Nautika opšta... > Zakoni i Propisi
Uvoz polovnih vanbrodskih motora iz inostranstva-sta treba od papira??
maverick:
ja sam kupio nedavno camac u premixu i platio sve sto ide....uz to sto su odnedavna kod nas potrebni jos i neki dodatni certifikati....izbjegavanje carine kod nas je moguce ako se kupi recimo nedovrsen camac pa se uveze kao poluproizvod, u HR se zavrsi odnosno samo sastavi , ali platim kod vas odmah bez pdv jer je za izvoz
Vlada 69:
--- Citat: maverick 30, 10, 2011, 09:02:10 pre podne ---ja sam kupio nedavno camac u premixu i platio sve sto ide....uz to sto su odnedavna kod nas potrebni jos i neki dodatni certifikati....izbjegavanje carine kod nas je moguce ako se kupi recimo nedovrsen camac pa se uveze kao poluproizvod, u HR se zavrsi odnosno samo sastavi , ali platim kod vas odmah bez pdv jer je za izvoz
--- Kraj citata ---
Taj dodatni certifikat koji kako sam shvatio nisi imao zove se EUR-1 .Taj certifikat popunjava izvoznik (u tvom sličaju Premix) a prilikom izvoza overava ga naša carina.Na osnovu tako overenog certifikata u Hrvatskoj se ne plaća carina na robu Srpskog porekla.To nije izbegavanje carine nego se zove slobodna trgovina po CEFTA sporazumu čiji su potpisnici između ostalih i Srbija i Hrvatska.
Inače,na premix-ovoj izvoznoj fakturi ima izjava o oslobođenju od plaćanja pdv-a u Srbiji tako da je fakturna cena bez pdv-a.Nema šta da ti se vraća kada ga na fakturi nije ni bilo.Ni jedna izvozna faktura nije opterećena pdv-om ni kod nas a ni kod vas u HR.Jednostavno izvoz je oslobođen plaćanja pdv-a.
A moram da priznam da mi nije jasno ono oko neplaćanja carine na poluproizvode iz SRB ako se finalizuju u HR.Radi se nešto po tom principu ali to rade pravna lica i radi se o nekim oplemenjivanjima robe itd,ali to je kažem nešto drugo.
zorter:
--- Citat: Vlada 69 30, 10, 2011, 17:41:08 posle podne ---..................
A moram da priznam da mi nije jasno ono oko neplaćanja carine na poluproizvode iz SRB ako se finalizuju u HR.Radi se nešto po tom principu ali to rade pravna lica i radi se o nekim oplemenjivanjima robe itd,ali to je kažem nešto drugo.
--- Kraj citata ---
To se radi na privremeni uvoz i tada nema carine, ali se roba, posle oplemenjivanja, dorade, ugradnje pojedinih elemenata OBAVEZNO vraca u zemlju odakle je "uvezena".
Al, ajd da ne off-ujemo temu. O ovome nekom drugom prilikom.
LSI:
--- Citat: zorter 30, 10, 2011, 18:39:29 posle podne ---
--- Citat: Vlada 69 30, 10, 2011, 17:41:08 posle podne ---..................
A moram da priznam da mi nije jasno ono oko neplaćanja carine na poluproizvode iz SRB ako se finalizuju u HR.Radi se nešto po tom principu ali to rade pravna lica i radi se o nekim oplemenjivanjima robe itd,ali to je kažem nešto drugo.
--- Kraj citata ---
To se radi na privremeni uvoz i tada nema carine, ali se roba, posle oplemenjivanja, dorade, ugradnje pojedinih elemenata OBAVEZNO vraca u zemlju odakle je "uvezena".
Al, ajd da ne off-ujemo temu. O ovome nekom drugom prilikom.
--- Kraj citata ---
Zalazite u vode koje nisu za nas.
Kod oplemenjivanja je tačno definisan stepen promene kada se smatra da je proizvod dobio neki novi kvalitet i u zavisnosti od toga koliko je to, utvrdjuje se da li je roba poreklom iz zemlje u kojoj je započeta proizvodnja primarnog proizvoda ili se zemljom porekla smatra zemlja u kojoj je dorada uradjena. Poreklo robe ima uticaja na to da li se roba carini ili ne i po kojoj stopi - sve ovo za uvoz polovnih motora za plovila nije od značaja.
I kod privremenog uvoza, prilikom uvoza, uvoznik daje izjavu da li će robu vratiti pošiljaocu u inostranstvo nakon roka koji je obično godinu dana.
Postoje i slučajevi da se odobri privremeni uvoz na period duži od godine dana.
U tom slučaju, ako je taj rok npr. tri godine, prilikom uvoza uvoznik je dužan da plati carinu u visini jedne trećine pune carine.
Na kraju godine, podnosi izveštaj da nastavlja sa korišćenjem ove pogodnosti i plaća drugu trećinu punog iznosa carine.
U trećoj godini, ako ne izveze - ne vrati - robu u inostranstvo, mora da plati i preostali iznos do punog iznosa carine.
Dakle, ovo je jedan od načina da se malo manipuliše s plaćanjem carine, medjutim to je poznato malom broju ljudi i mali broj ljudi to radi.
Medjutim - ni ovo nije od značaja za uvoz polovnih motora, osim ako uvoznik motora ne poseduje dokaz da mu motor šalje neko iz inostranstva kao sredstvo za rad u cilju izvršenja nekog ugovora pri čemu će motor koristiti za prevoz.
Zato je najbolje da prekinemo sa ovakvim pristupom i pisanjima.
Čovek je pitao šta je potrebno za uvoz i verujem da je dobio odgovor.
Ja bih samo sve što je do sada rečeno sabrao u sledeće:
- kad pronadjete motor u inostranstvu i dogovorite cenu, obratiite se bilo kom špediteru, dajte mu instrukicije gde i kada da preuzme motor i na koju adresu da ga doveze;
- špediter će vam reći koliko to košta i pripremiće sve neophodne papire za to;
- na vama je da platite motor i špediteru (ugovorite sa špediterom da za vas plati i carinske troškove ako možete, a ako ne prihvati, dobićete od njega carinski račun na osnovu kojeg ćete izvršiti uplatu u korist Uprave carina Repubike Srbije).
I to je to - stigao je motor - idete s njim u kapetaniju da ga upišete u plovidbenu dozvolu ...
Vlada 69:
Znam da ovo oko priv.uvoza nema veze sa temom ali sam pokušao da pojasnim neke stvari.Ali moram da primetim da je od ovoga što pišete sve pomalo- delimično tačno a ostalo...
Ma kažem,sa temom nema veze i ne vidim razlog da "pojašnjavamo" o čemu se radi :).
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju