Nautika opšta... > Iskustva sa vode
Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
espresso:
--- Citat: Kapetan 24, 10, 2011, 10:34:19 pre podne ---sto se remorkera ili tegljaca oni UVEK u inostranstvu imaju gume ... e sad ne verujem da je to jer nemaju para ali mislim da su se gume pokazale najbolje ....
--- Kraj citata ---
nema tih bokobrana koji bi izdrzali tu vrstu i jacinu pritiska. licno mi se automobilske gume nikada nisu svidjale na plovilima, ali izgleda da je vreme bokobrana od konoplje davno proslo
STG:
Biranje materijala,kada je pomoc ili posao u pitanju na radnim brodovima nije poznato,dakle pogresno si cuo. :)
Bokobrani ok,na radnom brodu gume naravno.Kudeljni bokobrani nisu zaboravljeni,odlicni su ali i veoma skupi.
Guraci su se pokazali kao bolji i bezbedniji iz mnogo razloga,a u lukama ima po koji tegljac da pripomogne,tj "boksira"...
Kapetan:
znaci prvi zakljucak za tegalj uvek gume :good:
ok idemo dalje sta je sa potrosnjom mogu li se dva broda u teglju na optimalnom broju obrtaja kretati brze nego jedan na takodje optimalnom broju ?
sta ako drugi ima teretni motor , da li ovaj koji nema treba da kuva kafu i iskljuci svoj motor skroz ?
Terca:
--- Citat: Kapetan 24, 10, 2011, 18:49:03 posle podne ---znaci prvi zakljucak za tegalj uvek gume :good:
ok idemo dalje sta je sa potrosnjom mogu li se dva broda u teglju na optimalnom broju obrtaja kretati brze nego jedan na takodje optimalnom broju ?
sta ako drugi ima teretni motor , da li ovaj koji nema treba da kuva kafu i iskljuci svoj motor skroz ?
--- Kraj citata ---
Ja ponekad plovim u paru, kad su duže ture...
Ne moraju baš gume, može bilo kakav odbojnik, pa da ne izgleda kao plutajuća vulkanizerska radnja. Ono drveno ili od konopa što ste nazivali bokobranom, zove se još i talasnjača i žuljanica, ponekad lepo izgleda ali nije dovoljna, jer su svi osetljivi na svoju farbu :)
Drugi odgovor je "ne". Postoji univerzalno pravilo "dužina trči, širina koči", dva broda su iste dužine a širi sastav. Isto tako, prave talase koje ih medjusobno odbijaju, guraju u stranu, to se kompenzuje kormilom ali brzina pada. Kretanje vode između sastavljenih brodova nije laminarno već pri malim brzinama, turbulentno je, a time je i otpor veći.
Treći odgovor je "uglavnom ne", izuzev ako čovek štedi gorivo, u kvaru je, žene sede kod njega na pramcu i žele da slušaju talase...
Bolja varijanta je da namesti gas na "prijatan i ekonomičan" broj obrtaja, fiksira kormilo, i preuzme na sebe posluženje.
Da dodam, jednom prilikom sa plovio za Beograd u potiskivanom sastavu (skinuo vanbrodski motor straga, drugar se naslonio na nosač i natrimovali se konopima sa obe strane). Rezultat je bio preko svih očekivanja, bolji i od tegljenja i od cugija.
Kapetan:
--- Citat: Terca 24, 10, 2011, 22:02:30 posle podne ---
Da dodam, jednom prilikom sa plovio za Beograd u potiskivanom sastavu (skinuo vanbrodski motor straga, drugar se naslonio na nosač i natrimovali se konopima sa obe strane). Rezultat je bio preko svih očekivanja, bolji i od tegljenja i od cugija.
--- Kraj citata ---
terza jel moze malo vise o ovome? u tom slucaju bi trebala brzina da se poveca i po nekim teorijama tu bi se onda videle ustede?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju