...na novoj "terasi" :)
ccc... na krmenoj platformi valjda majkumu, nisi više prašinar

apropo pomoćnog motora...... hm.... motori ne plove, čovek plovi koristeći motor. Kad je neispravan, motor nije kriv, kriv je zna se ko.
Motori nemaju mozak, karakter, ličnost, bubice, inat... zna se ko to ima. To važi i za brendove motora pojedinačno.
Za pomoćni motor izaberi neki dovoljne snage, ispravan, najjeftiniji,
Brod ti je povelikački, sa tumorom odozdo, grdnoga propelera koji ne možeš da skloniš za plovidbu pomoćnim motorom. To znači da ćeš sa bilo kojim vanbrodskim motorom imati lošu i ograničenu plovnost i manevar, računaj na 5-6 km/h po mirnoj vodi... a do te brzine ti je dosta i "četvorka" (može i jamaha 4ka, 5ica, 6ica to sad nije u fokusu).
Za dužu plovidbu sigurno neće biti ali za bežaniju do prve obale hoće. Snažnijim motorom ćeš brže stići do te brzine i lakše ćeš zaustavljati brod , slabijim sporije i teže manevrisati.
Za dužu plovidbu opet ponavljam nijedan neće biti ni dobar ni udoban, sa svim visuljcima od brodskog motora i bez komandi i kormila...
Drugo na šta obraćaš pažnju je da bude ispravan, (svaki brend bez izuzetka može da bude ispravan i svaki može da bude neispravan).
Ako budeš imao pomoćni motor možeš da ga držiš i na nosaču i u kaptaži ... izbor je tvoj, važno je samo da znaš da proceniš kada gde treba da stoji, ne mora da bude spreman za upotrebu u 3 sekunde, nikad nevreme nije naišlo niodakle za 4 sekunde... nikom se pogon ne raspadne u milisekundi bez najave... a opet: čovek se ne uneredi što je

daleko nego što kasno krene.
Kobinacija tvog broda i omanjeg vanbrodskog motora nije dobra za plovidbu po nevremenu i u to ne treba ni da se uzdaš ni da računaš previše. Treba da se skloniš pre problema, i ozbiljno sidro da imaš.
Naravno da treba da proveravaš periodično da li motor radi kako si zamislio (provera borbene gotovosti).
Treće što treba da znaš je koliko različitih vrsta i koje količine goriva imaš na brodu. Osnovni pogon ti je dizel, a teško da ćeš naći dobru jeftinu vanbrodsku dizel varijantu. Onda ti je u principu svejedno da li imaš dodatnui kantu bezolovnog ili mešavine. Li ako imaš i motorku onda je mešavina bolja, a ako imaš benzinski vebasto onda BMB95.
Zbog tih dodatnih kanti i smrada i čudesa može da bude interesantan i motor koji na sebi ima rezervoar.
Takvih ima svih brendova, to su po pravilu najumanji modeli... sadržaj kantice je jedva dovoljan za sklanjanje a to ti samo i treba (i još kad grofovski poludiš i kupiš sebi i bajbot moći ćeš i da ga iskoristiš).
Poslednje je da bi trebalo da bude i jeftin (i lagan i jednostavan)... jer i nije neka esencijalna potreba, tu tek dolazi do izražaja tomos (taj čuveni).
Ako ti je prioritet da ploviš preplanuo i u belim bermudama i brodaricama onda tomos od 30 godina i nije dobar izbor, da se ne uprljaš... u drugim slučajevima nije ni loš, neke žene i vole kad malo "miri na zoljicu ili apenca

".
Izmeriću visinu danas za bravarske radove, a tačno ćeš podesiti onda kad nabaviš motor (montiranjem daske ili "mesarske plastike").