Autor Tema: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma  (Pročitano 165230 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #210 poslato: 21, 03, 2012, 06:29:13 pre podne »
Nije lako pomiriti dve suprotstavljene mogućnosti. Želje su jedno, a stvarnost često pruža nešto drugo.

Ono što se meni mota po glavi je Pilotov čamac, koji je isti kao i moj i čak je i rekonstruisan na sličan način. Po Pilotovim rečima, njegov čamac glisira iako on ima Tohatsu od 15 KS.

Zato bih ja da pokušam da realizujem prvobitnu ideju - da Evinruda palim na ključ. Ako to uspe, onda gledamo šta je sa brzinom. U tom cilju možda ću pozajmiti od nekog slabiji motor da vidim gde su granice i šta se stvarno dešava na vodi.

Ja iz tih razloga mislim da ove godine isprobam kako će ići moj čamac sa punim opterećenjem (posada, oprema, gorivo, voda i td.). Ako se pokaže da posle svega, čamac teško izglisira ili to čak nije ni moguće, onda ću sigurno Evinruda zameniti za nešto do 10 KS baš zbog svih onih ušteda koje je Sale pomenuo u svojoj poruci.


Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #211 poslato: 21, 03, 2012, 07:50:25 pre podne »
Ako Pilot može da glisira sa 15ks, to je fantastično, i samo svedoči o kvalitetu tog korita. Ipak verujem da glisiranje sa motorom  od 15ks dolazi u obzir samo dok je čamac neopterećen, a motor je pritom konstantno maksimalno opterećen. To baš i nije preporučljivo na duge staze.

Kao što sam vam i ranije rekao, pod uslovom da se dodatna težina vašeg čamca zadrži u nekim razumnim okvirima, vaš čamac će sa vašim Evinrudeom postizati istu brzinu kao i ranije, čak možda i dobije 1-2km/h. Mislim da je to neki minimum snage za bezbednu plovidbu i stabilno glisiranje na tom koritu, jer ponekad ćete sigurno imati i goste na čamcu, ili više goriva i opreme, ako krenete negde malo dalje.
Uostalom, prva petominutna plovidba će vam reći više od jednomesečnog teoretisanja na forumu.
Bućnite vi tog vašeg labuda u vodu, pa da vidimo jel' pušta vodu! Samo držite Nešu podalje! sajkaca
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #212 poslato: 21, 03, 2012, 09:08:11 pre podne »
Čisto sumnjam da će ćamac u eksplataciji biti lakši od 500 kg.
Tako da od glisiranja sa manjim motorom od 30ks nema ništa.
Sa Saletom se slažem 1000%, kao i sa svima koji misle da je 9.9hp dobar i pravi izbor.
Ako vam Lazo treba brzina trebali ste kupiti Antaresa od Miše ili zverku od Duleta.
Komandera od Latina ili nešto slično sa 40-60hp.

Moj motor Yamaha F25 pali petu godinu na 1. zub. tako da anlaser za sad je čisto ....
Ono što je zgodno je PowerTrim, a ti nije anlaser.

Čamac u eksplataciji je teži za 20-30% od momenta testiranja.  thumbup
Mom čamcu konstantno fali 15hp.  44444
I ja sve češće vozim deplasmanski jer neću da mučim motor, a u uživanciji deplasmanske vožnje neću ni da pričam.
Ali to ide sa godinama.  eek roll4

Ja sam ili prošao krizu srednjih godina ili u nju tek ulazim.
A za to je potrebno da imate:
Mali brz auto, brz čamac i nalog na FaceBook-u.  hahaha stri
Ima sve tri stvari.  roll4 k5 king

Lazo, ako Bog da sledeći put kad dodjete u Apatin nemojte se zakucati u PRC banju, vijate mlade konobarice po čardama,
nego da odemo na DUNAV! Sve će vam biti jasno u pola sata.

 hi 114

------------------

Pošto Kapetan ne čita ono preko 10 redova mali test:  456 h44 456 h44 ha

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #213 poslato: 21, 03, 2012, 14:00:18 posle podne »
Mossi, voleo bih da čujem malo više o tom Power Trim-u - o čemu se tačno radi? U kakvoj je to vezi sa ovim o čemu mi pišemo?

A što se tiče sledećeg boravka u vašem kraju - nadam se da ćemo imati vremena da se družimo uz vodu.

Ah, da - krua srednjih godina!
Prošlo je to, dragi Mossi.
Nemam ja ni mali auto, ni brz čamac a još manje nalog na Facebook-u (iskreno, još ni jednom nisam bio na tom sastajalištu).

Objasnio sam razloge zašto želim brzinu veću od 20 km/h.
Vožnja deplasmanskim brzinama je zaista uživanje i primerenija mom temperamentu. Ukoliko se pokaže da posle svih ovih radova motor ne može da izbaci čamac iz vode, zaista ću kupiti neku desetku. Ostaje samo da odlučim koju i za koliko para.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 327
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #214 poslato: 21, 03, 2012, 14:57:42 posle podne »
Želim samo veću brzinu od ove krstareće za deplasmance ...

Lazo,
Ta "krstareća" brzine je definisana oblikom (tačnije dužinom) korita. Pročitaj http://en.wikipedia.org/wiki/Wave_making_resistance

Po meni ima samo dva pametna rešenja - ili ostati u deplasmanskom režimu plovidbe sa malim motorom skromne potrošnje ili ići na drastično jači motor kako bi čamac izglisirao. Sredina ne valja - niti će ići išta brže kao deplasmanac, niti će uspeti da izglisira kako treba.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #215 poslato: 31, 03, 2012, 20:00:36 posle podne »
Danas smo Kemppi i ja malo prčkali oko čamca.
Za koji dan stiže i cirada.

Ali evo da vidite par sličica šta smo to napravili.

Kao što znate, uradjena je krovna konstrukcija koja je laka i pomična! Na slikama vidite položaj krova kada je postavljen u standardni položaj i kada prekriva čitav kokpit. Na drugoj slici vidite kako to izgleda kada se pomeri prema pramcu.

U tom položaju ostaje otvoren prostor prlikom pecanja, senka na polovini kokpita i senka iznad kabine.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #216 poslato: 05, 05, 2012, 16:52:59 posle podne »

Danas postavljena dugo očekivana tenda.
Hvala majstorima na majstorskom radu (i strpljenju!).

Slike koje govore više od 1000 reči:

Van mreže bugi

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 643
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
  • Brod tip: Tajmen 525
  • Marina: Galija Visnjica
  • Veličina: 5.25

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #218 poslato: 02, 06, 2012, 20:32:59 posle podne »
Danas, 02.06.2012. ušli smo u konačni obračun sa ladjom.
Član našeg foruma, Bugi, bio je raspoložen da dodje i pomogne da radove privedem kraju.

Prvo smo deo dana utrošili na montiranje volana na novi komandni pult i na prosecanje otvora u koje će biti postavljena tabla sa prekidačima i radio.
Iza toga postavljena su svetla, sirena i far.

Kada smo pomislili da ćemo dan završiti sa čitavim poslom uradjenim pojavio se problem.

Prvo smo proverili svaki potrošač posebno i sve je funkcionisalo.
Signalna vetla su svetlela, sirena je svirala, far je svetleo.

Kada je sve to trebalo da uključimo preko table sa prekidačima, žiice koje su vodile do fara i sirene počele su da se greju i dime!

O tom problemu pisaće Bugi nešto kasnije i postaviće pitanje našim stručnjacima sa foruma šta se to desilo i zašto, a ja bih molio kvalifikovane odgovore i upotrebljive predloge.

A sada, evo par fotografija sa kojih možete videti kako je to izgledalo večeras (bilo je još uvek vedro i signalna svetla se ne vide najbolje ali verujte na reč - rade!

Sutra nastavljamo sa radom, a priča u nastavcima ide dalje...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #219 poslato: 03, 06, 2012, 19:25:20 posle podne »
Najnovije vesti:

Kabinska oplata otkačena, nove žice većeg preseka razvučene i povezane sa potrošačima, oplata vraćena.
Rezultat - elektroinstalacija proverena i radi!

Po obodu čamca, postavljena ukrasno-zaštitna lajsna. Meni se čini da je to sada neki drugi - novi čamac (vi, kojima se ni ovo ne dopada, ne morate da se javljate)!

Ostalo je još dosta posla na sredjivanju enterijera i sedišta za upravljača i putnike ali videćemo koliko ćemo stići u narednih sedam dana.

Bugi, veliko hvala za odvojeno vreme i strpljenje.
Na fotografijama možete videti mog junaka, u društvu mog dobrog prijatelja, Mirka, koji nam je pomagao kad je trebalo pridržati lajsnu ali i kada je trebalo popiti pivo.


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #220 poslato: 09, 06, 2012, 18:22:56 posle podne »
Izveštaj za dan 09.06.2012.

Bugi je i danas odvojio nekoliko sati kako bi mi pomogao da čamac bude spreman za vodu.
Elektro instalacija završena u potpunosti ugradnjom dve upaljač-utičnice za razne potrošače na 12 V. Dodati osigurači i sve fiksirano na komandom pultu. Ostaje da se ubaci radio aparat i da se poveže žicama sa napajanjem.
Vraćene na svoje mesto lajsne i što je najvažnije - fiksiran volan i nova telefleks sajla od 15 stopa.
Na komandni pult vraćena stara dvoručna daljinska džonsonova komanda.

Pre neki dan bio mi je Peka da proveri instalaciju nove jednoručne daljinske komande koju sam kupio preko interneta.
Iako sam komandu uspeo da fiksiram, pokazalo se da ugao pod kojim stoji i položaj nisu dobri i da sajle neće moći da se zakače za onaj metalni deo o kojem sam pričao ranije. Radi se o tome da se na ovu komandu vezuju sajle koje se razlikuju od ovih koje sada imam.
Postojeće sajle su tip C-5, a na novu jednoručnu komandu idu sajle tipa C-2 (svašta sam naučio ovih dana baveći se čamcem), koje imaju sajle na čijim krajevima se nalaze urezani navoji. Problem je što te sajle na svojim krajevima imaju metalne cevčice dužine nešto preko desetak santimetara koje jednostavno nije moguće saviti, a kako sam ja komandu postavio tako da se spušta pod uglom i gotovo naslanja na zid kabine - sajle nije moguće postavit!

Jedino rešenje u ovom trenutku bilo je da vratimo dvoručnu komandu sa starim sajlama, što smo i učinili.

A nova komanda?
Pa, ona će morati da sačeka da napravim novi komandni pult, drugačije konstrukcije, u kojoj će metalni deo padati vertikalno naniže i gde će odgovarajuće sajle imati prostora za normalno funkcionisanje.

Sve u svemu, komande su vraćene na čamac i čamac bi mogao na vodu!

Ostalo je da se uradi i postavi sedište za kormilara i klupe u kokpitu i reši pitanje ležaja u kabini.

Pokušali smo i to da uradimo danas ali samo smo se lepo provozali po okolini Batajnice i Pazove. Jedan prodajni centar bio je zatvoren, a u druga dva nismo našli vodootpornu šperploču.
Bilo je crne blažujke od 20 mm debljine ali ja sam hteo šperploču. Hteo sam 15 mm debljine ali imali su 10 ili 18 mm.

Dogovoreno je sa prodavačicom u jednom od objekata da dodjem od nedelje i poručim šta želim, a oni će mi to pripremiti za naredni dan.
E, to će morati da sačeka sledeći četvrtak, kada se vratim iz Slovenije.
A onda, za vikend, slede stolarski radovi.

Da li ćemo stići da sve završimo i da odemo na regatu?
Pa - ne znam. Učiniću koliko mogu ali ako nešto iskrsne i enterijer ne bude spreman za desetodnevnu plovidbu, čamac ću završiti i onda će na vodu do neke sledeće regate.

U medjuvremmenu, sutra ću pokušati da namontiram komarnik.
Kupio sam u "Uradi sam" mrežice za komarce dimenzija 130x150 cm koje se lepe na čičak trake. Uzeo sam pet komada i verujem da će biti dosta.
Pokušaću time da sprečim male krvopije da mi se približe dok sam u čamcu. Nadam se da ću uspeti to da postavim tako da zaštita bude efikasna.

Eto, toliko za danas.
Nastavak priče sledi...

p.s.
Podsećam zainteresovane da stara telefleks sajla od 13 stopa nije prodata - bila je kratka zainteresovanom kupcu i vraćena mi je. Radi se o sajli koja je upotrebljjena u trajanju ne dužem od nekoliko sati tokom probne vožnje čamca prošlog leta - dakle, može se reći da je kao nova.
Ako je neko zainteresovan, neka se javi...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #221 poslato: 13, 06, 2012, 10:31:29 pre podne »
"Vidi šta su mi uradili od pesme, mama!" pevala je Dženis Džoplin sedamdesetih godina prošlog veka.
Sada bih ja mogao to isto da kažem: Vidi šta su mi uradili od teme, mama!

Želim da se zahvalim administraciji na odluci da temu otključaju i još više na trudu da je "srede". Sigurno nije bilo lako odvojiti kukolj od žita - a bilo ga je oho ho! Baš smo se potrudili oko toga.

Zamoliću sve vas koji budete posle svega nastavili da pratite temu da se suzdržite od nesuvislih komentara, a ako hoćete da teramo šegu, možemo to u onoj drugoj temi. Na taj način ćemo ispoštovati trud administracije i trebalo bi da opet svi budemo jedna velika i srećna porodica.

Ova tema, ma kako bila duga verujem da ipak može da bude lepa lektrira nekim nautičarima koji će jednog dana poput mene, bez mnogo znanja, bez iskustva, ali sa mnogo želje krenuti da nešto urade. Čitajući sve što je napisano biće u prilici da vide gde sam ja grešio, a šta je bilo dobro (valjda će naći bar nešto). Pre svega ova tema otvoriće im oči i ukazati na to da je rekonstrukcija čamca jedan ozbiljan projekat i ni malo lak zadatak u kome ih na svakom koraku čeka iznenadjenje.

Evo primera iz poruke koja je premeštena u onu drugu temu ali je vrlo slikovit i objašnjava to što sam rekao:

Ali kad sam video koliko je to puta skuplje od "vlagootporne" ili ti obične ploče nije mi bilo teško da odlučim šta ću kupiti.
Samo, juče je bilo kasno za to. Šper kupujem u petak i za vikend radim na tome.

A što se tiče komandnog pulta, e tu ne mogu nikog da krivim. Ja sam dao dimenzije imajući u glavi šta na pultu sve treba da nadje svoje mesto. A onda su se pokazale posledice mog neznanja.

Nova jednoručna komanda ima priključke za sajle kakve ja ranije nisam ni video u životu i pokazalo se da položaj koji sam odredio nije odgovarajući. Ovo će morati da se menja.

Jutros, kada sam napravio model kormilarskog sedišta, pokazalo se da sa planiranom visinom sedenja - ne vidim ništa ispred sebe zbog visine komandnog pulta. To će morati da se seče.

Sve u svemu, pult će morati da se promeni. Medjutim, to neće biti razloga da ladja ne zaplovi.

Visinu pulta ću skratiti na licu mesta (možda neće biti idealno odrezano ali pult ionako mora da se pravi novi.
Jednoručnu komandu inače ne mogu da koristim, pa smo već postavili staru dvoručnu, tako da ni to nije trenutno problem.
Dakle, nema izgovora - pripreme za regatu ulaze u završnu fazu.



Pokušaću da po povratku u Beograd čamac spremim za regatu i bićete o tome obavešteni blagovremeno. Onoga dana kada čamac bude u vodi biće to kraj ove teme i nastavićeo da se družimo kroz druge teme u kojima pišemo o svojim iskustvima sa vode.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #222 poslato: 19, 06, 2012, 20:51:39 posle podne »
Prethodnog vikenda dosta se radilo na čamcu.
Uspeo sam da sklepam konstrukciju sedišta i kutiju u kojoj će biti akumulator, a koja će biti oslonac za noge. Prekrojio sam i fiksirao klupe za sedenje u kokpitu.
U kutiji ispod sedišta za UMČ ima prostora za smeštaj hemijskog WC-a, a na policu iznad smetiće se brojne sitnice.

Postavljen je rolo-komarnik na ulaz u kabinu i konačno je instaliran izvod struje sa motora preko kojeg će se napajati akumulator.

Danas mi je ljubazna Tina Bambina pripremila regitarske oznake za čamac (a u četvrtak ću dobiti i pripremljenu foliju sa znakom koji će biti na vidnom mestu na bokovima kormilarnice. Ova ljubazna mlada žena je i sama vlanica čamca, pa nije ni čudo što se igra sa nama i zadovoljava naše hirove koji su u vezi sa našim ladjama.

Kupljeni su i plastični kanisteri od 5 l koji bi trebalo da posluže za rezervno gorivo koje će biti potrebno za učešće na regati, a kupljeno i novo crevo sa pumkpom za napajanje motora.
Sve u svemu, uz već kupljene bokobrane, veslo, konopce i sidro, čamac sada ima onu najnužniju opremu potrebnu za bezbednu plovidbu.



Čamac je danas naš prijatelj Zoran - Kaćintata odvukao do majstora Mirka koji će sutra da podesi hod sajli daljinskih komandi. Trebalo bi da to bude sutra gotovo, a onda...

Popodne je završeno na najlepši način - prisružili su nam se Sale NB i Marina, pa smo u lepom rapoloženju popili po piće i dogovorili se o daljim koracima ali o tome drugi put.

Nastavak sledi.

p.s.
Na slici se vidi čamac par minuta pre napuštanja bašte u kojoj je proveo toliko vremena.

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #223 poslato: 19, 06, 2012, 21:02:06 posle podne »
Možda je negde i spomenuto, pa ako sam propustio,izvinjavam se.
Šta je korišćeno za zastakljivanje, i na koji način je staklo postavljeno.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #224 poslato: 19, 06, 2012, 21:06:51 posle podne »
Možda je negde i spomenuto, pa ako sam propustio,izvinjavam se.
Šta je korišćeno za zastakljivanje, i na koji način je staklo postavljeno.

Stara stakla zamenjena su novim kliritom u boji dima debljine 4 mm. Klirit je lepljivom masom zalepljen na stranice od aluminijuma. Nisu postavljene nikakve gume niti ramovi. Videćemo kako će se to ponašati. Ako počnu da se odlepljuju ili da cure (a pokazalo se do sada da to nije slučaj) moraćemo nešto da uradimo. Za sada - ovako kako je.