E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA
Brodski lim- za i protiv
HOGAR:
Inace,nije poenta samo u ceni celika,tu su specijalne elektrode,bog te pita koliko kamenova,pokvarenih brusilica,jako tesko savijanje,i,naravno,znanje sa pomenutim celikom,pa to sve ispadne skupo prosecnom naruciocu,koji za razliku u novcu, moze da dobro opremi camac,pa trk na vodu.Al,sto kaze Dule,ko ne plati na mostu,plati na cupriji.Mogao je Sole da mi napravi nov,tih gabarita,od trgovackog lima,koliko sam platio go camac star 11god.,ali ja sam hteo sa plastike da predjem na metalni camac pravljen po brodogradjevinskom standardu,i ne sumnjam da cu ga dobro prodati,ako ga uopste budem prodavao :lol: P.S. Dok je pokojni Djena radio,i dok su zalihe trajale,iskljucivo brodski lim,a kasnije ne znam,mozete pozvati Branka,njegovog sina,pa proveriti
zoki novus:
:lula:
kad sam ja bio mali imali smo jednog mikicu koji je imao zlatno ronilacko odelo!
i onda mi klinci sedimo ispred zgrade a on zove mamu.
mama ko mama izadje na terasu i kaze:
jeste ima moj mikica zlatno ronilacko odelo!
Kapetan:
hogare gde i posto si platio taj brodski lim ? koliko je bio skuplji od trgovackog ?
malo kasno se ukljucujem u temu i potvrdjujem da brodskog lima ima od 4mm pa na dalje , e sad da li ga prave ovde ili ne to je pitanje... mislim da ga vise nece praviti iz prostog razloga sto Sartid gasi izgleda i ovu zadnju pec ...
da li se isplati praviti brod od brodskog ili trgovackog lima ?
sve zavisi sta ocekujete od broda... ako ocekujete da ga voze i vasa deca onda da treba ici na brodski , ako planirate recimo kako ja da za par godina pravite drugi onda naravno da se ne isplati ... trgovacki lim 4mm moze da izdrzi po meni 20 godina bez vecih problema... prodajte ga posle 10 i na konju ste ...
sto se tice ladja od 100.000 evra proizvedenih u Srbistanu kako kaze oblak , slazem se... ne znam koliko kosta metar na animi ili kikiju, ali meni toliko ne kosta metar kuce gde mi zivi porodica pa ne vidim razloga zasto bi toliko ulagao u brod... brod jeste nacin zivota, ali mi smo prevashodno "kopnene zivotinje" ... da smo na nekom moru mozda bih i rekao ok treba raditi od brodskog lima (ispod 10 metara) , treba imati ovo i ono ... ali 99% nas plovi po rekama i ne treba uzimati stvari koje su preskupe i ne mogu da daju maximum na reci, koj ce meni qrac digitalni windex , a malo je falilo da ga kupim ...
po meni najskuolji deo brodske opreme je radar koji se sada kupuje sa svim dodacima za 3000-4000 evra (SVB.DE) ... kako se dodje do 100.000 ja ne znam , mozda zlatnim WC soljama tikovinom na wc daski i slicnim stvarima, ok to neko voli i ima para, neko ne voli .... ja licno niti volim niti imam para za tak nesto ... kapiram da je bilo ljudi koji su kupovali stvari koje uopste potrebne nisu na reci ili su potrebne 5% , ali sta je tu je , neko ima para i zalece se neko nema i steze se ... ima nas svakakvih ...
po meni ovo je prioritet u izgradnji broda:
1 Sigurnost (mislim da trgovacki ispunjava ove uslove za sve deplasmance )
2 Konfor (ocu da meni i familiji bude udobno na brodu )
3 Plovnost (ocu da ne placam vise na gorivo nego sto je normalno)
i da sto se mene tice , uvek fabricki proizvod ispred manufakturnog...
Terca:
--- Citat: Dule 05, 01, 2012, 12:08:18 posle podne ---I moram da dodam :smile:
Auto je prevozno sredstvo. Brod je nacin zivota i nikako ga ne gledam kao prevozno sredstvo vec kao svoju drugu kucu koju volim i u koju vise ulazem nego u prvu. I koja mi pruza mnogo vise zadovoljstva u zivotu od prve koja se zove prva samo zato sto porodicne obaveze ne dozvoljavaju da postane sekundarna.
Onaj kome je camac isto sto i auto naravno da ne shvata sta hocu da kazem svojim postovima.
--- Kraj citata ---
Evo momenta gde se možemo složiti, i u vezi sa brodom i u vezi sa kontekstom diskusije. Važno je da se uloži trud da se na pravi način razume šta je sagovornih zaista želeo da kaže.
U suprotnom, zamisli da se sad neko uhvati da piše o tome kako ti nisi zadovoljan kod kuće, to bi bilo ispod svakog nivoa.
Terca:
malopre sam pisao odgovor na ovaj post ali se nije pojavio, možda je predugo trajalo, moram ponoviti:
--- Citat: Dule 05, 01, 2012, 11:59:53 pre podne ---Ko sada banalizuje?
--- Kraj citata ---
Ja banalizujem, prateći logiku iz citiranog posta, kao što sam i napisao:" sledeći takvu logiku, ja bih mogao...". Drago mi je ipak da se slažemo da je u pitanju banalizacija.
--- Citat: Dule 05, 01, 2012, 11:59:53 pre podne ---Ovo bi trebalo da bude diskusija o prednostima i mana trgovackog i brosdskog lima. Ne o tome ko sta radi u samogradnji. Ja po nekad budem malo grub ali to ne znaci da govorim bez argumenata. Mogu da ti pokazem bar 500 brodica koji se prodaju godinama. Satrunu u travi. I na njih sam mislio.
--- Kraj citata ---
Upravo tako, nisam pisao o načinu na koji se obraćaš, nego o tezama koje si izneo u postu; da je nemoguće napraviti kvaltetan brod od 10m od "trgovačkog" lima, da je klasa upotrebljenog lima razlog za krivljenje i talasanje, i da je trgovački lim na posletku razlog zašto mnogo čamaca trune u travi a vlasnici ih ne obilaze. Za to nisam pročitao ni jedan argument.
Da bih ti oponirao, naveo sam ti primer brodića koji gradi Ika za prvu tvrdnju, primer automobila za drugu tvrdnju, i na kraju sam ti postavio pitanje da bih pokušao da ti objasnim da su drugačiji razlozi za "napuštanje"čamca.
--- Citat: Dule 05, 01, 2012, 11:59:53 pre podne ---Brod nije auto. Za auto imas da kupis krilo, vrata, rubove.. sve ono sto propada i ciji je vek oko 10 godina. Znaci, auto se namenski pravi da toliko traje. Osom toga predvidjen je za lupanje, razbijanje i zamenu razbijenih delova. Cesto je dovoljan kljuc 10 da sam zamenis veci deo limarije.
Za brod nemas da kupis rezervni deo trupa. I krpljenje ili zamena ploca nije ni malo naivna stvar. Brod mora da se izvlaci, moras naci varioca, sacekati lepo vreme, farbati, ... vrlo skupa i komplikovanija radnja.
Zakljucujem iz toga da korito moras praviti tako da traje.
--- Kraj citata ---
Hvala na obljašnjenju, ali ovo nema puno veze sa onim što sam pisao. Važno mi je da shvatiš, zato ću ponoviti još jednom: primer automobila sam naveo da stavim akcenat na tehnologiju, tj. da objasnim da za nesavršenosti u maloj brodogradnji razlozi ne leže (bar ne dominantno) u klasi upotrebljenog lima.
--- Citat: Dule 05, 01, 2012, 11:59:53 pre podne ---Naravno, niko ti ne brani da ga napravis i od lima od 1mm. Pa da svake pete godine pravis nov brod.
Srecom, postoji dovoljno ljudi koji ne razmisljaju kao ti i koji dobro razmisle pre nego sto krenu u izgradnju.
Ako brod potone zbog greske u trupu steta nije samo kvadratni metar lima. Steta je takva da je cesto pitanje vredi li ga izlaciti jer sve sto je u njega ugradjeno je ili nepovratno izgubljeno ili toliko osteceno da je popravka neizvesna.
--- Kraj citata ---
Ovaj deo ne razumem, na koju se diskusiju ovo odnosi?
--- Citat: Dule 05, 01, 2012, 11:59:53 pre podne ---Srecom, postoji dovoljno ljudi koji ne razmisljaju kao ti i koji dobro razmisle pre nego sto krenu u izgradnju.
--- Kraj citata ---
Ovo, moram da kažem, nije u duhu diskusije na forumu, uzevši u obzir da se ne poznajemo i da nemamo privatan odnos.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju