Anketa

Može li "normalan" mali čamac sa motorom od 5ks da glisira?

Da
18 (52.9%)
Ne
16 (47.1%)

Ukupno glasova: 31

Anketa završena: 29, 08, 2012, 14:31:08 posle podne

Autor Tema: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?  (Pročitano 54430 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #30 poslato: 05, 09, 2011, 14:16:19 posle podne »
Jeste, i sve to lepo izgleda dok je malo ljudi u čamcu i dok je voda mirna....
Ako je opterećenje veće, ili voda nemirna, onda to već ne ide tako lako! :-)
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #31 poslato: 07, 09, 2011, 10:19:23 pre podne »
Ja mislim da je Dule genija  :) ponovo najpametniji i da snaga od 5HP nije dovoljna da bi camac realnih dimenzija mogao da najasi pramcani talas. Sto se tice snimka sa Tomosom, meni deluje da se klinac pomerio napred i time pramac laganog camca samo vratio u nizi polozaj, time je dobio bolje opstrujavanje oko trupa tj, smanjio je otpor oranja, pa je Tomos zivnuo i camac je dobio na brzini, ali nije jahao na pramcanom talasu. To se desava na pasari kada Debeli umesto da sedi nazad, sedne na pramac.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #32 poslato: 07, 09, 2011, 11:30:25 pre podne »
Možeš ti staviti i 2 debela na pramac, pa brže od 9Km/h nećeš ploviti! :taunt:
Opstrujavanje oko trupa na čamcu dužine 3 metra dovodi do max. teoretske brzine trupa od jedva 6km/h, a meni se čini da taj čamčić ipak ide "malkice" brže! :good:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #33 poslato: 07, 09, 2011, 11:48:20 pre podne »
gumeni sportov camac sa merkuriem od 5ks ne da glisira nego leti !
cak sa dva odrasla coveka u njemu (packe i dzoni cirka 150kg)

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #34 poslato: 07, 09, 2011, 13:15:06 posle podne »
Možeš ti staviti i 2 debela na pramac, pa brže od 9Km/h nećeš ploviti! :taunt:
Opstrujavanje oko trupa na čamcu dužine 3 metra dovodi do max. teoretske brzine trupa od jedva 6km/h, a meni se čini da taj čamčić ipak ide "malkice" brže! :good:

  :sajkaca:
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #35 poslato: 07, 09, 2011, 14:27:43 posle podne »
i ja bih to volio vidjeti....ali vracamo se na pocetak...sta je glisiranje a sta brza voznja camcem...ne bitno koliko ima ks...

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #36 poslato: 07, 09, 2011, 17:03:30 posle podne »
Ako vratimo stvar u domen teorije, neka mi neko navede koji sve načini kretanja plovila postoje.
Tj. da li uopšte postoji neki treći način plovidbe osim deplasmanskog i glisiranja.
Ako nema, onda se svaki način plovidbe mora svrstati pod ta dva!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #37 poslato: 07, 09, 2011, 18:28:00 posle podne »
Znaci ponovo azbuka...

Postoje dva tipa korita. Displacement korita i Planing korita. Koja je osnovna razlika?

1. Displacement plovila ili po naski deplasmanci, su korita koja pramcem razbijaju pramcani talas i salju ga preko bokova. Displace water out to the hull side. Zato se i zovu deplasmanci. Povecanjem brzine (kada se prebaci onaj odnos brzine i korena vodene linije od 1.34) pramac izlazi iz vode, pramcani talas se ne razdvaja kvalitetno na bokove, vec stvara ogroman otpor. Pramac je naravno uvek u V. a korita su "kruznog" oblika. Ono sto je bitno je da ne postoji ostar prelaz izmedju bokova i dna korita, vec je u pitanju znacajan radijus.

2. Planing korita od kojih samo neka mogu da izglisiraju, su korita koja ne salju pramcani talas preko bokova trupa. Neki streberi i budale na engleskoj akademiji su provalili da pri ostrom prelazu izmedju bokova i dna, pri odredjenoj brzini plovidbe, voda u potpunosti ne opstrujava bokove stvarajuci otpor, nego se izbacuje sa strane. Ta korita ostaju zarobljena iza nedovoljno rasprsenog pramcanog talasa sa uronjenom krmom, a bez mogucnosti da ga najasu. E onda su pametni majstori zakljucili da ni pramac nicemu nesluzi i napravili klasican tabanas. On moze da ide brzo (i to poprilicno, ali ne moze da izglisira).

Budale ucenjacke su onda shvatili da ce blagi V, nakon izlaska pramca iz vode, dovoljno rasprsiti pramcani talas koji ce se zatim povuci unazad. Onog trenutka kada bude dovoljno rasprsen korito ce ga najasiti i krma ce izaci iz vode. Pri tom ce povrsina opstrujavanja oko trupa i otpor biti minimalni. E to su gliseraska plovila po naski. Daljim razvojem doslo se do korita stepenastih bokova koja su se nekako pokazala najkorisnija u sirokom opsegu brzina.

3. I naravno postoji tu milion varijacija na temu, kao korita sa stepenikom na krmi i svakakve druge budalastine, ali ima i korita koi nisu ni tamo ni vamo, a korisna su, pa su ih nazvali poludeplasmanci. Nisu odlicna ni u jednom od dva rezima, ali ni u jednom rezimu nisu losa, kao korito u pogresnom rezimu.

Zato ja mislim da gumenjak sa ravnim dnom ne moze da glisira, kao sto ni siklja ne moze da glisira, ali moze da siba ko mecava jer ipak ima samo 100kg.   

I na kraju plovilo je ili u deplasmanskom rezimu ili pokusava a ne moze da najase pramcani talas, ili glisira. Drugim recima ili razbije pramcani talas ili se sa njim bori.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #38 poslato: 07, 09, 2011, 19:22:58 posle podne »
Eto, sve si lepo objasnio, samo si izbegao da napišeš ono što je očigledno.

Korito koje nije u deplasmanskom režimu, i koje se ne bori da najaši pramčani talas - glisira! :taunt: :taunt:  :taunt:
Uključujući tu i šiklje i gumenjake! :dance:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #39 poslato: 07, 09, 2011, 20:01:33 posle podne »
Jel ti stvarno ne razumes ili se pravis da ne razumes?

"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #40 poslato: 07, 09, 2011, 20:16:06 posle podne »
Ja sve savršeno razumem, bez potrebe da studiram kojekakve definicije.
Metalni tabanaši sa dovoljno jakim motorima mogu da glisiraju, po uslovom da nemaju "švancovanu" krmu.
Moderni plastični rečni čamci i nisu klasični tabanaši, već imaju neka modifikovana korita koja idu od blagog V pa do nekih kvazi- multihull formi, i uglavnom su sva sposobna da glisiraju i to baš dobro.

Mali gumenjaci imaju ili ravno ili blago v korito,  oba tipa imaju veoma mali deplasman, zato vam se možda čini da ti čamci ne glisiraju, pošto nema značajnog izvlačenja krmenog dela iz vode - ono ni nije uronjeno.

Tvoja teorija ima smisla samo ako pričamo o šikljama sa švancom, ali ti čamci ne mogu da glisiraju i nisu nešto brzi, iako su malo brži od klasičnih deplasmanaca. Ali to nema veze sa ovom temom.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #41 poslato: 07, 09, 2011, 22:32:37 posle podne »
ovo je snimka mog camca prije nego sto sam ga kupi...ovaj zgodni gospodin nisam ja vec majstor ...gore je honda 25...ja ga sad vozim s 2t 30 ks....lijepo se vidi gdje je pramcani i gdje je rasipanje vode...camac moze postici brzinu od 54 km niz vodu...i sluzi za jednodnevna pecanja i kupanje na pjescanim plazama....e sad....ja bih ga svrstao u poludeplasmance...a gdje bi vi......napominjem da je prednji dio u V a zadnji metar i pol je ravan taban


Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #42 poslato: 07, 09, 2011, 22:43:18 posle podne »
Maverick ovo tvoje je avion!  :scare: :good:

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #43 poslato: 07, 09, 2011, 23:37:56 posle podne »
Odlican snimak maverick. Sve se lepo vidi, i kako pramac izadje iz vode, i kako se pramcani talas rasprsuje. Lepo se vidi kako je krma uronjena u vodu i kako je camac nestabilan, tj. kako pokusava da izbaci krmu iz vode, ali cim ostane bez dovoljno okvasene povrsine na krmi, pramac opet ode gore, a krma dole. Ovo je klasicno planning korito koje neuspeva da se odrzi u gliserskom rezimu. Zato bih se slozio da je u pitanju poludeplasman.

Ovde moze da se vidi kako izgleda glisiranje trupa i kako i krma ode gore. Poenta je da bokovi nisu okvaseni ni u jednoj tacki, tj. da prelaz boka i dna bude u potpunosti iznad vode. Tada nema poskakivanja, a trup obezbedjuje odlicnu upravljivost jer skoro pa celom duzinom kontrolisano klizi po vodi i na maksimalnim brzinama. Obratite paznju kako je ugao trupa minimalno povecan.





Taban ovako moze da glisira samo ako se stavi na palubu nekog baylinera.
   
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Glisiranje sa 5ks, da ili ne?
« Odgovor #44 poslato: 07, 09, 2011, 23:47:39 posle podne »
Ovde se lepo vidi sta je problem sa pramcanim talasom i zasto patka ne glisira iako "klizi" po povrsini vode.  :)

"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.