Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

Zabrana plovidbe teškim čamcima sa malim motorima - Pitanje za Saleta NB

(1/12) > >>

Terca:
citat: "Primer koji ste vi naveli predviđa premali i preslab motor na preteškom i prevelikom koritu, i u normalnim državama je zabranjeno ploviti takvim čamcima po rekama. Namenski se mogu koristiti jedino na stajaćim vodama, manjim jezerima i kanalima."

Ovo me je zainteresovalo, nisam to znao od ranije.

Zašto je važno: u Srbiji uveliko traje proces usklađivanja zakonodavstva  sa onim iz  okruženja, pa ako je ovo tačno, onda nam (ili bar meni) se može dogoditi  da mi zabrane da plovim, pa ću morati da menjam motor.

Sale NB, molim te da nam daš više detalja o ovome, koje države, koji propisi.

SALE NB:


Pretpostavljam da znate da sva fabrička plovila prolaze kategorizaciju, pa tako većina čamaca tipa pasara, glisera, krstaša i manjih jahtica ulaze u kategoriju C, koja označava da su pogodni za reke i priobalnu plovidbu.

Listajući strane oglase, uglavnom holandske i britanske, može se naći veliki broj tzv. Kanal-boat-ova.
Dosta su uski, a često su i duži od 10m. Uglavnom ih pokreću dizel motori male snage.
Primetio sam da većina tih brodića za kanale ima kategoriju D, samo za kanale, zaštićena jezera i ostale stajaće vode.

Evo, nađoh te kategorije:

    A: Ocean.

        Designed for extended voyages where conditions may exceed wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).

    B: Offshore.

        Designed for offshore where conditions up to, and including, wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).

    C: Inshore.

        Designed for voyages in coastal waters, large bays, estuaries, lakes and rivers where conditions up to, and including, wind force 6 (Beaufort) and wave height up to 2 meter (6'6" ft).

    D: Sheltered water.

        Designed for small lakes, rivers and canals with wind up to, and including, force 4 (Beaufort) and wave height of 0.3 meter (1' ft).

 

Kapetan:
Sale , jedrilice recimo imaju po 12 14 metara , tezina 3-4 tone a pogone ih motori od 10 15 konja... ok jako plovna korita ali ...

espresso:

--- Citat: SALE NB  29, 03, 2012, 23:40:33 posle podne ---

Pretpostavljam da znate da sva fabrička plovila prolaze kategorizaciju, pa tako većina čamaca tipa pasara, glisera, krstaša i manjih jahtica ulaze u kategoriju C, koja označava da su pogodni za reke i priobalnu plovidbu.

Listajući strane oglase, uglavnom holandske i britanske, može se naći veliki broj tzv. Kanal-boat-ova.
Dosta su uski, a često su i duži od 10m. Uglavnom ih pokreću dizel motori male snage.
Primetio sam da većina tih brodića za kanale ima kategoriju D, samo za kanale, zaštićena jezera i ostale stajaće vode.

Evo, nađoh te kategorije:

    A: Ocean.

        Designed for extended voyages where conditions may exceed wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).

    B: Offshore.

        Designed for offshore where conditions up to, and including, wind force 8 (Beaufort) and wave height of 4 meter (13' ft).

    C: Inshore.

        Designed for voyages in coastal waters, large bays, estuaries, lakes and rivers where conditions up to, and including, wind force 6 (Beaufort) and wave height up to 2 meter (6'6" ft).

    D: Sheltered water.

        Designed for small lakes, rivers and canals with wind up to, and including, force 4 (Beaufort) and wave height of 0.3 meter (1' ft).

--- Kraj citata ---

moj Campion, model Allante 925 je kanadske proizvodnje i ima B certifikat odnosno kategoriju. dakle moze da se vozi i po putu  lol lol lol

HOGAR:
Ma Kep prilazi vezu na jedra,jos nije cuo da je to zabranjeto,a do malih voda trosi gorivo  lol lol ha

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju