Ne znam oko uvoza nista, ali bih podelio svoje misljenje oko plovila sa
gliserskim koritom. Mislim da tebi to ne bi bas odgovaralo, da je deplasmansko, skroz druga prica

Ne pise tamo koji je motor, ali sam siguran da mu treba bar jedno 40hp da bi izglisiralo, a mozda i vise. U slucaju da ne glisiras, nego vozis na nizim obrtajima, otpor vode je prilicno veliki jer korito ima tendenciju da se popne na povrsinu - izglisira, i samim tim gura dosta vode, ide sporo a iza sebe ostavlja veliki talas. Cak i u tom rezimu sa jakim motorom nemas bas nisku potrosnju.
Evo jedan primer iz licnog iskustva, Tiger Shark camac od 210kg i Johnson 15hp koje sam imao, kad nas je troje odraslih na njemu, pun gas i idem 8kmh uzvodno i ozbiljan talas iza mene jer ne moze da izglisira. Kad sam sam, idem 22kmh uzvodno, naravno, glisirajuci. Sve to zbog nedovoljno snage naravno, ali vidi sad ovo, taj isti motor od 15hp kad sam stavio na Albin koji je imao oko 1.2t tezine, na njemu isto troje odraslih i idem 11kmh uzvodno na punom gasu, iza nas talas minimalan.
Imao sam dva manja glisera do sad, i zakljucak mi je da je gliser kao korito, ekonomicno iskljucivo u gliserskom rezimu (predjena razdaljina/potroseno gorivo), a za to treba dovoljno jak motor. Za voznju u deplasmanskom rezimu sto ti verovatno i planiras, ekonomicniji je deplasmanac i trazi manje konja.
I gliseri su jako osetljivi na cistocu korita, to sam naucio na tezi nacin

Pozdrav
