E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

Brodski lim- za i protiv

<< < (9/15) > >>

srsa:
Дуле, нисам имао намеру да уводим "социјалу" у расправу, већ се ради о томе да је та проклета социјала увек присутна у свим, или бар већини, расправа о бродовима, опреми и сл. Наравно да ћемо на води уживати сви који је волимо, али опет свако у пловилу по сопственом избору, а то управо одређује буђелар. Када неко хоће да прави или купи брод прво мора да разлучи са колико новца располаже, затим шта хоће и на крају шта може од својих жеља и прохтева да добије и оствари за новац који има. Неко има могућности да купи или направи брод за велике паре, и он ће куповати најквалитетније и најскупље, али највећи број нас се одлучује за много скромнију варијанту. Управо из тог разлога сам и питао да ли је паметно и исплативо (и уопште потребно) направити корито брода од "бродског" лима, а остало од обичног "трговачког".  Из постова закључујем да за наше услове није потребно за бродиће до 10-ак метара, а то је управо она мерка која је већини најинтересантнија и приступачна. 
А да будем искрен ово што ради Ика је за мене права ствар и по габаритима и по квалитету а верујем и по цени. 

Terca:
Auh, grešiš. Mislim da je odavde sve počelo:


--- Citat: Dule  04, 01, 2012, 19:56:06 posle podne ---Pa zbog tih "sitnih crevaca" danas stotine brodica trune. Niti gazda moze da ih proda niti mu se ulazi u njih. A najmanje mu se ulaze jer je steta u startu napravljena.
Brodski lim je u stvari celik otporan na udarce, na promene temperature, manje se "trosi" korozijom... ima tu gomila toga.
Brodic napravljen od dobrog lima ce trajati 200 godina.
Prilikom varenja, ako se to radi pravom tehnologijom, nema krivljenja lima pa nema ni onih talasa. Bas zbog te cvrstoce. Trgovacki lim mozes malo jacim udarcem ulubiti. Brodski ne.


Ja cu da ti kazem sta ja mislim. Onako laicki.
Od trgovackog lima se ne moze napraviti kvalitetan brod od 10 metara.

Ne moze uopste da se napravi brod.
Moze da se napravi siklja sa kabinom, jeftina varijanta da se bude na vodi sa solidnim komforom. I to je to.
Ili imitacija broda pa ko proguta... proguta.
Zato jedan brod od 10 metara kosta 100 000 evra
a drugi iste duzine ili duzi majstori naprave za 6 000 evra.
Ali na takvom uvek moras da imas zvake  :smile:

--- Kraj citata ---

Čini mi se da si prvo osmislio zaključak pa onda pobrkao kontekst, izmešao domene velike i male brodogradnje, banalizovao stvar...

Sledeći takvu logiku, ja bih bio u stanju da utvrdim da su drvo ili stakoloplastika manje otporni na udarce od trgovačkog lima i, na način na koji ti zaključuješ, zbog toga od tih materijala nije moguće napraviti (kvalitetan) brod od 10 metara.

Moguće je izraditi bilo šta od lima )mnogo tanjeg od 3-4 mm) bez talasa i krivljenja, npr. automobil. Moguće je i presom izbijati gotova korita, kad bi to bilo tržično opravdano... Mogu ti dati primere ali to i sam možeš naći na googlu.
Postoji naravno i tehnologija izrade velikih brodova, koja je dobro dokumentovana, lako je nalazite na internetu i koju često bez razmišljanja citirate u bilo kojoj prilici ( i ovde bilo ko može da kaže da ni jedan prekookeanski brod još nije izrađen od plastike, pa ja smatram da to ne znači puno).

Kod tzv. "male" brodogradnje se gotovo uvek rade pojednostavljenja i aproksimacije tehnologije ne bi li se čamac ili brodić mogao izraditi i van brodogradilišta. Zadatak "malog" brodograditelja je da osmisli način na koji će pojednostaviti postupak izrade , učiniti brodić pristupačnim po ceni, a BEZ ZNAČAJNIH POSLEDICA po trajnost, estetiku , funkcionalnost. Neki uspeju, neki ne. Dodatno, trajnost, estetika i funkcionalnost su klizne kategorije koju odmeravaju sami ljudi koji odluče da grade brod.
Dobra primer ovde ti je Ika, kod njega u dvorištu nisam primetio da postoji kran za transport limova, niti uređen magacinski prostor za odlaganje i pripremu ploča. Nema ni CNC rezanja limova, elemente uklapa redosledom koji se ne primenjuje  kod prekookeanskih brodova, a vešt je i sve dobro izgleda. Siguran sam da neće gitovati korito, nego samo zaštiti farbom. I kad bude naneo sjajn završni lak verovatno će ponegde videti blago talasanje koje sad ne vidi na matiranoj i prorđaloj površini.

Da li ti zaista misliš da on zbog toga više neće ući u taj brod? A ja sam siguran da Iki ne treba korito koje će trajati 200 godina.

zoke:
 :taunt: :lol: :preved: :lol: :lol: :lol: :lol:

HOGAR:
Moram da se umesam.Pobogu Iko,odakle ti da nema brodskog tanjeg od 7mm :suicide:.I vi svi prihvatiste,aman,u cugu.Moj camac je od brodskog 4-5mm,korito,i 4mm kabina.Made in'' Djena ship '' 1999god-e.Nadogradjene stranice 2011-e,4mm brodski lim,da ne kvariim original.Majstori,brodski,i bog te pita koliko potrosenih kamenova okolo camca,jer je zdravo zilaviji od trgovackog.Ne znam gde si ti trazio,Iko,brodske limove i koje debljine,ali,Sole onomad,i ti si bio,pricase o brodskom limu 4mm,za Kapetanove,NESUDJENE,plovke.Elem,ima ga povremeno i u Sartidu,odatle vuce Vasic.Istina,nema ga tanjeg od 4mm,a taj se uglavnom upotrebljava za nadgradja brodova.Toliko od mene,a vi drugi proveravajte malo,nije tesko,a mozda ce nekome i zatrebati  :drinks:

STG:
Pitanje:kao utvrditi o kom je limu rec?
Onako na oko ili?

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju