E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...
Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
Kapetan:
nista vise ne razumem no125
na dosta stranih sajtova se pominje taj odnos x3 ...
zorter:
--- Citat: ladjaVlajko 01, 02, 2013, 13:26:32 posle podne ---...............
Sa druge strane, u stacionarnom režimu rada koji više odgovara SUS-u, a koji je opisan u jednom od prethodnih postova (DMB - 2200 rpm - 27 Nm) elektro pogon tipa agregat + elektro motor nema tu prednost i trošiće više goriva nego DMB.
--- Kraj citata ---
Mozda hoce trositi vise nego DMB, ali ce proizvoditi manje buke, pokretati elektromotor koji ce dati veci obrtni moment, dati struje dovoljno za druge potrosace koji cine boravak na ladji komfornijim.
Ma majku mu, nije sve idealno. Sve ima svojih mana i dobrih osobina. Na svakom je da sam odluci koju opciju zeli a ne da uporno tvrdite da ova kombinacija nicem ne valja.
Takvu konstataciju bih mozda mogli da damo Dule i ja, jer smo mi jedini bar nesto pokusali i isprobali. A koliko vidim obojica imamo dobro iskustvo. Agregat + regulator + motor je kombinacija koja nam daje dosta komfora i plovidbu cini u najmanju ruku "carobnom". Evo Dule planira ponovo da predje na elektro pogon upravo sa ovom kombinacijom i verujem da se vise nikada nece vratiti na klasican pogon. Ni ja ne odustajem od ovog sistema pogona. Sigurno u skorije vreme prelazim na elektropogon.
Da ne govorim o manjoj registraciji koja ce kroz nekoliko godina da potpuno isplati ulozeno pa i da nema drugih usteda.
zorter:
--- Citat: Kapetan 01, 02, 2013, 13:38:26 posle podne ---nista vise ne razumem no125
na dosta stranih sajtova se pominje taj odnos x3 ...
--- Kraj citata ---
Kapetane, koliko sam ja video elektro pogon se meri potisnom silom a ne snagom motora i to izrazenom u lbs.
Nisam pronasao da i jedan SUS motor izrazava potisnu silu, pa nisam mogao uporediti vrednosti i ne mogu reci sta tacno govori taj podatak.
ladjaVlajko:
Zorter,
Uz dužno poštovanje ali ...
--- Citat: zorter 01, 02, 2013, 13:20:51 posle podne ---Ako vidis on ima nominalni moment 5,18Nm ... Sto znaci da bi ovakav motor od 5kW trebalo da ima deset puta veci moment a to je 51,8 Nm.
--- Kraj citata ---
To jednostavno uopšte ne mora da bude tako.
--- Citat: zorter 01, 02, 2013, 13:20:51 posle podne ---Tu lezi nas izraz da je ovaj motor duplo jaci. Nije duplo jaci ali daje duplo vecu silu u obrtnom momentu pri manjoj brzini nego tvoj. Eto tu lezi pogresna slika i sva polemika oko toga koji je motor "jaci".
--- Kraj citata ---
Na malom broju obrtaja elektro motor ima i do deset puta veći moment nego SUS motor.
To što ste vas dvojica probali i svidelo vam se ne znači da razumete šta je to što ste probali i da li ste možda mogli bolje da isprojektujete ceo sistem. Naprotiv, čini mi se da nemate suštinsko poznavanje stvari kako to funkcioniše.
Da se razumemo - ja se slažem da je elektro pogon bolji u nekim situacijama ali se ne slažem sa vašim argumentima. A bogami ni sa željama ... staviti trofaznu struju na čamac nikada ne bi bio moj izbor.
Što se za one igračke kao parametar daje potisna sila je upravo zato da ne bi mogao da porediš sa nekim klasičnim pogonom. Pa sve i da hoćeš, ne može. Da bi potisak uopšte mogao da pretvoriš u snagu, moraš znati kojom ti se brzinom kretao čamac kada je guran sa tim potiskom. A to ne znaš dok ne kupiš ...
ladjaVlajko:
--- Citat: zorter 01, 02, 2013, 14:00:42 posle podne ---Nisam pronasao da i jedan SUS motor izrazava potisnu silu, pa nisam mogao uporediti vrednosti i ne mogu reci sta tacno govori taj podatak.
--- Kraj citata ---
Ja se izvinjavam ali moram i ovaj biser da prokomentarišem ...
Potisna sila je karakteristika pogonskog sistema. Pogonski sistem je sve od motora, kopče, osovine ... do elise. Uključiš motor i meriš silu kojom elisa gura brod napred.
Pa kako misliš da nađeš podatak o potisnoj sili samo za motor, molim te ?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju