Autor Tema: Zeko 2  (Pročitano 59150 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Zeko 2
« Odgovor #180 poslato: 25, 06, 2011, 10:34:36 pre podne »
...........
Ovo kratko druženje iskoristio sam i za proveru svojih sportskih sposobnosti iskakanjem iz čamca na obalu, kako ne bih pokvasio noge, što je izazvalo buru smeha prisutnih (stvarno mi nikad neće biti jasno zašto je svima smešno kad neko tresne na nos!?) i uverio sam se da moje vreme polako ali sigurno prolazi.
........

E, to je trebalo snimiti pa na YT !!! :lol:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Zeko 2
« Odgovor #181 poslato: 25, 06, 2011, 23:25:31 posle podne »
Ovo je ipak tema o Zeki 2, a ne o Lazi. Zato evo jednog snimka Zeke 2 u plovidbi.
Da se vidi kako se obara teorija- u praksi! :taunt: :lol:
Bilo je dosta vetra i talasa danas, ali svejedno prelep dan za plovidbu!  :good:

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Zeko 2
« Odgovor #182 poslato: 26, 06, 2011, 07:29:28 pre podne »
Sale, uživajte Marina, ti i vaši prijatelji.  :good:


Srećno!  :drinks: :drinks: :friends: :lol:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Zeko 2
« Odgovor #183 poslato: 26, 06, 2011, 09:27:53 pre podne »
Pa ja ne znam kako je to moguce. Maksimalna teorijska brzina propelera koraka 13 na 5800 obrtaja je 53.44 km/h (brzina bez proklizavanja-slipa), a na rpm 5300 je 49km/h. Kao jedino objasnjenje za kretanje brze od moguceg vidim uticaj Teslinih ploca ili plovidbu nizvodno niz vetar, mada ni u tom slucaju ne verujem da moze da se dobije 12km/h.

Inace eksperimentalne vrednosti slipa merene na vodama Novog Zelanda su:

"The following slip values are indicative for their application.
Type of Boat – Speed in Knots – Slip
Auxiliary sailboats, barges - under 9 knots - 45%
Heavy powerboats, workboats - 9 to 15 knots - 26%
Lightweight powerboats, cruisers - 15 to 30 knots - 24%
High speed planing boats - 30 to 45 knots - 20%

Planing race boats, vee-bottom - 45 to 90 knots - 10%
Stepped hydroplanes, racing catamarans - over 90 knots - 7%"

 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Zeko 2
« Odgovor #184 poslato: 26, 06, 2011, 10:52:34 pre podne »
1. Zeko 2 je pogonjen sa motorom Evinrude 50, elisa 13-3/4x 15, prenos 2.42:1.

2. Ja sam računao da bih sa ovom elisom trebao ići 48 km/h max. A eto, ipak.... neću da se žalim!  :lol:

Vetar dodaje sigurno 1-2km, a verovatno je i elisa (pošto je bila oštećena), nakon sređivanja, sada malo više od 15. To je jedino objašnjenje koje pije vodu.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Zeko 2
« Odgovor #185 poslato: 26, 06, 2011, 12:41:02 posle podne »
nisu li izracuni za mirnu vodu....recimo da dunav ide 4 km na sat....znaci da nizvodno ides 8 brze od proracunatog

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Zeko 2
« Odgovor #186 poslato: 26, 06, 2011, 13:27:57 posle podne »
A pa ako je pitch 15 onda OK i mislim da se desava sledece:

Ako oduzmemo brzinu Dunava i taj uticaj vetra (ako ima smisla), pa da kazemo da je to 48 km/h. Klizanje je u tom slucaju 12 %.

U tvom slucaju ima jos jedna stvar, a to je da je precnik elise verovatno veci nego sto je camcu potrebno tj. camac je male mase za taj precnik propelera. Tu bacas jedan deo snage motora koji se  trosi na obrtanje veceg propelera, ali s druge strane smanjuje se klizanje jer sa vecom silom generisanom na propeleru, imas manje proklizavanje.

Po drugom Thumb Rule-u, 1 inch precnika kompenzuje 2 inca koraka. To znaci da bi mogao da ides i na varijantu 12 3/4 x 17 ili cak 12 3/4 x 18 jer ti je trenutno motor u evrspidu za 300 obrtaja. Klizanje bi tada bilo vece (~20%), ali na pitchu 17 brzina u stajacoj vodi sa uracunatim dodatnim klizanjem bi ti bila 50km/h, za dva vise nego sad, a na pitchu 18 bi bila 52.5. Na to dodas ovih 6, koje sam skinuo na konto brzine toka i vetra. Samo imao bi znacajan pad performansi kako opterecujes camac (skijasem, ljudima, opremom) tj. dodatna tezina bi povecavala klizanje.

Ja ovo vidim kao jedini razlog, a deluje mi realan, zbog koga se kreces brzinom "vecom od teorijske", jer se ona i racuna pod pretpostavkom da imas odgovarajuci precnik. Ti si taj camac terao 30km/h sa precnikom 10 i sa duplo manje snage, a sada imas 37% veci precnik, a samim tim i silu. Prica o ostecenoj i doradjivanoj elisi po mom misljenju ne pije vodu jer svako ostecenje elise samo degradira njene performanse.

To je ono sto sam ti rekao i za srsin camac, da mu mozda fali precnika pa previse proklizava, a da nije problem u koraku.

U svakom slucaju informacije sa testa su odlicne, posebno zbog tahometra i poznatih parametara trupa. A plus zbog poznatih performansi sa 25HP.
« Poslednja izmena: 26, 06, 2011, 13:48:28 posle podne od strane Barba »
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Zeko 2
« Odgovor #187 poslato: 26, 06, 2011, 14:59:12 posle podne »
Imam opciju da idem na bržu elisu 13-1/4 x 17, ali mislim da bi mi to možda napravilo problem kod većeg opterećenja.
Mislim da ima veze i sređena elisa, jer kad postaviš računicu sa korakom 16, dobijaš tačno one brzine koje i ostvarujem.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Zeko 2
« Odgovor #188 poslato: 26, 06, 2011, 15:52:40 posle podne »
Ne verujem da ce ti napraviti neko posebno opterecenje, pa motor ti je sada 300 obrtaja preko, taman ces ga vrteti na 5400-5600 rpm, a imaces dovoljno sile da smanjis slip, a dovoljno i za skijasa i za vise ljudi na camcu, bar tako kazu knjige. Ja bih tu elisu svakako probao, ako je moguce pre kupovine. Sad tu treba izracunati korak 17 na 5400 rpm ili 15 na 5800. Da li vredi bilo sta ulagati za par km/h.

Sto se tice koraka 16, ja mislim da ti pretpostavljas mnogo mali slip, sad jbg to ne mozemo da znamo bez ozbiljnog testiranja, kad je sila na propeleru jednaka ukupnom otporu kretanja. Znaci maksimalna brzina (nulto ubrzanje). Ja sam na sto mesta nasao da je slip oko 20%, a da je idealan oko 15%, za te brzine. A i racunice Dave Gerr-a tako govore. 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Zeko 2
« Odgovor #189 poslato: 26, 06, 2011, 15:57:09 posle podne »
Bogami,ide Zeko kao da ga juri copor lisica.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Zeko 2
« Odgovor #190 poslato: 26, 06, 2011, 20:55:46 posle podne »
Ne verujem da ce ti napraviti neko posebno opterecenje, pa motor ti je sada 300 obrtaja preko, taman ces ga vrteti na 5400-5600 rpm, a imaces dovoljno sile da smanjis slip, a dovoljno i za skijasa i za vise ljudi na camcu, bar tako kazu knjige. Ja bih tu elisu svakako probao, ako je moguce pre kupovine. Sad tu treba izracunati korak 17 na 5400 rpm ili 15 na 5800. Da li vredi bilo sta ulagati za par km/h.

Sto se tice koraka 16, ja mislim da ti pretpostavljas mnogo mali slip, sad jbg to ne mozemo da znamo bez ozbiljnog testiranja, kad je sila na propeleru jednaka ukupnom otporu kretanja. Znaci maksimalna brzina (nulto ubrzanje). Ja sam na sto mesta nasao da je slip oko 20%, a da je idealan oko 15%, za te brzine. A i racunice Dave Gerr-a tako govore. 

Ovo sa obrtajima je pomalo relativno. Bili smo Marina i ja, sa malo goriva, ploveći nizvodno i sa vetrom u leđa. Ja moram računati da ću ponekad ploviti i uzvodno i protiv vetra i sa dosta goriva i opreme.
Realno, ja postižem oko 5500-5600 obrtaja i brzinu oko 50Km/h nizvodno. I realno imam veoma mali slip. Uzrok leži u tome što ovaj motor ima skoro "Bigfoot" karakteristike, kada je prenos u pitanju.
Amerikanci ovakve motore koriste za pokretanje tzv. "pontoon-boat-ova", koji imaju mali otpor trupa, a veliku sopstvenu težinu (tj. veliko dozv. opterećenje), pa je potreban motor koji ima veliki potisak da ih izgura u glisiranje.. Zato je i elisa velikog prečnika ( ovakve elise nose Japanci sa 70-90ks!!!)
Elisa 17 mi je važnija sa stanovišta uštede goriva, nego zbog obaranja nekog brzinskog rekorda. Sada krstarim sa nekih 38-42km/h na 4600-5000 o/min. Ako bi tu istu brzinu imao sa 4000 - 4400 obrtaja, to bi značilo za potrošnju.
Stvar je u tome što imam u rezervi elisu 14 x 13, sa kojom ovaj motor može da gura manje barže, a takva mi stvarno ne treba. Kada bih dobio 17-icu u zamenu... to bi bilo to! :good:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Zeko 2
« Odgovor #191 poslato: 27, 06, 2011, 11:33:39 pre podne »
Tako je, to je GR odnos za High Thrust, Yamaha za T50 koristi 2.33. S druge strane, ako je camac lagan, bolje je da je odnos manji, jer je broj obrtaja propelera veci, pa je veca i brzina, naravno motor mora da ima dovoljno snage, Yamaha za F50 koristi GR 1.84. Sto se ustede goriva tice, tu moras da pazis da ti moment motora ne ode mnogo nisko sa smanjenjem RPM, a samim tim i isporucena snaga, tu je ona fantasticna prednost elektromotora.

To lako mozes da izracunas posto imas tahometar. Koliko sada ides na 4000 rpm, iz toga mozes da izracunas sta bi ti na tom rpm dala 17-ica, ali racunaj da ce motor dodatno opterecenje zbog veceg koraka kompenzovati gorivom, tj. ti ces morati da das veci gas da bi postigao tih 4000, nego sto je potrebno sada.
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Zeko 2
« Odgovor #192 poslato: 27, 06, 2011, 15:33:13 posle podne »
Ma sa tim mogu da se igram, ako kojim slučajem nađem 17-icu.
Ono što je bitno - ja sam sasvim zadovoljan kako se čamac i motor ponašaju. Mislim da je ova elisa optimalna za sve namene, dovoljno je brza kad mi se žuri, a ima dovoljno potiska da me izgura čak i sa 5 ljudi u čamcu! :good:

U stvari, biće mi najbolje da onu teretnu zamenim za još jednu ovakvu. Onda sam miran! :good:  :stop:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Zeko 2
« Odgovor #193 poslato: 30, 07, 2016, 21:19:38 posle podne »
Zeko 2 nastavlja plovidbu pod komandom novog kapetana.
Ubuduće će mu matična marina biti u Beogradu, na Savi.
Novom vlasniku želim puno sreće, avantura i zadovoljstva sa našim Zekom 2.

Mi ćemo plovidbu nastaviti na "Zeki 3", koji je u izgradnji.
Trenutno se uredjuje enterijer, a nadamo se da će zaploviti još ove jeseni. Vidimo se na vodi
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2088
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • SRSA 2
  • Brod tip: Plastični čamac AQ 575
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 5,75 x 1,72
Odg: Zeko 2
« Odgovor #194 poslato: 31, 07, 2016, 06:55:07 pre podne »
Честитам новом власнику на доброј куповини, а теби Сале  на продаји Зеке 2 и припреми новог Зеке. 114  Него, поред окачених слика, могао би да нам даш и нешто детаљнији опис и карактеристике новог Зеке 3. Видим да си од окорелог глисераша прешао у импозантне депласманце.  sajkaca