Autor Tema: Brodski lim- za i protiv  (Pročitano 29968 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #15 poslato: 04, 01, 2012, 18:53:27 posle podne »
I mozda najvaznije,brodski celik se radi bazicnom elektrodom,sa kombinovanjem CO2 poluautomata.Spoljni zavari se rade elektrodom,a unutrasnji mogu poluautomatom.

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2088
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • SRSA 2
  • Brod tip: Plastični čamac AQ 575
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 5,75 x 1,72
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #16 poslato: 04, 01, 2012, 19:49:09 posle podne »
Ви све у ситна цревца, а мене занима практично. Ако се квалитетно направи бродић 10 х 3 од "трговачког" и од "бродског" лима исте дебљине, која је, осим разлике у цени, разлика у квалитету и да ли се исплати та разлика. Или простије, да ли се уопште исплати радити бродић од "бродског" лима?   :new_russian:  :new_russian:  :new_russian: 

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #17 poslato: 04, 01, 2012, 19:54:54 posle podne »
to ti je bar jednostavno:
ako na temperaturi od -60c udari u santu onaj koji nije od brodskog lima ima da se izlomi ko muskatla....

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2088
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • SRSA 2
  • Brod tip: Plastični čamac AQ 575
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 5,75 x 1,72
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #18 poslato: 04, 01, 2012, 20:19:08 posle podne »
Дуле, уопште не сумњам да си у праву. То би значило да се апсолутно исплати користити тај "бродски" лим уколико је разумно веће цене, нпр. до 50%, у односу на "трговачки".  То би повећало цену корита брода за нпр. око 2000 Еура (корито 10 х 3 м), а то не би било недостижно некоме ко има жељу да прави квалитетан брод ових димензија.

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #19 poslato: 04, 01, 2012, 20:28:34 posle podne »
a ima li podatak koja je tocna razlika u cijeni....ja danas pitam prodavaca kod sebe za brodski lim...tako me glupo pogledao...kaze nikad vidio

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #20 poslato: 04, 01, 2012, 20:48:45 posle podne »
pa sad malo vrsljam po netu i skuzis da su to mahom deblji limovi tj ploce i da se cak narucuju narudzbom po tocnim dimenzijama

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #21 poslato: 04, 01, 2012, 20:49:59 posle podne »


Prilikom varenja, ako se to radi pravom tehnologijom, nema krivljenja lima pa nema ni onih talasa. Bas zbog te cvrstoce. Trgovacki lim mozes malo jacim udarcem ulubiti. Brodski ne.


Ja cu da ti kazem sta ja mislim. Onako laicki.
Od trgovackog lima se ne moze napraviti kvalitetan brod od 10 metara.

Ne moze uopste da se napravi brod.
Moze da se napravi siklja sa kabinom, jeftina varijanta da se bude na vodi sa solidnim komforom. I to je to.
Ili imitacija broda pa ko proguta... proguta.
Zato jedan brod od 10 metara kosta 100 000 evra
a drugi iste duzine ili duzi majstori naprave za 6 000 evra.
Ali na takvom uvek moras da imas zvake  :smile:

Već sam napisao.Da li će se lim kriviti ne zavisi od lima, već od drugih činilaca.I brodski lim se i te kako krivi prilikom zavarivanja.
Znam da Šole trenutno radi brod od 13m sa brodskim limom koji je obezbedio investitor.Ko je spreman da da 40-50 hiljada evra za brod , taj neće imati dilemu oko vrste lima.Ako neko hoće da plovi sa 10 metarskim brodom za 6-7000e ni taj neće imati dilemu.
Brodski lim nije otporniji na koroziju.Jedino je razlika što se lađe stakvim limovima rade em od debljeg lima em se u zaštitu i farbanje ulaže mnogo više.
Ti u klin ja u ploču,tako nekako beše ona izreka.Ja tvrdim da MOŽE da se napravi kvalitetan brod 10m i bez brodskog lima.Jedino što neverujem da ću poživeti dovoljno da dočekam kraj takvom plovilu.Možda ne 100 god. Ali 30 god sigurno.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #22 poslato: 04, 01, 2012, 21:15:07 posle podne »
Ja sam više puta u ovim mojim komentarima naznačio da mislim na ;brodiće do 10m.I ja smatram ozbiljnijim brodovima one preko 10m i tu se slažem stobom.Za takve brodove moj izbor bi bio brodski lim od minimum 5mm.
Mada se i sa brodićima do 10m može ostvariti višednevna autonomija , ali to sad već zavisi od broja članova i načina funkcionisanja korisnika.
Da budem iskren ,da raspolažem sredstvima i sa malo većim budžetom i moj izbor bi bila plastika, ali obzirom na nedostatak dovoljno velikog budžeta nisam rad da se odreknem plovidbe,pa makar u plovilima koja su u okviru 10m i od trgovačkog lima.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #23 poslato: 04, 01, 2012, 21:31:47 posle podne »
Ko zna možda nekom i zatreba :preved:
Ova priča ima više strana , al ajd.
Mnogo kvalitetna plovila,od brodskog lima po svim zakonima brodogradnje se trenutno dva nude po berzama.
Jedan je KIKI  drugi je Anima. cena im je takva kako i zaslužuje kvalitet.Moj odisej,brokerov Lotlorijen ....su prodati, kad će ovi kvalitetniji biti ,to ćemo videti.
U Titelu kao i mnogim selima prodaju se stare kuće do 10oooe.skupe i novije , ne.
Tako i u slučaju čamaca i plovila.Jeftinija se prodaju bez obzira na kvalitet,skuplja teško.Bar je u izgledu da će u ovoj zemlji tako biti za mog života, kasnije ,,videćemo ko doživi


Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #24 poslato: 04, 01, 2012, 21:47:28 posle podne »
Svaka čast Iko, apsolutno si u pravu  :good:
Dunav je moje more.....

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #25 poslato: 04, 01, 2012, 22:04:20 posle podne »
 Kao klinac sam gledao neki partizanski film ili seriju.. ne sjećam se imena  filma ali mi je ostao u sjećanju upečatljiv lik po imenu Jovandeka Babić.. Uvijek je bio antipprotivan.. Dule me mnogo pdsjeća na njega..  :dance:

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #26 poslato: 04, 01, 2012, 22:09:42 posle podne »
Bas tako kao sto Ika kaze,ne isplati se praviti od brodskog celika za nase uslove,jedino je bolje uzeti hladno valjani od toplovaljanog lima zbog nacina izrade ili valjanja tog lima. Toplovaljani ,kao sto i ime kaze grejanjem se valja i samim tim mu se menja struktura resetke i ima losije karakteristike od hladno valjanog.Za tacnu oznaku brodskog celika trebao bi da pogledam knjige,mada sve to vec ima i na netu i kao sto je neko vec napisao i njih ima vise vrsta u zavisnosti od namene plovila.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #27 poslato: 04, 01, 2012, 22:11:41 posle podne »
Problem sa ona dva polovnjaka je što su skupi, a ipak polovni.
Kao lepa žena, jeste lepa, ali polovnjača.
U Srbiji na to se doda, da niko nikom ne veruje.
Pa ni njima da toliko vrede, ti brodovi.

Novo je novo.

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #28 poslato: 04, 01, 2012, 22:12:39 posle podne »

Nisam dobio odgovor zasto se ne prave korita od brodskog lima ako je cena istog za oko 30 % veca od cene trgovackog za istu debljinu lima.
[/quote

Mislim da je malo veca razlika u ceni samim tim sto se taj lim radi po narudzbini jer ga ne rade tanjeg od 7 mm

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2088
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • SRSA 2
  • Brod tip: Plastični čamac AQ 575
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 5,75 x 1,72
Odg: Odg: Komentari za Ikinog OGI-ja
« Odgovor #29 poslato: 04, 01, 2012, 22:25:15 posle podne »
Његоше, то је "Осма офанзива" од Бранка Ћопића.
 А чини ми се да опет долазимо у ситуацију да расправљамо око вожње Мерцедеса и Дачије Логан.  Па опет оно "свако према могућностима".  А тај брод од 100.000 евра није толико скуп само због корита, највећа ставка је ипак опрема. И још нешто, на води уживају обојица и онај са бродом од 100.000 и онај са "чамцем са кабином" од 6-7000 евра. И обојица бораве на води више дана, и обојица пецају, и обојица учествују на регатама, и обојица.........  и можда је оном са чамцем од 6-7000 евра слађе да попије пар јефтиних ракијица са другарима на свом чамцу, него оном на скупом броду да пије виски са ледом у кристалним чашама.
А све је почело од тога да ли је исплативо направити корито од "бродског" лима и то платити пар хиљада евра више.   Е то су она "ситна цревца" која сам поменуо.