E, ovako treba... > Plovila
Titel 9
pecaros021:
evo slike i kormila
LSI:
Радује ме одлука да се задржи управљачка конзола.
Као што сам рекао, она доста олакшава управљање (ово је само моје лично виђење, а знам да се доста људи слаже с тим, међутим, колико људи - толико ћуди, па нећу више о томе). Још кад се томе дода да се код нас може купити пар модела конзола али да ни једна није испод 400 евра, било би то непотребно губљење пара, поготову што је ова баш права мера за ваш чамац.
Из вашег ранијег писања нисам схватио да већ поседујете на чамцу тенду за заштиту од сунца. Ако добро видим, ова ваша није симетрична - или ја не видим добро, или недостаје испуст с десне стране?
У сваком случају, мислим да је превисока и да чак и да има тај испуст не би баш била добар заклон од сунца, посебно у току јутра и касније поподне, кад је сунце ниско. Али свакако бих искористио већ постојеће ослонце и носаче. Спустио бих је до висине да можете да у кокпиту стојите усправно, без увлачења главе у рамена.
Или, то је сад само идеја - можда да размислите о некој склапајућој или преклапајућој тенди. Нешто што бисте лако склопили кад дуне ветар или што бисте за минут развукли.
Кажете да бисте скратили надстрешницу.
Ту вашу идеју бих подржао. Иако сам и сам намеравао да купим баш тај модел чамца, ни мени се та надстрешница није допадала. Мислим да није довољно висока и да само смета, а кратка је да би пружила било какав озбиљнији заклон од кише. Да сада имам такав чамац, надстрешницу бих максимално скратио (оставио бих највише десетак центиметара од кабине, тек да буде као мала стреха изнад врата.
Видим да и даље намеравате да подигнете наткабину.
Већ смо писали о стабилитету и нагињању, не бих ништа понављао.
Ако се одлучите на тај потез, предлажем да то урадите тако да читава конструкција буде што је могуће лакша. Може то неко да вам излије од пластике или да ламинира конструкцију направљену од водоотпорне шперплоче. Шперплоча за ту намену не мора бити дебља од 6 мм јер та наткабина не би требало да трпи било какво оптерећење. Ако се нанесе 5-6 слојева мата и смоле то би могло да изгледа лепо и да буде функционално. Наравно, то би подразумевало да оставите што веће прозорске површине са све три стране (остаје отворена према крми).
Ипак, ја бих размислио и о једном мало другачијем решењу, а које би се повезало са расклопивом тендом.
Постоје склопиви ветробрани (може то и да се лепо направи). Направити конструкцију од прохромских или алуминијумских цеви, разапне се преко тога пластична фолија (онако како тапетари праве странице на затвореним тендама, тако да штите од ветра и кише а не заклањају поглед.
Такав ветробран би био лак и не би значајно оптеретио чамац, па не би ни много подигао тежиште.
oops
Извините. Овај grandpa се расписао.
То су само нека моја размишљања која вас ни на шта не обавезују.
Срећно са сређивањем чамца. Леп је то чамац, доста запуштен али може се лепо средити за уживање.
pecaros021:
da svakako nešto se mora odraditi ,kažem vlasnik ovoga plovila sam od nedavno a ovakvoga je koristio stari vlasnik nedavno sam skinuo to ruglo od visoke natstrešnice sa lexanom i trenutno je bez njega.trebao bih pokrpiti par bezvezno otvorenih rupa na njemu,dobro oprati čamac i naći nekoga valjanoga majstora za plastiku u Novome Sadu i njemu poveriti radove.Dosta sam razmišljao o nastrešnici ali za sada nemam neki konkretan cilj možda i ne valja ali naj više mi se sviđa onako zatvoren kao na slici sa strane 3. mislim da se sada čamac zove gusar plavo korito i bela tenda.Čamac vozim povremeno kada stignem i imam vremena mahom je parkiran na vezu odakle bih ga koristio za pecanje i sklanjanje od vetra i kiše ....imam još jedno ozbiljno pitanje koje me muči a ne razumem se u taj deo pošto nikada nisam koristio daljinske komande nego motor na ručku .Dali meni treba daljinska komanda gasa jednoručna ili dvoručna stari vlasnik je skinuo neku komandu mislim da je imala jednu ručku i dve sajle šta god to značilo sha sha
DuleN:
I ja bih isto tu nastrasnjicu odmah sklonio. U opste nisi pogresio jer ovo je i ruzno i neprakticno.
Te dve sajle koje su skinute su sajle za gas, i stari vlasnik ih je verovatno skinuo jer su mu u kompletu sa motorom i komandom za gas.
Kada budes postavljao svoj ili neki drugi motor, moraces kupiti sajle i rucicu za gas. Tu moras voditi racuna da krajevi sajli odgovaraju prikljucku na motoru, jer inace si bacio pare na vetar.
Ja ne znam sta ti podrazumevas pod dvorucnom komandom? Komanda gasa je rucica koja ide napred i nazad, obicno stoji sa desne strane na camcu i koristi se jednom rukom...
I jos nesto: vidim na slikama da je zrcalo nesto preradjivano i kolko mogu da se orijentisem sa slika, ovde ce trebati motor sa dugom cizmom, pa i o tome povedi racuna ....
Bakara:
Dvoručna komanda ima dve ručke, posebno za gas i posebno za menjač. Imam jednu takvu, na Johnsonu :-)
U oba slučaja imaš dve sajle, za gas i menjač. Za Yamahu ne bi trebalo da je problem naći odgovarajuće sajle i priključke, mada bi i tu slika motora pomogla. I ja bih se složio sa ostalima da je mnogo komfornije ploviti sa komandama, jer malo bolje drži pravac, i tvoja težina je na sredini čamca a ne na kraju pa bolje leži na vodi. Buka je manja jer si dalje od motora i vibracije ne postoje, tako da može duže da se plovi bez zamora.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju