Svaki put kad vidim da se piše u ovoj temi pomislim, evo ga, kupio, kači slike, divimo se svi kupovini, kad ono, ništa

Složio bih se sa Zokijem(ZoranomT, da budem precizan, jer se polovina vas u temi zove "Zoran"), ako imaš prilike probaj nekoliko plovila tu u okolini, značiće ti to iskustvo. Mene je prvo iznenadilo koliko inercije imam sa ovim čamcem u odnosu na prošli, i koliko u stvari rikverc mora da se isforsira da bi se zaustavio. Brzo sam se navikao, pa sam sve te radnje radio polako, kako u stvari i treba, kod pristajanja npr..
Verovatno je to sve mnogo izraženije kad je čamac dva ili tri puta teži od mog. Druga stvar kod teškog plovila, i sidro mora biti veće i teže, moraš imati i bar nekoliko metara lanca, dosta deblji kanap... Mislim da bi mi to kad tad zasmetalo ako hoću kao sad, da izletim na nekoliko sati, pa promenim par mesta na vodi dok pecam. Naravno, vinč rešava taj problem u dobroj meri, ali i košta. Nisam imao prilike da koristim vinč još uvek pa ne znam njegove vrline i mane.
Što se tiče stabilnosti, dok je sve mirno, mislim da je najstabilniji čamac sa ravnim koritom, ali već po nekom nevremenu ne bih voleo da imam ravno korito. Većina nema mnogo visoke stranice iz više razloga(estetike, izloženosti vetru itd), dok na plastičnom brodu kao što je Albin, ili Zankikijev Passat, imaš preko metar visine u bokovima od vodene linije, i plus imaš kobilicu. Kod mene je stavljeno opterećenje u samo dno i kobilicu i to mnogo doprinosi stabilnosti. Kobilica mnogo znači kad duva neki dosadan bočni vetar, jer drži pravac.
Generalno, kad su talasi od košave ili salauke, neće ni na jednom plovilu biti baš prijatno kad moraš da se krećeš tako da ti veliki talasi dolaze sa boka.
