Autor Tema: Potreban savet  (Pročitano 11407 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Potreban savet
« poslato: 08, 10, 2010, 19:51:17 posle podne »
Radim prepravku jedrilice 7,7x 2,5 m u motornjak. Na njoj je balast tezine oko 800kg i visine 1,2 m a duzine isto oko 1,2m. Planiram da ga:

1. Skratim za 90cm, odnosno da ostavim nekih 30 cm u vidu kobilice ili,
2. potpuno odstranim, odnosno odšrafim , pošto je demontažan.

Interesuje me kako ce se taj brod ponašati u prvom a kako u drugom slučaju, odnosno, da li ce se previše ljuljati pod uticajem bočnih talasa i kako ce drzati pravac, odnosno da li ce traziti stalno korigovanje kormila. Šta je bolje od ta dva da uradim ili da primenim neko trece rešenje????
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže rade

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 483
  • Pol: Muškarac
Odg: Potreban savet
« Odgovor #1 poslato: 08, 10, 2010, 19:58:21 posle podne »
kod mene ima par jedrilica koji nemaju ono dole,skinuli su i idu dobro  .

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Potreban savet
« Odgovor #2 poslato: 08, 10, 2010, 20:00:41 posle podne »
Nemam jedrilicu, vec korito od jedrilice. zato trazim savet u okviru postojeceg broda...
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #3 poslato: 08, 10, 2010, 20:02:27 posle podne »

          Stavi sliku.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Potreban savet
« Odgovor #4 poslato: 08, 10, 2010, 20:10:26 posle podne »
Ne znam koliko se vidi ali brod ima nekakvu kobilicu u zadnjoj trecini korita
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #5 poslato: 08, 10, 2010, 20:12:40 posle podne »
to na zadnjoj trecini je list kormila ...

ne cini to .... lepa je to jedrilica ... trazi zamenu za metalno korito nacices je ...

ako bas hoces onda odsrafi celu kobilicu, stavi unutrasnji motor  i to je to...

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Potreban savet
« Odgovor #6 poslato: 08, 10, 2010, 20:20:15 posle podne »
meni se taj brod svidja ovakav :-) Znači nema potrebe da ostavljam deo kobilice? jesam li dobro razumeo, time ništa ne dobijam više nego da je komplet skinem?
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #7 poslato: 08, 10, 2010, 20:28:29 posle podne »
Jako lepo korito.  :good:

A u jedrilice se ne razumem.  :stop:

 :drinks:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #8 poslato: 08, 10, 2010, 20:33:41 posle podne »
meni se taj brod svidja ovakav :-) Znači nema potrebe da ostavljam deo kobilice? jesam li dobro razumeo, time ništa ne dobijam više nego da je komplet skinem?
vidi .. cim skines kobilicu ti si tu ladju ucinio extremno nestabilnom sa tendencijom prevrtanja .... da bi to vratio u donekle ok stanje mores da nabacas tereta ... znaci 800 kila si skinuo  gledaj da ubacis bar pola od toga (motor, akumualtori, voda gorivo i slicno...) ...

vidi nece se ona odmah prevrnuti ali nikada nece biti kao sto je sada...

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Potreban savet
« Odgovor #9 poslato: 08, 10, 2010, 20:40:03 posle podne »
meni se taj brod svidja ovakav :-) Znači nema potrebe da ostavljam deo kobilice? jesam li dobro razumeo, time ništa ne dobijam više nego da je komplet skinem?
vidi .. cim skines kobilicu ti si tu ladju ucinio extremno nestabilnom sa tendencijom prevrtanja .... da bi to vratio u donekle ok stanje mores da nabacas tereta ... znaci 800 kila si skinuo  gledaj da ubacis bar pola od toga (motor, akumualtori, voda gorivo i slicno...) ...

vidi nece se ona odmah prevrnuti ali nikada nece biti kao sto je sada...


Ček, je sam laik al ona nema jarbol, potisak vetra na jedra, itd... Od linije vode do naj višlje tačke taj brod ima oko 1,4m maximum. Plus ako ostavim tih 30-ak cm balasta to je bar 100-150kg i dalje opterecenja. Dal to realno moze da se prevrne?? Mislim, sve se prevrne... Balast sečem te sečem, zato mo treba savet koliko da ostavim, koju dužinu?
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #10 poslato: 08, 10, 2010, 20:41:25 posle podne »
Oblače,
a da li ste pomislili na mogućnost da kobilicu samo skratite, pri čemu biste zadržali teret?

Dakle, skratite na onih tridesetak santimetara i na njih zakačite balast (možda smanjiti za pola).
Time biste smanjili gaz, a težište bi i dalje ostalo vrlo nisko, pa bi novonastalo plovilo trebalo da bude stabilno - u svakom slučaju stabilnije nego ako potpuno uklonite kobilicu.


Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Potreban savet
« Odgovor #11 poslato: 08, 10, 2010, 20:57:01 posle podne »
Oblače,
a da li ste pomislili na mogućnost da kobilicu samo skratite, pri čemu biste zadržali teret?

Dakle, skratite na onih tridesetak santimetara i na njih zakačite balast (možda smanjiti za pola).
Time biste smanjili gaz, a težište bi i dalje ostalo vrlo nisko, pa bi novonastalo plovilo trebalo da bude stabilno - u svakom slučaju stabilnije nego ako potpuno uklonite kobilicu.

Kad odsečem kobilicu na tih 30cm, mislim da taj balast nije moguce vratiti.
Dobro, šta mi savetujete kad razmatramo stabilnost?
- da ostavim koliko- toliko ili
- da skidam komplet?'?

Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 771
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Potreban savet
« Odgovor #12 poslato: 08, 10, 2010, 21:06:45 posle podne »
     Imaj povjerenja u graditelja jedrilice. On je pri izradi sve proračunao i predvidio. Ako misliš da znaš više izvrši preinake, ali ako priznaš da ne znaš više od njega - ne diraj. Sve ima svojega razloga zašto je baš tako.

potpuno se slazem sa ovom konstatacijom ipak kad bi krenuli tom logikom, pa pola brodova na Dunavu bi trebalo da se vec potopilo ili izvrnulo s obzirom ko ih sve gradi, bez projekta ustvari i bez ideje...

Ne bih dirao ništa al ovakvu je teško transportujem do Ade gde mi je vez.
evo bolje slike njenog korita
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #13 poslato: 08, 10, 2010, 21:35:28 posle podne »
Oblače, ja zaista nisam stručan i svojim pitanjem sam više želeo da isprovociram one koji znaju više i imaju veće iskustvo od mene.
Zato se sada ne usudjujem da kažem šta bi bilo bolje.

Gledajući ove fotografije moje misli idu sledećim tokom:

- ovo je vrlo lepo projektovan brodić po svim pravilima hidrogradnje - na bazi nekog ozbiljno projekta
- kobilica i list kormila su dizajnirani za plovidbu pod jedrima
- kako brod od jedrilice postaje motornjak, neće biti izložen velikim silama pod dejstvom vetra (neće imati jarbol, katarku jedrilje)
- ako se odbaci kompletna kobilica sa balastom, još uvek će ostati prilično velika površina kobilice u delu od sredine trupa do krme i to je deo koji je uvek pod vodom, a to bi trebalo da obezbedi i stabilnost i upravljivost
- u zavisnosti od toga da li ćete ugraditi stabilan motor ili zakačiti vanbrodski situacija se dodatno menja; stabilni, postavljen negde u sredini, svojom težinom bi dodatno stabilizovao brod, a krmeni list, čak i skraćen do nivoa kobilice i dalje ima veliku površinu. Postavljanje vanbrodskog motora ostaviše više prostora u ladji ali neće doprinositi stabilnosti.
- imajući u vidu širinu preko svega (2,50 m) i visinu od dna do vrha kabine (1,40 m), ja bih zaključio da ćete vi posle svega imati jedan mnogo dobar brod koji neće moći da glisira ali će vožnja na njemu biti uživanje.

Ali kao što rekoh - ja o svemu ovome vrlo malo znam i zato pozivam iskusnije "vukove" da se oglase.



Van mreže Zoran

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1687
  • Pol: Muškarac
  • BEOGRAD
    • Jedrilica
  • Brod tip: sam napravio
  • Marina: Ada Ciganlija
  • Veličina: 6m
Odg: Potreban savet
« Odgovor #14 poslato: 08, 10, 2010, 21:43:34 posle podne »

      Odsrafi celu kobilicu.
      Napravi novu plitku,do kormila.ili napravi dve bocne.Probaj da vratis barem
2/3 balasti.
     Ps.Moras i kormilo da skratis.
Vazno je ploviti,ploviti i ploviti.