Autor Tema: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma  (Pročitano 172286 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #195 poslato: 04, 06, 2011, 23:45:48 posle podne »
Ja pricam o pomeranju u odnosu na proracunsku poziciju, a i relativno pomeranje je verovatno u istu stranu.
To je kao kada skines poklopac sa flomastera pa mu nadjes teziste, onda vratis poklopac pa vidis da se teziste pomera ka strani na kojoj je poklopac, a u ovom slucaju produzenje trupa. To je tacka oko koje ce gliser da rotira oko poprecene ose, bez obzira na novu duzinu vodene linije. Po slikama imam osecaj da je kabinska nadgradnja takodje iza tezista produzenog trupa, sto ponovo pomera teziste ka nazad.
Ne mora da znaci da ce to biti znacajno losije, samo ce pramcani talas da jase delom fabrickog trupa iza proracunskog.

Shvatas? Nema logike da se teziste pomera ka napred, jer da je Laza stavio nadgradnju od recimo 10, 100 ili 1000 metara, teziste mu ni u kom slucaju nebi bilo na pramcu, vec uvek iza pocetnog polozaja.   
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #196 poslato: 21, 06, 2011, 23:22:32 posle podne »
Evo jedno korito, slično ili isto kao Anatej.
Ima tendu i stajaću visinu, hladovinu, a nije izgubio na stabilnosti.. valda.  :sajkaca:

 :drinks:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #197 poslato: 25, 06, 2011, 21:58:39 posle podne »
Pre dva dana, Aca me je izvestio da je njegov posao završen i da treba da preuzmem čamac.
Otišao sam jutros, potajno se nadajući da će čamac u toku dana stići do vode.

Ipak, bio je to račun bez krčmara.

Čamac još uvek nije spreman za vodu.

Elektroinstalacija nije postavljena. Zoran je kupio samo deo potrebnog materijala - da li zbog toga ili iz ko zna kog razloga, čovek koji je trebalo da postavi instalaciju, nije uradio svoj deo posla. Istina, postavio je nekoliko snopova žica, ali nije postavljen kabel koji bi trebalo sa motora da strujom puni akumulator. Nije postavljen ni kabel za daljinsko paljenje motora, a nisu postavljene ni navigacione i signalne lampe, kao ni sirena i far koje je Zoran kupio - nedostaju osigurači, glavni prekidač, kontakt za paljenje motora, radio antena... Da li majstor zbog toga nije završio posao ne znam ali mogao je bar da postavi ono što je kupljeno ali nije.

Medjutim, čamac bi i bez struje mogao na vodu da se nije pojavio drugi - veći problem.
Pokazalo se da motor ne možemo da namontiramo jer prostor koji je namenjen za to nije bio dobro dimenzionisan.
Ovo će sada zahtevati izmene i doradu, a za to biće potrebno još par dana i još nešto para.

Naime, sada moramo na krmenu dasku da namontiramo nosač motora, a kako će sada motor biti još više pomeren unazad, sajle gasa i menjača moraju biti zamenjene dužim. Srećom, izgleda da sajla daljinske komande upravljača može da se iskoristi.

Dogovreno je sa novim majstorom da izvrši ove radove i nadam se da će sve biti uradjeno tokom sledeće nedelje.
Ako ne iskrsnu nova iznenadjenja, čamac bi mogao da zaplovi sledćeg vikenda.

Ostaće posle još dosta stvari da uradim na enterijeru (neke popravke onog što je uradjeno, izrada ležajeva u kabini, tapaciranje sedišta u kokpitu, izrada tende ... Moglo bi to sve da potraje do kraja leta ali ćamac će definitivno biti u vodi i bez tih detalja.
I nadam se da će majstor Peka ipak uspeti da nadje odgovarajući anlaser kako bi poteznica postala deo prošlosti.

Eto toliko za danas - tek da se zna da se na čamcu i dalje radi ali vreme plovidbe sada se zaista približilo.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #198 poslato: 09, 07, 2011, 20:25:52 posle podne »
Pre neki dan neko reče: "Naći će Laza opet neki izgovor!"

E, pa, evo vam izgovora.

Krenuo sam jutros potpuno sam, čvrsto rešen da čamac danas zaplovi Dunavom. Al' ne lezi vraže!
Na samom skretanju ka obali, kod restorana Venecija u Banovcima, zaustavi se čovek i kroz prozor auta upozori me da ni ne pokušavam sa čamcem da se spustim dole jer - Nema mesta!

Danas je na tom mestu bilo organizovano takmičenje kajakaša!

Video sam da zaista nema gde da pridjem i samo sam se raspitao kod organizatora dokle će takmičenje trajati.
Trebalo je da ili odustanem ili da sačekam do posle podne da se kajakaši razidju.


Vreme od 11 do 3 posle podne, proveo sam kod Marka u hladovini, u društvu rodjaka i njegovog prijatelja, koji su u medjuvremenu stigli.
U tri sata novi pokušaj.

Na moje zadovoljstvo kod Venecije pojavili su se i Zoran Kaćintata i SaleNB.
U tom trenutku bio sam siguran da nas više ništa ne može sprečiti da čanac zaplovi.

Sa slika u prilogu videćete da je čamac konačno stigao do vode i mogu vam reći da lepo leži. Gaz je gotovo u santimetar isti kao i pre rekonstrukcije i nikakvu nestabilnost nisam primetio ali...

Od vožnje i testiranja ponašanja pri raznim brzinama nije bilo ništa.

Nikako nismo uspeli da upalimo motor.

A onda smo videli da je puklo crevo koje gorivo uvodi u karburator i to je verovatni razlog naših muka.

Ništa nismo mogli da uradimo osim da čamac vratimo na prikolicu i da ga vratim u baštu u Batajnici.

Ostaje sada da  motor odnesem do majstora da zameni puknuto crevo i da proverimo da nema još neki skriveni nedostatak pre sledećeg pokušaja. Da li će to biti sutra ili sledećeg vikenda ne znam ali srećom ovog jula imamo dosta vikenda pred sobom.

A evo i par sličica.

Na prvoj vidi se čamac na parkingu ispred Markove kafane.
Sledi slika u trenutku spuštanja i slika na kojoj je čamac konačno zaplovio.


Više o ponašanju čamca kad sredim motor.

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #199 poslato: 10, 07, 2011, 02:18:23 pre podne »
Sa slika u prilogu videćete da je čamac konačno stigao do vode i mogu vam reći da lepo leži. Gaz je gotovo u santimetar isti kao i pre rekonstrukcije i nikakvu nestabilnost nisam primetio ali...

Lazo, ako pogledas sliku koju je mossi postavio videces da ivica trupa izlazi iz vode negde na poziciji ~20cm od zadnjeg kraja prozora kabine, a iza pocetka ovog bokobrana ili sta je vec. U tvom slucaju posle modifikacije, ta ivica izlazi iz vode negde na poziciji ~20 cm od pocetka kabine, a ispred bokobrana. A onaj camac na sebi ima samo T4. To znaci da si nadogradnjom uronio pramac za par stepeni. To ce verovatno trim da ispegla, ali ce onda zadnji kraj biti dublje u vodi. A mozda je samo tvoj camac na slici nagnut. Za sada deluje dobro.

"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #200 poslato: 29, 07, 2011, 20:13:19 posle podne »
Eto, odem na par dana i odmah......  :taunt:  :lol:

Zoki i ja smo te subote pokušali da pomognemo Lazi da porine čamac, ali nismo uspeli da startujemo motor. Obojica smo imali goste na našim lađama, pa nam je i vreme bilo ograničeno.
Osnovni problem je u komandi gasa, koja je blokirana. Ručica ima veoma kratak hod ( koji sam pokušao da korigujem štelovanjem puža), ali pomeranje ručice ne pomera polugu na karburatoru. Nemoguće je dodati gas. Zato sam predložio da se odustane, pošto mi je izgledalo da je poluga gasa blokirana ( a onda neka to sredi majstor koji je motor i komande montirao) Na kraju smo otkrili i bušno crevo, ali mislim da to nije razlog što motor nije hteo da upali (iako i to treba zameniti).

Peka je na godišnjem odmoru, a upravo je dobio i prinovu, tako da čoveka treba pustiti da "odmori" koji dan. Na kraju, on nije montirao motor i komande, pa neka to popravi onaj koji je to i naplatio.
Što da Laza plaća dvaput.
Što se creva tiče, to je 5 minuta posla, Lazo, samo nabavi parče creva!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #201 poslato: 08, 10, 2011, 12:21:49 posle podne »
Danas, u subotu, 08.10.2011., dva meseca nakon što sam poteznicu stavio u prtljažnik automobila, poteznica je danas stigla do majstora Peke u Banovcima.

Dvadesetak minuta u rukama stručnjaka i poteznica radi kao nova.
I nakon što su zamenjeni plastični delovi poteznice, sada i izgleda skoro kao nova.

Samo da se razumemo - tih dvadesetak minuta radio je majstor Peka.
Meni bi bilo potrebno verovatno više od sata i opet ne bi to tako sve leglo na svoje mesto.
A kada sam Peku pitao šta sam dužan za odradjeni posao, odgovor je bio: "300,00 dinara za zamenjene delove!"

Da se još malo zadržao oko poteznice, verovatno je da bi on tražio da plati meni što sam mu učinio zadovoljstvo da sredi jednu poteznicu staru 30 godina...

Teško je naći prave reči za takvog majstora. Ja mogu da kažem samo - HVALA.


Obzirom da do sredine novembra gotovo da neću imati slobodnih vikenda, a kako izgleda, i jesen konačno stiže, teško da će biti prilike da još jednom odvučem čamac do vode, tako da sada već razmišljam o tome da motor konzerviram i da sve što sam planirao za ovu, a nisam završio, prenesem u novu godinu.

Nastavak priče sledi...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #202 poslato: 17, 12, 2011, 16:40:44 posle podne »
STIGAO ANLASER!

Danas me je majstor Peka iz Banovaca obradovao - predao mi je anlaser sa kompletnim pratećim priborom potrebnim za prepravku motora.
Na proleće sledi instalacija, a onda - zbogom, poteznice!

Ovo je tek da se zna da se na restauraciji i dalje radi, a nove vesti slede...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #203 poslato: 14, 03, 2012, 08:12:54 pre podne »
Tek koliko da se zna: moj Labud je juče predveče, odgegao na točkovima iz moje bašte u kojoj je mirno i tiho pasao od jesenas do Kemppijeve radionice!

Detalji u vezi konstrukcije za tvrdi krov i ostalo što je potrebno da se postavi tenda su dogovoreni, a dogovorene su i neke modifikacije kako bi Labudova stražnjica bila ulepšana tako da se očekuje da sve to bude, uz božji blagoslov, gotovo kad Kemppi stigne.

Dogovor sa Kemppijem je sledeći: ideja je moja, a izvodjenje je njegovo.
Ako on sve napravi kako sam ja zamislio, a to ne funkcioniše - zna se ko će biti odgovoran!

Ali kad sam video kakav čamac je u završnoj fazi u njegovoj radionici, prosto ne mogu da pomislim da neće uspeti da napravi ono što sam ja zamislio. To jednostavno nije moguće. Može samo da napravi da bude bolje od očekivanog.

Izveštaj sa slikama sledi po završetku radova. Odmah iza toga, čamac ide do Zokija (on to još ne zna u ovom trenutku) da se nove površine od aluminijuma zaštite prajmerom i belim poliuretanom, a onda na red dolazi Hummer i izrada toliko željene cirade.

Nastavak sledi...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #204 poslato: 20, 03, 2012, 16:15:03 posle podne »
Već dva dana sam u Pragu ali pred sam polazak, u nedelju uveče, Kemppi me je pozvao i izvestio me je da su završeni radovi na izradi tvrdog krova i konstrukcije za tendu.
Malo su podignuti bokovi, krovna konstrukcija je pokretna, a zamenjen je i poklopac na krmenoj komori - sve u svemu, dosta toga je Kemppi uradio za par dana.

U prilogu su fotografije načinjene telefonom i nećete videti sve detalje ali više o svemu kada se vratim i snimim čamac po dnevnom svetlu.

Labud, ili kako smo se nedavno dogovorili - Plovka, tj. Plovan (valjda je to odgovarajući izraz za patka) sada se ponovo gega u mestu i pase travu u mojoj bašti. (Inače, u nedelju posle podne, za Patka je ugovorena lokacija za ovo i naredna leta u marini Stari Slankamen u kojoj će se ljuljuškati).

Po povratku nastavak radova, a sada evo i slika:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #205 poslato: 20, 03, 2012, 22:26:57 posle podne »
Ako mi Hummer uzme meru (mislim - za tendu) do kraja ove nedelje i uradi je do kraja sledeće i još da ulovim Kaćintatu da mi ofarba ove nove delove u medjuvremenu - onda ostaje da se unutrašnjost čamca uradi do kraja aprila.


Mislim da je to prilično realna pretpostavka.

Ostaje taj djavolji anlaser...


Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #206 poslato: 20, 03, 2012, 23:39:25 posle podne »
svaki motor preko 9,9ks za tebe je cisto rasipanje novca

Nemoj tako druze Zoki,covek bi da glisira, sto ce sa manje od 25 ks jako tesko da se desi...   25648

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #207 poslato: 20, 03, 2012, 23:41:41 posle podne »
svaki motor preko 9,9ks za tebe je cisto rasipanje novca

Zorane, o tome sam pre neki dan razgovarao sa SaletomNB.
Njegovo mišljenje je da bih sa motorom ispod 10 KS bio osudjen na deplasmansku vožnju brzinom od desetak km/satu.

Letos kada smo probali čamac, sa tri osobe i dve trećine gasa, čamac je glisirao i išao brzinom većom od 30 km/h.
Verujem da bih sa motorom od 15-25 KS imao brzinu iznad 20 km/h. Zato razmišljam o motoru te snage.

A u pravu si jer bih kupovinom motora do 10KS uštedeo i prilikom kupovine i kasnije prilikom eksploatacije. Ipak, ako ne uspem da sredim ovaj motor koji savršeno dobro radi, pokušaću prvo da nadjem nešto izmedju 15 i  25 KS, a ako to ne bude moguće onda ću zaista razmisliti o nekom 4-taktašu male snage.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #208 poslato: 20, 03, 2012, 23:51:08 posle podne »
svaki motor preko 9,9ks za tebe je cisto rasipanje novca

Nemoj tako druze Zoki,covek bi da glisira, sto ce sa manje od 25 ks jako tesko da se desi...   25648

Vlado, ne radi se toliko o želji za glisiranjem koliko o potrebi da se čamac kreće većom brzinom.

Upravo zbog vrlo ograničenog slobodnog vremena meni će mnogo značiti da se brzo prebacim s jedne na drugu lokaciju. Taj nedostatak slobodnog vremena bio je i odlučujući momenat prilikom odabira lokacije za vez.

Imao sam mogućnost za vez u Banovcima (tu gde su SaleNB i Kaćintata) i u Beški i to po mnogo nižoj ceni. Ja sam se ipak opredelio za Stari Slankamen jer je u centru akvatorijuma gde ću se ja kretati. A to je potez od Banovaca, Beligiških ada do Titela, Gardinovačkog rita, Arkanja i Beške. Do svih ovih destinacija biće mi potrebno najviše pola sata ako budem ima brzinu iznad 20 km.



A sada vas sve pozdravljam i isključujem se - vreme je za spavanje. Sutra se opet radi ali nastavićemo sa razgovorom na ovu temu sigurno.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #209 poslato: 20, 03, 2012, 23:58:34 posle podne »
Lazo, problem sa brzinom je svima isti i svodi se na sledeće: ili je motor dovoljno snažan da izglisira, i tada će postići brzine iznad 25-30km/h ili nije, a tada će da ore brzinom 15-18km/h i troši k'o besan!
Brzina plovidbe nažalost ne raste paralelno sa porastom snage.
Zaboravite sve motore između 10 i 25ks. Uzmite 9.9ks, plovite lagano, štedite gorivo i troškove registracije ili uzmite 25ks ili više ( bolje više) , glisirajte i uživajte u vetru i brzini.
Sa 15-20ks ćete samo baciti i vreme i novac, a nećete dobiti to što želite.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"