Autor Tema: Brodski lim- za i protiv  (Pročitano 29993 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #30 poslato: 04, 01, 2012, 22:30:48 posle podne »
Ja mislim da ste vi svi komplet skrenuli.....Sta kosta u 10x3 metra 100,000 evra? Razumem kad se kupuje brendirano plovilo gde kao i kod svakog proizvoda pola su troskovi pola je marketing... Ajde nek mi neko napise sta u KIKIJU ili ANIMI kosta 100.000 eura???? Kikija je pravio Sole koliko mi se cini?
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #31 poslato: 04, 01, 2012, 22:33:08 posle podne »
opet se ispostavilo da je kapetan u pravu!
nista ispod 7mm :nono:

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #32 poslato: 04, 01, 2012, 22:34:30 posle podne »
 Delphia 1050 escape u fulllllluuu kosta 95.000 eura http://www.gtmarine.ie/delphia/d1050/delphia_1050_13.html
 Pa ko je skrenuo sa pameti da kupi plekasa made in serbistan pored ovoga??? A da ne govorimo o polovnjacima....
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #33 poslato: 04, 01, 2012, 22:36:13 posle podne »
Hvala Vlado.  :smile:
Ako se brodski lim ne radi tanji od 7 mm da li to znaci da brod od 10 m ne treba praviti od tanjeg lima?

Nije mi baš najjasnije ovo pitanje , ali nešto drugo bih napomenuo.Upornost oko rasprave brodski ili trgovački lim gubi smisao ako se uzme u obzir da čvrstinu , izdržljivost broda ne čini oplatni lim već konstrukcija broda.
Ako je konstrukcija urađena kvalitetno ,sama oplata nema neki veći uticaj na kvalitet gradnje.Više pažnje treba obratiti na konstruktivne elemente broda nego na samu oplatu.Oplata će kad tad dobiti svoje deformacije, što je vidljivo na samohodkama i baržama naših brodarskih firmi.Sva su izudarana iskrivljena ali su konstrukciono i dalje vrlo upotrebljiva.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #34 poslato: 04, 01, 2012, 22:37:10 posle podne »
dule najglasniji a nema brod od lima...cak ni trgovackog a ne brodskog  :lol: voli plastiku ..cak ni Ika nije suprotnog misljenja..i rece covjek zasto i kako...jeli ima netko da banira ovog Duleta  :lol:

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #35 poslato: 04, 01, 2012, 22:47:45 posle podne »
Dule vec smo pricali o samogradnji camaca,iako sam zavarivac pa me rad prakticno ne kosta nista pre bi kupio fabricki camac nego ga pravio,a mislio sam da ga radim od Al posto za celik kako kaze Dule treba imati farbu i cetku uvek na camcu ako zelis da izgleda lepo.Po meni je opet Ika u pravu kad kaze da je konstrukcija najbitnija kod izrade camca,tako da za nase uslove mislim da nema potrebe raditi od brodskog celika.Sto se tice aluminijuma to je vec druga stvar i tu se ne bi trebalo koristiti bilo koji Al.AlMg5 je najblizi po sastavu aluminijuma koji se koristi u brodogradnji,a da se moze kupiti kod nas bez specijalne porudzbine.

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #36 poslato: 04, 01, 2012, 23:15:40 posle podne »
Delphia 1050 escape u fulllllluuu kosta 95.000 eura http://www.gtmarine.ie/delphia/d1050/delphia_1050_13.html
 Pa ko je skrenuo sa pameti da kupi plekasa made in serbistan pored ovoga??? A da ne govorimo o polovnjacima....

bogami anima je ozbiljna prica ..

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #37 poslato: 04, 01, 2012, 23:19:31 posle podne »
mene ovaj moj plekani sluzi odlicno!
e jos da ima vode gde bi mi kraj bio....

Van mreže sale.m79

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 926
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Gasa
  • Brod tip: Apic
  • Marina: Smederevo
  • Veličina: 10m
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #38 poslato: 04, 01, 2012, 23:43:29 posle podne »
Sto si ga pravio na tri sprata pa ti sad smeta podrum

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #39 poslato: 04, 01, 2012, 23:59:51 posle podne »
pa moralo se zbog gracioznosti :good:
i ja sam hteo ko lsi da od ruznog paceta napravim labuda al izgleda da sam se negde zajebo...

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2088
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • SRSA 2
  • Brod tip: Plastični čamac AQ 575
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 5,75 x 1,72
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #40 poslato: 05, 01, 2012, 00:53:59 pre podne »
Дуле, нисам имао намеру да уводим "социјалу" у расправу, већ се ради о томе да је та проклета социјала увек присутна у свим, или бар већини, расправа о бродовима, опреми и сл. Наравно да ћемо на води уживати сви који је волимо, али опет свако у пловилу по сопственом избору, а то управо одређује буђелар. Када неко хоће да прави или купи брод прво мора да разлучи са колико новца располаже, затим шта хоће и на крају шта може од својих жеља и прохтева да добије и оствари за новац који има. Неко има могућности да купи или направи брод за велике паре, и он ће куповати најквалитетније и најскупље, али највећи број нас се одлучује за много скромнију варијанту. Управо из тог разлога сам и питао да ли је паметно и исплативо (и уопште потребно) направити корито брода од "бродског" лима, а остало од обичног "трговачког".  Из постова закључујем да за наше услове није потребно за бродиће до 10-ак метара, а то је управо она мерка која је већини најинтересантнија и приступачна. 
А да будем искрен ово што ради Ика је за мене права ствар и по габаритима и по квалитету а верујем и по цени. 

Van mreže Terca

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 696
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #41 poslato: 05, 01, 2012, 09:31:41 pre podne »
Auh, grešiš. Mislim da je odavde sve počelo:

Pa zbog tih "sitnih crevaca" danas stotine brodica trune. Niti gazda moze da ih proda niti mu se ulazi u njih. A najmanje mu se ulaze jer je steta u startu napravljena.
Brodski lim je u stvari celik otporan na udarce, na promene temperature, manje se "trosi" korozijom... ima tu gomila toga.
Brodic napravljen od dobrog lima ce trajati 200 godina.
Prilikom varenja, ako se to radi pravom tehnologijom, nema krivljenja lima pa nema ni onih talasa. Bas zbog te cvrstoce. Trgovacki lim mozes malo jacim udarcem ulubiti. Brodski ne.


Ja cu da ti kazem sta ja mislim. Onako laicki.
Od trgovackog lima se ne moze napraviti kvalitetan brod od 10 metara.

Ne moze uopste da se napravi brod.
Moze da se napravi siklja sa kabinom, jeftina varijanta da se bude na vodi sa solidnim komforom. I to je to.
Ili imitacija broda pa ko proguta... proguta.
Zato jedan brod od 10 metara kosta 100 000 evra
a drugi iste duzine ili duzi majstori naprave za 6 000 evra.
Ali na takvom uvek moras da imas zvake  :smile:

Čini mi se da si prvo osmislio zaključak pa onda pobrkao kontekst, izmešao domene velike i male brodogradnje, banalizovao stvar...

Sledeći takvu logiku, ja bih bio u stanju da utvrdim da su drvo ili stakoloplastika manje otporni na udarce od trgovačkog lima i, na način na koji ti zaključuješ, zbog toga od tih materijala nije moguće napraviti (kvalitetan) brod od 10 metara.

Moguće je izraditi bilo šta od lima )mnogo tanjeg od 3-4 mm) bez talasa i krivljenja, npr. automobil. Moguće je i presom izbijati gotova korita, kad bi to bilo tržično opravdano... Mogu ti dati primere ali to i sam možeš naći na googlu.
Postoji naravno i tehnologija izrade velikih brodova, koja je dobro dokumentovana, lako je nalazite na internetu i koju često bez razmišljanja citirate u bilo kojoj prilici ( i ovde bilo ko može da kaže da ni jedan prekookeanski brod još nije izrađen od plastike, pa ja smatram da to ne znači puno).

Kod tzv. "male" brodogradnje se gotovo uvek rade pojednostavljenja i aproksimacije tehnologije ne bi li se čamac ili brodić mogao izraditi i van brodogradilišta. Zadatak "malog" brodograditelja je da osmisli način na koji će pojednostaviti postupak izrade , učiniti brodić pristupačnim po ceni, a BEZ ZNAČAJNIH POSLEDICA po trajnost, estetiku , funkcionalnost. Neki uspeju, neki ne. Dodatno, trajnost, estetika i funkcionalnost su klizne kategorije koju odmeravaju sami ljudi koji odluče da grade brod.
Dobra primer ovde ti je Ika, kod njega u dvorištu nisam primetio da postoji kran za transport limova, niti uređen magacinski prostor za odlaganje i pripremu ploča. Nema ni CNC rezanja limova, elemente uklapa redosledom koji se ne primenjuje  kod prekookeanskih brodova, a vešt je i sve dobro izgleda. Siguran sam da neće gitovati korito, nego samo zaštiti farbom. I kad bude naneo sjajn završni lak verovatno će ponegde videti blago talasanje koje sad ne vidi na matiranoj i prorđaloj površini.

Da li ti zaista misliš da on zbog toga više neće ući u taj brod? A ja sam siguran da Iki ne treba korito koje će trajati 200 godina.
I male stvari su velike, kada se gledaju izbliza.

Van mreže zoke

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 736
  • Pol: Muškarac
    • PERAVA
  • Brod tip: MBD-Hausboot
  • Marina: N:K:-Moja ladja-Brcko
  • Veličina: 10x4,40N:K
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #42 poslato: 05, 01, 2012, 12:49:47 posle podne »
 :taunt: :lol: :preved: :lol: :lol: :lol: :lol:

Van mreže HOGAR

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1448
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Hogar Strasni
  • Brod tip: Djena ship ''Hrabri''
  • Marina: ''Nautek'' Zemun
  • Veličina: 11 m
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #43 poslato: 05, 01, 2012, 13:38:13 posle podne »
Moram da se umesam.Pobogu Iko,odakle ti da nema brodskog tanjeg od 7mm :suicide:.I vi svi prihvatiste,aman,u cugu.Moj camac je od brodskog 4-5mm,korito,i 4mm kabina.Made in'' Djena ship '' 1999god-e.Nadogradjene stranice 2011-e,4mm brodski lim,da ne kvariim original.Majstori,brodski,i bog te pita koliko potrosenih kamenova okolo camca,jer je zdravo zilaviji od trgovackog.Ne znam gde si ti trazio,Iko,brodske limove i koje debljine,ali,Sole onomad,i ti si bio,pricase o brodskom limu 4mm,za Kapetanove,NESUDJENE,plovke.Elem,ima ga povremeno i u Sartidu,odatle vuce Vasic.Istina,nema ga tanjeg od 4mm,a taj se uglavnom upotrebljava za nadgradja brodova.Toliko od mene,a vi drugi proveravajte malo,nije tesko,a mozda ce nekome i zatrebati  :drinks:
Kolumbo ko ti dade ladju, j.... te radoznala

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Brodski lim- za i protiv
« Odgovor #44 poslato: 05, 01, 2012, 13:49:10 posle podne »
Pitanje:kao utvrditi o kom je limu rec?
Onako na oko ili?