E, ovako treba... > Elektro motori u nautici i ...

Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor

<< < (11/30) > >>

zorter:
Ok Vlajko, ako tako razmisljas.
Nemam ni vremena ni potrebe da dokazujem koja je to kombinacija koja bi bila isplativija od te tvoje za iste performanse, a veruj mi ima je.
Naravno zanemaricemo buku, vibracije, ulje, filtere, kopchu, majstore, rez delove ...... ma, mnogo toga.

ladjaVlajko:
Slušaj ... ko ustvrdi da od jednog kW dobije tri ima itekako puno da dokazuje.

A ni ja nemam vremena da dokazujem da je to po definiciji perpetum mobile pa eto vidiš postavio sam pitanje a ponudiću ti i deo objašnjenja.

Razlika između elektro i SUS motora motora definitivno postoji i ključ odgovora na pitanje zašto je elektro motor bolji upravo leži u poređenju momenta sile i to pogotovu na malom broju obrtaja. Prema tome, vadi karakteristike elektro motora i objasni ovde konkretno (što kaže Dule "argumentovano") gde su te prednosti. Uostalom, ti si taj koji je i otvorio ovu temu kako bi pokazao isplativost prelaska na elektro pogon. Sad pokaži.

I nemoj da se brukate više sa pričom da agregat od 5 kW može da pogoni brod kao SUS od 50 HP.

zorter:
Vlajko, nemam nameru da bilo koga omalovazavam ili pobijam necija shvatanja.
Zao mi je sto nemam dovoljno vremena da trazim dijagrame elektromotora a i nisu parametri tih tabela kao za motore koji se upotrebljavaju na prevoznim sredstvima.
Ni jedan opis elektro motora ne pokazuje vrednost obrtnog momenta za odredjeni broj obrtaja kao sto je slucaj za SUS motore.
Ja (pa i Dule) neke stvari pricamo iz iskustva.
Video si one klipove na YT koje sam postavio sa motorom koji sam preradio na elektro pogon. Tu su ubacena dva elektromotora od 250W i gurali su camac bolje nego jedan Tomos 4. Nemam dijagrame za te motore a za T4, verovatno ima negde na net-u.
Niko ne dokazuje i ne tvrdi da se od 1kW moze dobiti 3kW. Pa nismo toliko nepismeni. Ali je praksa pokazala da obrtni moment ima veci uticaj na efikasnos krajnjeg ishoda, a to je da "pogura" camac, nego sama snaga motora.
Laksi start, meksa voznja, lakse komandovanje, manje popravki........ sve je to razlog za polemiku, da li je vreme ili da li je isplativije preci na elektropogon.
Osnovna srz ove polemike je da se polako sticu uslovi da se ekonomski isplati, da ne pominjem druge prednosti prelaska na ekoloski pogon plovila.
Korisnici camaca na jezerima gde je zabranjena upotreba SUS motora su primorani zakonom da predju na elektropogon. Mnogi nisu zeleli i nisu verovali u isplativost, a pitaj ih danas da li bi se vratili na SUS motore.
Na rekama je drugi slucaj, a i nije uvek isplativo, slazem se. Siklja na elektropogon je mozda bez veze i opravdanosti, ali camac sa kabinom koji plovi vise dana  u jednoj turi, sigurno ima veci komfor i manje muke, cak sta vise lepsi, bogatiji odmor od onih koji koriste SUS motor.

P.S.
I nisam ja pokrenuo ovu temu vec Kapetan. Ja sam je samo obnovio.

Pozdrav, i bez ljutnje, molim. 114

zorter:
2. Specifikacije pogona

Dimenzije   220 x 120 x 250 mm
Težina   9.66kg
Napajanje   Trofazno 380V~, 50/60Hz
Brzina   100-5000 ob/min
Rezolucija komande brzine   5 ob/min
Tolerancija regulacije brzine   
1)   Za brzine do 1000 ob/min tolerancija ±50 ob/min
2)   Za brzine preko 1000 ob/min tolerancija ±5% reference
Tip upravljanja brzinom   
Bezsenzorski algoritam zasnovan na merenju struje jednosmernog međukola
Nominalna snaga   500W
Nominalna brzina   1500 ob/min
Nominalni momenat   5,18Nm
Displej   
1)   Četiri sedmosegmentna LED displeja sa decimalnom
tačkom
2)   MiniDrive Windows aplikacija za PocketPC
Domet IR komunikacije   1,5m
Radni opseg temperature   Od -20° do +40°C

Evo nasao sam jedan opis parametara motora od 500W.
Ako vidis on ima nominalni moment 5,18Nm a tvoj motor od 5kW ima moment 27 Nm. Sto znaci da bi ovakav motor od 5kW trebalo da ima deset puta veci moment a to je 51,8 Nm, sto je skoro duplo vise nego tvoj motor.
Tu lezi nas izraz da je ovaj motor duplo jaci. Nije duplo jaci ali daje duplo vecu silu u obrtnom momentu pri manjoj brzini nego tvoj. Eto tu lezi pogresna slika i sva polemika oko toga koji je motor "jaci".

ladjaVlajko:

--- Citat: zorter  01, 02, 2013, 13:08:50 posle podne ---Ni jedan opis elektro motora ne pokazuje vrednost obrtnog momenta za odredjeni broj obrtaja kao sto je slucaj za SUS motore.

--- Kraj citata ---

To je zato što elektro motor drugačije radi. Elektro motora ima raznih i karakteristike su im drastično različite ali jedno pravilo važi kod svih - moment sile je srazmeran struji koju elektro motor vuče. Ako SUS preopteretiš na malom broju obrtaja on će jednostavno da se ugasi. Ako preopteretiš elektro motor on će samo da sisne malo više struje i da digne broj obrtaja.

Neki tipovi elektro motora čak imaju maksimalni momenat u stanju mirovanja ( broj obrtaja 0 ).

Prednost elektro motora je u tome što imaju veliki moment na bilo kom broju obrtaja a ne kao SUS samo u jednom relativno uskom opsegu. Zato su sva vozila na elektro pogon daleko "startnija" nego vozila sa SUS motorom. Tu leži glavna prednost elektro pogona - kada se vozi na malom broju obrtaja ili kada se on često menja. Tu je efikasnost elektro motora daleko veća nego kod SUS motora. Zato i smatrate da su elektro motori tri puta "jači" od SUS motora - jesu, ali samo u tom režimu rada.

Sa druge strane, u stacionarnom režimu rada koji više odgovara SUS-u, a koji je opisan u jednom od prethodnih postova (DMB - 2200 rpm - 27 Nm) elektro pogon tipa agregat + elektro motor nema tu prednost i trošiće više goriva nego DMB.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju