Autor Tema: Tomos 10 na gas  (Pročitano 19951 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Tomos 10 na gas
« poslato: 26, 10, 2010, 11:05:49 pre podne »
http://www.kupujemprodajem.com/tomos-10-plin-356684-oglas.htm?filter_id=1541
Kako je ovo moguće??? Dvotaktni pa još na plin :superstition:

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 430
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #1 poslato: 26, 10, 2010, 11:14:30 pre podne »
A nije ni Autolube ???

Ajde neko ko razume da malo ovo pojasni

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #2 poslato: 26, 10, 2010, 12:08:28 posle podne »
i meni to nije jasno...ima i jedan Johnson 25 isto sa plinom u oglasima....kako li to funkcioniše,kako se podmazuje  :this:
Dunav je moje more.....

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #3 poslato: 26, 10, 2010, 12:39:51 posle podne »
u dvotaktne motore se odavno ugradjuje plin , stim što faktički praviš autolub sistem. na fotki se vidi dotatni rezervoar za ulje koje vakumom biva usisan kad radi na plin

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #4 poslato: 26, 10, 2010, 12:47:35 posle podne »
Kako se odredjuje dovoljna kolicia ulja?

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #5 poslato: 26, 10, 2010, 14:08:43 posle podne »
u dvotaktne motore se odavno ugradjuje plin , stim što faktički praviš autolub sistem. na fotki se vidi dotatni rezervoar za ulje koje vakumom biva usisan kad radi na plin

Tako je. Inache slichan sistem je primenjen kad se plin ugradjuje na V-tec automobilske motore ( ford focus, honda civic itd..) Potrebno je zbog keramičkih siceva ventila koji se inache podmazuju benzinom dodati jednu autolub posudu iz koje ce specijalno ulje ( ulje koje ima visoku tačku sagorevanja slichno sintetičkom dvotaktolu) vršiti ulogu podmazivanja.

Ovakav sistem je primenjen i na dvotaktnim vanbrodskim motorima. Sam plinski uredjaj je klasichan ( grejan  vodom), ja preporuchujem mali landi jer je jako malih dimenzija i košta u Union Kariću oko 25-30 eura. Taj plinski uredjaj ima i "spoljni" ventil koji drzi visoki pritisak iz boce što većina uredjaja nema ( BRC, Lovato i sl) pa nije potrebno stavljati dodatni elektro ventil izmedju boce i raspršivača.
E sad što se posudice za auto lub tiče. Ima dve varijante. Pre nego što se pre par godina pojavila " fabrička" mi smo je pravili tako što bi kupili posudicu za kočiono ulje od Jugica ili keca i na nju zakačili infuziono crevo sa kliznom davilicom protoka s kojom se vrlo lako moglo regulisati koliko kapi u minuti zelite da propustite u motor. Danas imate, opet kod Union karica da kupite kompletnu posudu sa slichnim regulatorom protoka  za 1500 din.

Sama ugradnja je jako jednostavna naročito kod motora koji imaju dosta prostora pod kapom... Idealan motor za prepravku na plin je Parsun 5, kod njega nema potrebe da se dodatno podmazuje ( 4 takta) te je tako ugradnja smešna  :)

Jedini istinski problem kod plina na čamcu je težina rezervoara koji se mora vuci do plinske pumpe. taj problem je rešio Vlada iz Futoga uvezavši aluminijumsku bocu za plin koja je znatno lakša ali nije ni malo jeftina :-)

 
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #6 poslato: 26, 10, 2010, 16:55:55 posle podne »
Oblak, bilo bi mnogo dobro ako bi mogao da slikas te uredjaje i slikama opises nacin ugradnje. Tema je veoma zanimljiva i verujem da bi mnoge zanimalo. Ako budes u mogucnosti, kad budes prolazio pored te prodavnice, svrati i slikaj uredjaj i tu bocu, pa daj je ovde.
Pozzzz

Van mreže barbanesa

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 998
  • Pol: Muškarac
    • Lence
  • Brod tip: Metalni
  • Marina: Dsrv Karaburma
  • Veličina: 9,5m
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #7 poslato: 26, 10, 2010, 18:31:03 posle podne »
Da li neko zna koliko kosta ugradnja uredjaja u 10-ku?
ovo je jako interesantno za mene .
Da treba mi i adresa servisa koji to ugradjuje ili majstora...
Blago onom ko mlad poludi ceo mu zivot u veselju prodje

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #8 poslato: 26, 10, 2010, 18:35:34 posle podne »
Mislim da ce ovo interesovati mnoge. Sta je sa vecim motorima?

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #9 poslato: 26, 10, 2010, 19:16:08 posle podne »
Problem je što manje više svi majstori koji ugradjuju pline nece da se "zamaraju" sa takvim projektima, jbg, valjda ne mogu da naplate dovoljno...

Ovakav je princip.

Za sve motore 4 takta- ugradnja je potpuno ista kao i na automobilskom motoru.
Isparivač se montira gde ima prostora ( zavisi od tipa), voda za grejanje se uzme sa " cirkulacije ( obično postoji vod koji greje karburator i grane) i poveže na red sa isparivačem.
Plin se od isparivača preko regulacione slavine uvodi direktno u karburator , tako što se karburator buši odmah iznad leptira gasa ( nikako iznad saug leptira) i ušrafljuje uvodnik koji predstavlja venturijevu cev.
Bocu kupujete bilo automobilsku bilo kucnu ( sistem kao na viljuškarima na plin).
Ako je automobilska mora imati multiventil i punjač a ako je kucna onda stavljate T račvu na ventil i sa jedne strane montirate punjač a sa druge strane 6mm bakar koji vodi do isparivača. Isparivači skoro svi sem Landija nemaju spoljni ventil sa iglicom pa ako stavljate neki drugi stavite i jedan plinski ventil pre samog isparivača da bi drzao visok pritisak iz boce.
Aktivaciju plinskog uredjaja a postoje vakumski i električni radite na sledeci nacin:
vakumski prikljucujete tako shto vakumski izvod na isparivaču preko gumenog crevceta vezujete negde na usisnu granu bilo da ce te bushiti rupicu i uvrnuti usisnik ili tako shto ce te iskoristiti neki vec postojeci vakum.
Kod elektricnog, zicu sa prekidaca za aktivaciju vezacete tako shto cete obmotati nekoliko krugova oko gajtana svecice ili svecica ako ima vise cilindara ( obicno je dovoljno samo oko jednog)


Za 2 takta motore koji nemaju auto lub potrebno je vezati posudicu kao što sam objasnio u predhodnom postu na usisnu granu.

Ako planirate da zadrzite i benzin na motoru kao opciju potrebno je benzinski vod prekinuti benzinskim elektro ventilom. Prekidach morate u tom slucaju koristiti tropolozajni. 1. polozaj 12v dovedeno na benzinski ventil
2. polozaj 12 v na elektroventil plina i 3. polozaj je prekid 12v na oba ventila...
Ako neko krene u ugradnju nacrtacu mu semu vezivanja prekidaca. jako je prosto :)

Sva oprema je naj jeftinija u Union Karicu, oni se nalaze na Bogosloviji iza Opelovog servisa.
Za jedan motorin bi cena kit kompleta bez boce bila oko 50-60 eura.
Boca ima raznih. Kucna je sasvim OK samo treba kupiti odgovarajuce pancirno crevo sa brzo demontaznim holenderima pošto cete chesto skidati bocu.
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže ALBATROS

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 217
  • Pol: Muškarac
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #10 poslato: 26, 10, 2010, 19:34:43 posle podne »
Bas danas sam razgovarao sa covekom koji se zove Ervin i ta sprava je njegova.On trguje sa svim i svacim (nautika).Prica mi da je tomos kao nov i da je raspolozen za razne kombinacije.Telefon iz oglasa je od njegovog prijatelja pa eto koga interesuje moze da se informise.Inace iz Sombora su!

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #11 poslato: 26, 10, 2010, 19:58:08 posle podne »
Sve je to u redu samo ne znam kako se ulje mesa sa plinom. Dok se ulje u  bezninu rastvara fantasticno i tako dospeva rasprseno u sve delove motora bez obzira koliko je to u procentima i bez obzira sto su u jako kratkom kontaku pre ubacivanja u motor, dvotaktna ulja se gotovo trenutno mesaju sa benzinom, bojim se da mala kolicina ulja samo ne proleti po najkracoj putanji od usisa do cilindra i ostavi nepodmazane neke delove motora ili cak da se ne natalozi na dnu motora usled slabog mesanja sa plinom ili kod motora sa vise cilindara da gornji ima manje mazanje od donjeg. Ulje je uvek tecno, a plin je u obliku gas. Kod pravog autolube motora kolicina ulja zavisi od obrtaja, kako je ovo reseno kod ovog sistema.

Van mreže dalibor

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 377
  • Pol: Muškarac
    • Ime broda:Anja
  • Marina: Lepi Mika
  • Veličina: 9m
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #12 poslato: 26, 10, 2010, 20:02:37 posle podne »
odlicna stvar za svakog ko ima dvotaktnu masinu!
pitanje je ko ugradjuje i gde?
Život je jedan a Dunav večan

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #13 poslato: 26, 10, 2010, 20:10:09 posle podne »
Ovo je veoma jednostavno ugraditi ako se ima sve sto je potrebno. Ubedjen sam da je veoma isplativa investicija jer u autu imam TNG uredjaj i znam razliku u ceni voznje. Do skoro je voznja bila jeftinija 3-4 puta, ali po najnovijem poskupljenju je spalo na 1:2, a to je i dalje isplativija voznja nego na benzin.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Tomos 10 na gas
« Odgovor #14 poslato: 26, 10, 2010, 20:22:59 posle podne »
Sve je to u redu samo ne znam kako se ulje mesa sa plinom. Dok se ulje u  bezninu rastvara fantasticno i tako dospeva rasprseno u sve delove motora bez obzira koliko je to u procentima i bez obzira sto su u jako kratkom kontaku pre ubacivanja u motor, dvotaktna ulja se gotovo trenutno mesaju sa benzinom, bojim se da mala kolicina ulja samo ne proleti po najkracoj putanji od usisa do cilindra i ostavi nepodmazane neke delove motora ili cak da se ne natalozi na dnu motora usled slabog mesanja sa plinom ili kod motora sa vise cilindara da gornji ima manje mazanje od donjeg. Ulje je uvek tecno, a plin je u obliku gas. Kod pravog autolube motora kolicina ulja zavisi od obrtaja, kako je ovo reseno kod ovog sistema.

Količina ulja zavisi od obrtaja, DA ali, veći obrtaji, jači i vaku, jači vakum više ulja.
Ne mora da se meša sa plinom, ulje ce uci u cilindar raspršeno u aerosol jer prolazi kroz venturijevu cev koja se montira u vidu uvodnika na usisnu granu.
Zvoni, kucanje ne radi!