Nautika opšta... > Iskustva sa vode

Tegalj ili plovidba sa dvoa ili vise camaca

<< < (4/5) > >>

captjerry:

--- Citat: Terca  24, 10, 2011, 22:02:30 posle podne ---Ne moraju baš gume, može bilo kakav odbojnik, pa da ne izgleda kao plutajuća vulkanizerska radnja. Ono drveno ili od konopa što ste nazivali bokobranom, zove se još i talasnjača i žuljanica, ponekad lepo izgleda ali nije dovoljna, jer su svi osetljivi na svoju farbu :)

--- Kraj citata ---

Na pogresan deo opreme mislis :) talasnjaca je nesto drugo, ovde su mislili bas na bokobrane od konoplje...

captjerry:
Cesto kad plovimo do boljevaca ili dalje, (3+h plovidbe) vezemo brodove  "cugi" - bocni tegalj ali tako da je krma broda kojim se upravlja uvek  izbacena pozadi kako ne bi gbili pravljivost...nekad su nam sva 4 motora upaljena, nekad samo dva (nije nase gorivo pa i ne razmisljamo o tome :) ) ali sam primetio da, posto su trupovi ovih nasih katamarana idealno ravni a naprek svans i nema "guranja" vode sa strane i ne dolazi do turbolencije niti nekog velikog usporavanja ali kad nam se veze neki brodic posebno sa V koritom onda se oseti razlika...naravno, kad su u upotrebi motori samo na jednom plovilu ostali su u leru ili podrignuti (vanbrodski) a kormilo u ravni sa osom...skoro smo se bas igrali, ja sam vukao gliserce ali je u povratk kolega bio za kormilom dok sam ja vrteo volan na gliseru sa ugasenim motorom levo - desno sto je poprilicno imalo uticaj na pravac broda...i dok mu nisam rekao nije skapirao zasto brod "seta" jer nije verovao da moze noga motora da se tako ponasa kao kormilo...

Takodje smo probali varijantu "guranja" broda prosle godine i stvarno je najbolja varijanta...brod (doduuse bez motora) od 65kvm  je gurao camac  6m sa Hondom 10 bez ikakvih problema sto se upravljivosti tice a i brzine ako se uzme u obzir da je motor samo 10ks...

Terca:
Ok, izgleda da sam pogrešno razumeo.

Elem, ne treba preterivati sa očekivanjima, dva broda sa jednim motorom ne idu brže od jednog broda sa istim motorom, ali razlika nije prevelika, samo je potrebno malko više vremena za zalet. Isto tako, to je kombinacija osetno efikasnija od plovidbe u cugiju. Čak sam spreman da tvrdim da jedan DMB koji tako gura dve ladje , bolje radi posao nego DMB na jednoj + tomos 4,8 na drugoj, cugi. Najbolje je bilo kada smo i mali motor nabacili nazad. To sam probao i tako sam ja doživeo, nisam imao nažalost tada GPS ili drugo sredstvo za objektivaan sud.

Loše strane su što je preglednost značajno manja, komplikovanije je vezivanje  (traje duže da se naminca), mora se razvezivati pre pristajanja, manje ima skakutanja sa čamca na čamac (što je važno ako i na potiskivanom čamcu radi motor, i njega treba nadgledati), i interesantno, velika većina ljudi ne voli da im čamac bude potiskivan.

Kapetan:
problem u potiskivanju je taj da 90 % camaca ne mozes lepo da namestis u tu vrstu sastava jer nemaju rogove ili nemaju paciji kljun ili se nesto trece ispreci ...

a reci mi oneko od oka. da li je potrosnja goriva kod potiskivanog sastava bila manja nego u nezavisnoj plovidni dva broda ?

STG:
Ne bih rekao da je manja potrosnja.
Pre svega,recni camci/brodici/brodovi,kako god,nisu pravljeni kao potiskivaci te je i prilicno suludo pokusavati ovakve manevre sa njima,nisam rekao da je neizvodljivo.
Samo cu pitati zbog cega? :)
Hteo si dzabe da plovis,imas jedrilicu,kraj price. :taunt:
Tegalj se radi zbog muke koja je nekog zaustavila/kvar/,posla ili druzenja na duzem putovanju.
Ni u jednom od tri navedena primera neces ni pomisliti koliko trosis.
Razumem ja da je kriza,ali bas tolika.... :)

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju