Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB

<< < (8/12) > >>

Kapetan:
ko u zrelim godinama ne zna da se "svadja" otici ce i nekom drugom prilikom ...

Kapetan:

--- Citat: Dule  02, 04, 2012, 14:04:55 posle podne ---Da ne pricam o situacijama kada se udruzi recni tok i nizvodni vetar a ti moras uzvodno. Nije problem opstati na vodi. Problem je sto su obale blizu ...

--- Kraj citata ---
prednost dobrog korita... situacija od juce ... gornjak , ja idem uzvodno ivica matice,  i guram sa 8 HP brod od preko 1 tone brzinom od 7 km/cas.. spustena jedra

SALE NB:

--- Citat: Kapetan  02, 04, 2012, 14:11:31 posle podne ---
--- Citat: Dule  02, 04, 2012, 14:04:55 posle podne ---Da ne pricam o situacijama kada se udruzi recni tok i nizvodni vetar a ti moras uzvodno. Nije problem opstati na vodi. Problem je sto su obale blizu ...

--- Kraj citata ---
prednost dobrog korita... situacija od juce ... gornjak , ja idem uzvodno ivica matice,  i guram sa 8 HP brod od preko 1 tone brzinom od 7 km/cas.. spustena jedra

--- Kraj citata ---

Ne samo dobrog korita, već i niske siluete, sa spuštenim jedrima imaš napadnu površinu skoro kao čamac bez kabine.

Kapetan:
ne bih ja bas rekao da je spustena silueta ...



a sve zavisi od motora...

obican 10 hp ne moze da se meri sa 9,9 Yamahom hight trust, koja opet ne moze da se meri sa DMB motorom .. a svi iste snage...


espresso:

--- Citat: Terca  01, 04, 2012, 22:34:34 posle podne ---Hvala za link, odlično štivo, a nisam za njega znao do sada.

Pročitao sam ceo dokument, a odeljak 2.6 bar 5 puta, ali nisam uspeo da pronađem ograničenje minimalne snage motora, ni spram istisnine, ni inače.

Molim te da mi pomogneš i da mi ukažeš na to mesto.

--- Kraj citata ---

Nazalost taj konkretan podatak tu ne postoji. A ima i razlog zasto.
Proverio sam sa dvojicom poznanika koji se u hrvatskoj bave malom brodogradnjom i dobio manje-vise slican odgovor.
Minimalnu, odnosno maksimalnu snagu pogonske grupe, na bazi proracuna, projekta i testova, daje projektant. On je taj koji garantuje kvalitet i plovnost.
I kod njih ima slucajeva da ljudi kupe pasaru i na nju stave Tomos 4, a projektant je predvideo motore snage od 8 do 15 konja.
Cesto se takva plovila mogu naci u ponudi za iznajmljivanje, pa onda gledamo u vestima kako je policija ili obalska straza spasavala turiste koje je vetar odneo na otvoreno more. Ne retko su u vestima i profesionalni ribari i plovila za prevoz turista koji su zbog kvara na motoru ili neodgovarajucih manevarskih sposobnosti zavrsili nasukani na neku hrid ili otok. U ovim slucajevima je gotovo uvek rec o plovilima koja su na neki nacin modifikovana i odstupaju od planova po kojima su gradjena. O nameni da ne govorimo. Setite se slucaja potonuca broda koji je prevozio turiste na Ohridskom jezeru.

Atest i upis u HRB se vrsi na osnovu projekta i pregleda plovila, a po kriterijumima koji su usvojeni od strane klasifikacijskih drustava, koje okuplja Medjunarodno udruzenje klasifikacijskh drustava IACS http://www.iacs.org.uk/
Pitanjem bezbednosti u brodogradnji se bavi i Medjunarodna pomorska organizacija IMO http://www.imo.org/OurWork/Safety/ShipDesign/Pages/Default.aspx

@Kapetan
ova jedrilica na slici gore je po pitanju siluete u odnosu na "tabanas sa kabinom" isto sto i sportski automobil u odnosu na kamion kada je bocni vetar u pitanju.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju