E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...
Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
Kapetan:
Znamo da svi veliki brodovi koriste dizel agregat pa elektro motor... Takodje znamo da dobar deo malih ladja koristi dizel motor...
e sad gde je ta linija razgranicenja kada se isplati staviti agregat i elektromotor ?
da li je ta linije uzorcno posledicno vezana za duzinu trupa , tonazu, ulozen pocetni kapital ....???
zorter:
Snaga, Kapetane, snaga je ta linija. Elektro pogon je u upotrebi gde je potrebna velika snaga. Tamo gde bi adekvatan dizel motor zahtevao mnogo veću ladju. Tamo gde bi gabariti i težina motora (dizel) ozbiljno ugrozila stabilnost i bezbednost ladje.
espresso:
--- Citat: zorter 03, 04, 2012, 18:26:17 posle podne ---Snaga, Kapetane, snaga je ta linija. Elektro pogon je u upotrebi gde je potrebna velika snaga. Tamo gde bi adekvatan dizel motor zahtevao mnogo veću ladju. Tamo gde bi gabariti i težina motora (dizel) ozbiljno ugrozila stabilnost i bezbednost ladje.
--- Kraj citata ---
veoma pausalna i proizvoljna konstatacija...
ali cisto da zagrejemo diskusiju, najsnazniji dizel motor na svetu je Wärtsilä-Sulzer, sporohodni dvotaktni dizel sa turbo kompresorom, koji u verziji sa 14 cilindara proizvodi 109.000 konjskih snaga i pokrece brodove za prevoz kontejnera. tezak je preko 2300 tona i razvijen je bas za tu namenu.
a evo i liste najjacih elektro motora, pa zakljucite koji daju vecu snagu...
Siemens: induction motors up to 10,000 Hp
http://www2.sea.siemens.com/Products/Ele…
Siemens: synchronous motors up to 50 MW, 67,000 Hp
http://www.automation.siemens.com/ld/ac-…
TECO-Westinghouse: various types of motors up to 100,000 Hp
http://www.tecowestinghouse.com/PRODUCTS…
ABB: various types of motors up to 60 MW, 80,000 Hp
http://www.abb.com/product/us/9AAC100566…
General Electric: synchronous motors up to 100,000 Hp
http://www.geindustrial.com/cwc/Dispatch…
Toshiba: induction and synchronous motors up to 50,000 Hp
http://www.toshiba.com/ind/data/tag_file…
Kapetan:
sve je to jasno , ali gde je linija razgranicenja?? gde hir postaje isplativ?
espresso:
--- Citat: Kapetan 03, 04, 2012, 19:39:58 posle podne ---sve je to jasno , ali gde je linija razgranicenja?? gde hir postaje isplativ?
--- Kraj citata ---
sta znaci hir? isplativost je promenjljiva kategorija...
samo masta i finansijska kalkulacija su granica...
Dule je na tom polju vrsio nekakve prakticne esperimente i dosta se pisalo o elektro pogonu... on ima jednu racunicu
vlasnik broda za prevoz kontejnera ima neku drugu racunicu...
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju