Sea sled" ( u slob. prevodu: morske sanke)
Gledano sa prednje strane, rekli bi da je u pitanju katamaran, ali "tunel" je nizak i trougaon (a ne trapezoidan), i smanjuje se prema krmi, da bi naposletku prešao u potpuno ravno korito. Gledano odpozadi ili sa boka, korito izgleda kao običan tabanaš!
U pitanju je rasno glisersko korito, koje je do pojave hidroglisera, držalo rekorde u brzini, stabilnosti po teškom moru i nosivosti!
Naravno, ima i mane, a to su lošija upravljivost pri velikim brzinama i velika potrošnja pri srednjim i manjim brzinama.
Po tvojoj teoriji - to uopšte nije gliser!
E sad, složićemo se da se ovde raznorazni čamci zloupotrebljavaju kao gliseri, čime se dobijaju i svakojaki rezultati.
Ali svako korito koje nije izrazito deplasmansko, ima veći ili manji potencijal za glisiranje. Ako staviš dovoljno jak motor, i ako ga oblikuješ koliko-toliko povoljno- glisiraće i balvan! :taunt: :dance1: