Autor Tema: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway  (Pročitano 7536 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #15 poslato: 16, 03, 2011, 10:04:25 pre podne »
... (bilo bi interesantno da nekad pitaš ljude iz Garmina za izvor dobrog dela podataka, između ostalog i tih koje spominješ kao suštinske).
ja gledam da ih ne pitam jer ce ispasti da kupujemo nesto sto je besplatno ( http://plovput.rs/?strana=47 ) , to je jedan od razloga sto nisam nikada kupio garmin karte, vec sam testirao sopstveni "ploter"  (Vodootporni GPS, Laptop, GE, FUGAWI, MAXSEA,  koji se pokazao prilicno dobro ...

Idiotski mi je da pričam kako podržavam to što Garmin (Pera) radi u ovoj zemlji na temu "nautičke" kartografije, samo molim da se ne mešaju babe i žabe.

vidi Pera je dosta uradio za nautiku ovde u Srbiji i ja sam mu to uvek priznavao, ali smo se uvek sporili oko karata jer zaista mi na brodu ne treba da znam koje ulice postoje u Maloj Krsni ili koliko ima apoteka u Leskovcu... a kad kupim "nauticke"karte dobijem te informacije, po meni bi bolja varijanta bila da kupim od njega  CD za 500 dinara i da imam Dunav , Savu i Tisu..... i naravno besplatni update za POI-e na reci, time bi pera za 5 minuta zatvorio pricu oko piraterije ....

Elko Marine sada razvija pricu sa Lowrencom i kartama  pa cemo videti kako ce se to pokazati  :good:

Za napere odgovor dobijete uskoro.

ajd da ne otvaram posebnu temu, prilican sam laik ali jedna ideja mi je u glavi pa sam hteo da pitam da li je to moguce... naime zasto se jednom u dve godine ne organizuje brod koji ce sa dobrim 3D sonarom proci par puta tokom dunava i uraditi 3D sliku dna ... onda se takva "slika-image" snimi na neku flash karticu i napravi se prava karta u koju je samo potrebno ukucati vodostaj tog momenta (ili update preko neta) .... takva karta bi bila za sve male nauticare idealna ... naravno POI tacke bi se redovno ubacivale...

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #16 poslato: 16, 03, 2011, 10:29:04 pre podne »
Kapetane te 3D karte postoje.  :)



Itd ..

Ali ...  :wild:

Van mreže ZoranPlovput

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 35
  • http://www.deutschekriegsmarine.de/
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #17 poslato: 16, 03, 2011, 11:15:20 pre podne »
Joj, da ne quote-ujem, probacu ovako.

1. Ono za pitanje Garmina, nije bilo upuceno tebi, Kapetane, nego brokeru 975fx, posto je kako on kaze ovo bez svrhe, al eto Garmin ima sve super (na to se svodi u slobodnoj interpretaciji). Sa Perom saradjujemo godinama lepo, zato sam i rekao da necu da komentarisem sta je uradio i koliko je doprineo, ali cu reci da je sve ovo bez svrhe lepa osnova za Garmin kartu, do koje je covek dosao kroz licenciranje podataka i svojim radom i trudom na prikupljanju, obradi i kodiranju dodatnih informacija. Reci cu i da razumem da sve to kosta, ne diskutujem o iznosu (pricam o Garmin kartama)- ali veruj mi na rec da ako zelis nesto slicno da radis kosta.
Kao mali primer reci cu ti da bi pravio elektronske navigacione karte, moras da imas barem dobar racunar, licenciran softver (ni malo jeftin, ne govorim o operativnom sistemu, antivirusu i ostaloj boraniji). O prikupljanju podataka cu pisati u narednim tackama, pa odmah idem na cenu kostanja obuke i ucenja coveka koji to treba da radi, pa koliko trebas da ga platis da bi imao nekog normalnog, sposobnog i motivisanog, pa koliko kosta ucesce u odredjenim grupama za standardizaciju, fixni troskovi za kancelarije i ostale trice, i naravno poreska davanja, jer eto, neki nemaju luksuz da rade na crno. Elektronske karte i ovaj bez svrhe D4D kostaju prilicno vise nego sto bi mnogi ovde mogli da zamisle. Nije to zakupi web server, downloaduj softver, krekuj ga, sedi malo i nacrtaj na nekom racunaru koji si sklopio za 300 eur.

2. Za aktivnosti Elko Marine, Lowrenca ne znam, necu nista da pricam, eto ja sam otvoren da vidim i probam svasta.

3. naperi nisu definisani po prihvacenom standardu definisanom za sadrzaj D4D (ne postoji kategorija shoreline constructions) kao na primer u standardu IENC. Zato ih i nema. Nema ih kod nas kao takvih, niti u drugim zemljama. Probacemo da ih stavimo kao regulation structure, kao sto su Austrijanci uradili. Mozda nije lose da se razmisli ubuduce o tome da budu shoreline construction. Hvala na sugestiji, Ponavljam, D4D nije plovidbena niti nauticka karta. I za druge sugestije sam otvoren, znam pravo mesto gde mogu da ih iznesem, i da uticem na razmatranje tih odluke. ENCovi su besplatni, ko hoce da plovi, moze lako doci do njih.

4. Ne moras da otvaras novu temu za tvoje pitanje. Moguce je da se organizuje brod sa dobrim 3D sonarom i da isparta Dunav i uradi batimetrijski model. Moguce je i batimetriju kodirati u npr. ENC. Na zalost, moram reci da drzava Srbija nema finansijske i ljudske resurse da to uradi u danasnjim okolnostima, a ne znam da li neka privatna kompanija ima interes da to uradi. Ko razume, shvatice, sta sam napisao. Dalje necu diskutovati u tom pravcu ovde, moze uz neku rakiju negde. :)

5. U vezi sa 4 : Vreme za prikupljanje i obradu tih podataka je prilicno dugo, nije bas da se moze glisirati i prikupiti kvalitetan i pouzdan podatak. Kolicina podataka koju bi multibeam ehosonar prikupio na 588km recnog toka Dunava je OGROMNA. Brzina snimanja zavisi i od nivoa vodostaja (pozeljno je da bude visi, vise se zahvata u jednom prolazu). Vreme za postprocesing podataka je vrrrrrrlo dugo, kao i za kodiranje tih istih podataka u na primer ENC. Postoji i pitanje u odnosu na sta bi referencirao podatke (jedna duza prica o koordinatnim sistemima, korekciji GPS signala i referentnim nivoima vode), da bi zadovoljio sve (svacije) potrebe. Takodje, postavlja se i pitanje tacnosti izmerenih podataka. Ako zelis dobru preciznost i pouzdanost, to (opet) kosta, za opremu, brod, ljude, softver, i slicno tome.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #18 poslato: 17, 03, 2011, 02:28:46 pre podne »
1 slazem se, nisam ja rekao "ja cu da napravim kartu" , mene mrzi da parsiram a kamoli da pravim UP server za POI i ostale zezancije , mislio sam prevashodno na drzavu kojoj to ne bi predstavljalo preveliki trosak a putem godisnje pretplate bi se bez problema pokrio capex a posle i opex ...

2 ja cekam ko ozeblo sunce, pikiram da vidim na delu njihov side imaging (structure scan) za koji mislim da moze da se primeni pod tackom 1 , ok treba SDK i ostale alatke ali generalno moze...

3 podrzavam pristup  :good:

4 to je ovo sto pricam pod 1 :) (zaobisao sam peru pod 1 :) ) , moze pice al ja ne pijem vec 8 godina tako da meni sok! al mora na vodi , ako volis da jedris eto prilike  prolepsalo se vreme :good: 

5 slazem se, po meni se scaniranje moze zavrsiti za recimo 14 dana, treba tu i malo programiranja ali generalno referentne tacke bi bile GPS pozicija i vodostaj na taj dan pa sad gore dole, e sad drugi problem je sto vodostaji u srbiji nemaju ref tacku , pa pri prelasku iz zemuna u pancevo moze doci do jedne linije koja bi izgledala ko stepenik, ali dalo bi se naci neko resenje .... greska bi uvek postojala ali mislim da bi ona bila ispod 50cm sto je sasvim ok....

mada ako bi korisnik koristio laptop onda bi se njegova pozicija i njegova informacija o dubini mogla koristiti , dovoljno bi bilo da jednom dnevno "kalibrise" sistem i onda bi greska bila ispod 20 cm....

naime imamo podatak za dubinu na koordinati XYZ i recimo da je on 7,4 metara (podatak dobijen sceniranjem) , kada korisnik stane na tu lokaciju i izmeri recimo 5,6 metara onda bi se apsolutno mogla nivelisati cela mapa ... naravno korisnik ne mora da juti koordinatu XYZ jer je ceo dunav pokriven koordinatama prilikom prolaska broda (scan brod) on ce samo za svoju poziciju uneti dubinu a software uraditi ostalo...

e da i sto se tice obrade ne mora da traje dugo ... neka je uzorak na 1 metar sto je sasvim ok .. a grid neka bude 1x1 metar

pa sad 1 x 1 x 500km x GPS koordinate Broda X Vectorska ENC karta malo "razvaljena" zahvaljujuci brodu.... sve bi ja mislim stalo na 1 GB

Van mreže ZoranPlovput

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 35
  • http://www.deutschekriegsmarine.de/
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #19 poslato: 17, 03, 2011, 13:56:34 posle podne »
1. Teško da bi godišnja pretplata koja pokriva date troškove bila prihvatljiva nautičarima :) A veruj i kad bi rekao da košta X dinara, uvek bi se našao neko da prigovori, ne zato što je skupo, nego zato što bi trebalo da bude besplatno.

4. Dogovorićemo se za neko viđanje. Može i na vodi (kad spustim čamac  :tenk: ) ili što da ne, u Plovputu ili na brodu Plovputa ako već treba na vodi :)

5. Što se tiče snimanja rečnog dna, ti imaš nautičarski pristup, državni organ koji je zadužen (Zakonom) za te stvari u domenu komercijalne plovidbe ima drugačiji pristup, koji podrazumeva daleko veću tačnosti i preciznost. I to ne samo zarad "dubina" nego zarad gomile drugih stvari.

Stoga, nemojte očekivati od Plovputa da izvadi magični štapić i reši sve nautičarske probleme, za koje nema nadležnosti. Za rešavanje tih problema bi trebao neko drugi da brine, al da ne ulazimo sad u političke diskusije.

Nemojte me pogrešno shvatiti, imam dobru volju, zato sam se i registrovao i odmah stavio ovu temu koja bi mogla biti interesantna, ali ne želim da se ovo pretvori u situaciju gde ja branim Plovput i državu od nezadovoljnih nautičara i odbijam listom sve njihove ideje.

već napisah o tome, a mogao sam se registrovati i pod nekim desetim nicknameom, možda bi bilo mudrije, ali sam bio dovoljno hrabar ili blesav da stavim Plovput u nick.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #20 poslato: 17, 03, 2011, 14:17:54 posle podne »
Zorane, ovo što ste do sad uradili, je veliki pomak napred.
Od mene, hvala!

 :drinks: :friends:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #21 poslato: 17, 03, 2011, 14:37:37 posle podne »
da podrzim mossija, mi smo ti ko deca da si za sve rekao moze sutra bih ti trazio da obelezite obalu sa topolama na karti posto tu riba zna slabije da grize jer je topola kiselo drvo, pa ako padne u vodu ... :)

znaci nikad kraja nasim zahtevima  :good:

1 da je srece i da je ovo jaka drzava to bi bez blama mogla neka NVO za drzavu da odradi ...ovako tesko ...
4 spremi bitvu i stizem  :good:
5 salzem se :) zato i kazem da za nase potrebe nisu u pitanju nedostizni novci ... samo par strucnih ljudi

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #22 poslato: 18, 03, 2011, 18:07:04 posle podne »
Gledao sam dosta karata na netu, kakve su sanse da se domace ENC karte odrade sa dubinama ?

Van mreže ZoranPlovput

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 35
  • http://www.deutschekriegsmarine.de/
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #23 poslato: 20, 03, 2011, 20:32:41 posle podne »
Sama tehnologija kodiranja batimetrijskih podataka u ENC je nesto cime vladamo.
Drugi je pitanje raspolozivosti dovoljno dobrih podataka da se usudim da to radim i da stanem iza toga. Takodje, postoje odredjeni problemi u referentnim nivoima. Bice prilika da ti pokazem neke celije gde smo to uradili, ali kod kodiranja batimetrije je osnovni problem sto je to ciklican proces.

Ako te zanima kako to izgleda, mogu ti pokazati nesto sto je radjeno pre 2-3 godine u zoni Djerdapa 1.
Ako te zanima kako to izlgeda, ali u Austriji, evo linka http://www.doris.bmvit.gv.at/inland_ecdis/downloads/inland_ecdis_standard_20/#c1964
Imas i engleski gore u vrhu, lako ces se snaci.

Zaboravih, u dnu strane imas linkove ka relevantnim proizvodjacima karata za Dunav, Savu, a i jos neke interesantne adrese...

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #24 poslato: 21, 03, 2011, 00:21:45 pre podne »
jaaoooooo pa to nam treba !!!!!



Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #25 poslato: 21, 03, 2011, 00:24:14 pre podne »
koliko je svabe kostalo ovako nesto ?
cisto tehnika ako znas orijentaciono

Van mreže ZoranPlovput

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 35
  • http://www.deutschekriegsmarine.de/
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #26 poslato: 21, 03, 2011, 00:41:35 pre podne »
Žao mi je što nemam sad od kuće da ti okačim slapište HE Đerdap1, da vidiš da nije u pitanju metafizika, već da je moguće uraditi. Sutra, ako se setim kad budem u kancelariji da uradim screenshot da ti pokažem.

U pitanju su Austrijanci, da budemo precizni i čovek koji radi na tome se zove Johannes Nemeth. E sad, naš kartograf koji to radi se zove Tihomir i bolji je od Johannesa, odgovorno tvrdim, jer znam o čemu se radi (sertifikovan sam za proizvodnju ENCova od strane 7Cs-a, ali to ne radim zbog drugih obaveza).

Batimetrija u ENC-u podrazumeva ceo jedan ciklus, i vrlo je zahtevna u pitanju vremena (rešavaš većim brojem ljudi i sredstava koji rade jednovremeno, a to utiče na sledeći parametar) i novca (to se rešava kako se rešava). Na žalost, tu kao i svuda drugo, ide priča o sistemu a ne o pojedincima. Ne mogu reći koliko je to tačno koštalo, ali po km plovnog puta Austrija ulaže nekoliko desetina puta više novca nego Srbija, na godišnjem nivou. Pogledaj Zakon o budžetu, i biće ti jasno koliko Srbija ulaže, to je javni podatak. Ako gledaš nacionalna godišnja izdvajanja samo u domenu RISa, tu je odnos još dramatičniji. Broj ljudi koji rade u Austriji u oblasti informacionih tehnologija u odnosu na Srbiju je takođe dramatično veći. I to nije tako unazad godinu ili dve, nego čitavu deceniju (od kad ja pratim stvari), pa je ovo samo posledica.

Eto, još jednom ukazujem na neke činjenice koje će pomoći da se stvari bolje shvataju, a ljudi bolje razumeju.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3025
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #27 poslato: 21, 03, 2011, 09:46:24 pre podne »
Druže Zorane izvanjavam se za iskakanje sa teme al vidim da ste promenili avatar i po ovome verujem da ste igrač SH3 ili grešim?

Van mreže ZoranPlovput

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 35
  • http://www.deutschekriegsmarine.de/
Odg: D4D - Datawarehouse for Danube Waterway
« Odgovor #28 poslato: 21, 03, 2011, 09:49:58 pre podne »
Greška je, ne igram se.
Sviđa mi se kako izgleda dubinomer, i interesantna su mi neka (ne sva) dostignuća i tehnička rešenja koja su nastala tokom prve polovine 20. veka.
I molim bez persiranja, ako nije problem.