Nautika opšta... > Iskustva sa vode
Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca
Kapetan:
E ovako ... Dosta cesto sa nekim idem u taglja , i uvek se pitam kakvi su efekti na potrosnju i brzinu ...
Ukoliko samo jedan motor radi , jasno je da ce tome kome radi motor potrosnja skociti ,ali sta se desava ukoliko oba motora rade?
Koliko je tegalj ekonomican ?
Ono sto praktikujem jeste da recimo ako Broker ili marke tegle mene (zadnja dva teglja) jeste da ostavim moj motor u brzini i da pokusam da nadjem neki odnos da su camci samo vezani a da se ne vuku , ali to je jako tesko ubosti...
da li se dva spojena broda ponasaju kao jedan sastav ili nekako drugacije ?
mossi:
Prilikom plovidbe od Beograda do plaže Raj sa Knezom i Mišom imali smo mali kvar koji smo odmah otklonili.
Ali smo kratko bili privezani bočno uz Magdalenu brod od 10-tak metara.
Nakon što je "kvar" otklonjen, Knez nam je ponudio da narednih sat-dva, budemo njegovi gosti na brodu.
"Uslov" je bio da upalim motor i podesim brzinu kako on kaže.
Nakon što smo odradili FINE TUNING, a to je bilo dosta ispod one brzine obrtaja koje bi motor imao da sam se spuštao sam,
prešli smo na Magdalenu i uživali u društvu Kneza i njegove kćerke, kao i u plovidbi na gornjoj palubi sa koje je vidik predivan.
Ovim putem još jednom se zahvaljujem Knezu i Mishi-D koji su odmah uočili neki (jedini) problem koji je Varalica II imala u 1000km puta.
:drinks: :friends:
broker975fx:
Ako su sva relativno gabaritno slična plovila i pritom usklade obrtaje po kanapima će se videti da su ono samo prislonjeni jedan uz drugi. Tada se sa jednog mesta može upravljati pri čemu komande imaju nešto slabiji odziv. Što se potrošnje tiče nisam primetio razliku ali brzina takvog sastava je nešto manja nego kada si sam. Ovo je moje iskustvo od ovogodišnje plovidbe gde smo od 700 km sigurno dobrih 600 bili uvezani. Po zategnutosti kanapa posebno krmenog možeš videti koji od dva plovila vuče a koji je vučen pa ili vučenom povećati obrtaje ili ovom drugom smanjiti. Kod Tegljenja većeg ili plovila sa havarisanim motorom ili na osetno manjem broju obrtaja potrebno je osloboditi krmu tegljača a tegljenog ispustiti više ka pramcu. To je u ostalom česta slika na reci kod velikih brodova
Misha D:
Tegalj je praktican kada se jedan od kapetana zeli malo odmoriti ili otici do wc kod duze plovidbe. Inace, bez obzira na bokobrane i kanape, talasi od brodova-hotela i vecih glisera mogu naparaviti neplaniranu stetu, a upravljivost je smanjena. Oba motora moraju raditi i biti uskladjeni jer ukoliko jedan brodski motor stoji postoji i jos jedna negativna posledica za motor koji ne radi: kako je kopca(menjac) u neutralnom polozaju dolazi do slobodnog okretanja elise i osovine na suvo.
Kapetan:
ako ja bez teglja idem 5km na sat i recimo onaj sa kim se teglim takodje , zasto onda u teglju idemo sporije ? da li je samo zbog sabijanja vode izmedju dva trupa ?
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
Idi na punu verziju