Autor Tema: SKIPPER na srpski nacin  (Pročitano 14119 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 239
  • Pol: Muškarac
Odg: Kapetan na srpski nacin
« Odgovor #15 poslato: 24, 09, 2010, 20:21:07 posle podne »
Da upravu si da novac je manipulativno sredstvo za sve.


Ali nije prica o tome vec o necem drugome.
Rec je o tome da neko ko nema iskustva ima pravo da konkurise za kurs kapetana.
Da li ce da vozi svoj ili tudj brod nije uopste pitanje.
Pitanje sto moze neko drugi da nastrada njegovim ne znanjem.

Upoznao sam coveka koji je u brodu gledao da ima escajg a nije znao da ispusti vazduh iz motora.

A cika Roman i ostala ekipa koju gledam ovde svaki dan naravno da ne brinu za iskustvo.
Oni vezu brod u jednu marinu uplate vez 5 godina unapred i ne micu se.
Jedna od takvih slika je postavljena u rubrici foto konkurs.
Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kapetan na srpski nacin
« Odgovor #16 poslato: 25, 09, 2010, 01:02:22 pre podne »
Dobro je da postoje škole koje izbacuju kapetane koje srećete širom sveta. Dobro je da su te diplome važeće i van granica države.

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
hrvati ih ne priznaju, crnogorci od skoro takodje vec te teraju da polazes ponovo kod njih  ... grci plati i ne treba ti diploma... nasa diploma vredi samo na toku dunava kako sam cuo ...

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 239
  • Pol: Muškarac
Odg: Kapetan na srpski nacin
« Odgovor #17 poslato: 25, 09, 2010, 02:18:59 pre podne »
Ovo nije vredjanje niti prozivka.
Posto vidim da ima poznavalaca materije.
Mene zanima sta znaci u sertifikatu sledece: delatnost - function = plovidba - navigation
                                                                          nivo - level = upravljacki - management
                                                                       

pozz
Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Kapetan na srpski nacin
« Odgovor #18 poslato: 25, 09, 2010, 06:32:54 pre podne »
Kapetan upravlja brodom i on je bog i batina na istom,izdaje naređenja i odgovara za brod, posadu i tovar ako ga ima
Dunav je moje more.....

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kapetan na srpski nacin
« Odgovor #19 poslato: 25, 09, 2010, 13:06:59 posle podne »
dule govorim o skipperskoj dozvoli .... nasa ne vredi skoro nigde, pitaj espressa gde je morao da vadi dozvolu ... ima i tema o tome ...

ova nasa koju izdaje kapetanija vazi svugde...

Skipperski kursevi koliko ja znam se sastoje iz dva dela, teorija i praksa... kod nas praksa se svede na pola sata broda i kafanu .... Ajde reci ti meni da odes sa familijom na more i iznajmis brod od 12 metara (recimo da se ne razumes u nautiku).... da li bi uzeo nekoga sa kursa koji brod nije video ili nekoga ko ima iskustva i prosao je kurs?

kursevi su samo osnova , da bi mogao da upravljas brod treba dosta vestine...

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Kapetan na srpski nacin
« Odgovor #20 poslato: 25, 09, 2010, 14:57:33 posle podne »
Da i ja nesto kazem, u čast odbrane i svog nicka i svoje da kažem delimične profesije.

Imao sam tu čast, da prođem Obuke u Nemačkoj, sa pripadnicima Savezne Policije R. Nemačke (Bundespolizei) i šest obaka sa Pripadnicima USCG ( Američka obalska straža) , koje su vrlo slične našoj obuci za UMČ, i video da i tamo i ovde, kao što reče Dule, ljudi dodju da polažu bez ili sa veoma malo predznanja. Mi odavde koji smo tamo bili, nista nismo zaostajali u znanju i veštinama što u vezi plovidbe, što u vezi mehanike ( možda i bolji)i ako smo praksu na polaganju u Kapetaniji završavali kao i svi ostali u Srbiji. Mislim bolji ne zato što smo mi ( Srbi najbolji u svemu, mada nije daleko od istine), već zato što tamo mehaničar radi svoje, zapovednik radi svoje, a mi smo radili sve. Sam pristup njihovim obukama je da kažem malo ozbiljniji i ne završava se u kafani, kao većina takvih polaganja kod nas, ali je suština ista. Položiš i steknes malo istustva, više teorije, malo prakse. E sad od tebe zavisi koliko si spreman i željan da svoju praksu upotpuniš i usavršavaš. Nemačke kolege, kojima stvarno skidam kapu, nisu ništa naprednije u odnosu na nas, i ako oni za godinu dana imaju (ne znaju ni sami koliko radnih sati ) a mi evo za nepunih deset meseci 30 radnih sati ( e sad ko je tu kriv, sto mi vozimo plovila od 100.000 eura, a oni od 40.000 eura). Samo praksom koju stičeš nakon dobijanja te dozvole za ( UMČ, Skippera, ili završene Pomorske Akademije i dobijanja zvanja Kapetana, posle koliko godina dobijenih na brodu ) dobijaš i sva potrebna znanja. Ali i opet treba učiti i opet učiti. Na rekama i na morima svaka druga situacija je razlicita i nakada nije isti vetar, obala, posada, radnik u marini koji prihvata kanap za vez, tako da uvek ima novih iskustava. 

Verujte mi da posle polaganja i završenih obuka, kada vozim Dunavom nosim i Nemačku i naravno našu dozvolu. Ništa mi ne pomaže kada stavim na prozor ni jednu od ove dve a na Golubcu ili Ramu, Košava bije 30 - 40 m/s. To na nijednoj obici nema, ima samo u praksi.

Sad samo zavisi kakav je ko čovek i hoće li i ako zna da nezna i nama dovoljno prakse i iskustva da krene u neku avanturu ili da divlja sa svojim plovilom. Neka ga neka divlja, sam je to kupio ( kako, to je njegova stvar, a onaj gore vodi računa o tome) samo da ne nastrada neko nedužan, a on (takvih je bilo i biće ).

Van mreže Nemo

  • Đerdapski kratkodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 239
  • Pol: Muškarac
Odg: Kapetan na srpski nacin
« Odgovor #21 poslato: 25, 09, 2010, 16:28:31 posle podne »
Upravu ste da posle kursa covek samo zna teoriju i nesto malo prakse.
Tek kada krene da radi ili vozi onda stice iskustvo.
Idalje smatram da za skipera treba dodati vise casova prakse.
Sto se teorije tice stvarno nemam zamerke...

Ako je kriterijum slab za prijem onda bar kurs neka preraste u manju obuku.
Naravno sa povecanjem cene.

Onda oni koji bas nemaju pojma sa nabubanom teorijom i sa svojim camcima kada krenu da kose po plazama kupace, da lupaju tudje camce, da dalje misle ako su blizu obale da mogu da plivaju do nje i da su oni savrseni plivaci....Da tovare u svoje brodove vise alkohola nego goriva...

Ja ne kritikujem pojedince, niti sam bilo koga spomenuo niti jedno ime...
Mada kada dobro razmislim ne znam ni zasto sam potegao temu, samo iz dobre namere.
Odgovornost je individualna stvar...menjati ljude je kao da hoces gibanj od kola da ispravis!!!
Stigao sam tamo gde ljudska poimanja jos nisu...
Sve primedbe mozete slati na adresu: Galaxy, XWY 45 035, Ulica Mlecni put BB

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kapetan na srpski nacin
« Odgovor #22 poslato: 25, 09, 2010, 18:25:37 posle podne »
Ništa mi ne pomaže kada stavim na prozor ni jednu od ove dve a na Golubcu ili Ramu, Košava bije 30 - 40 m/s. To na nijednoj obici nema, ima samo u praksi.

30*3.6 - 108km/h
40*3.6 - 144km/h

Mnogo duva ta košava.  :download:  :lol: :lol: :lol:

 :drinks:

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: SKIPPER na srpski nacin
« Odgovor #23 poslato: 25, 09, 2010, 19:13:51 posle podne »
sale, nadam se da ce biti prilike da se uveris kako duva vetar ovde.






Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: SKIPPER na srpski nacin
« Odgovor #24 poslato: 25, 09, 2010, 19:33:39 posle podne »
JBT,kakva pizdarija :skull:

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: SKIPPER na srpski nacin
« Odgovor #25 poslato: 25, 09, 2010, 23:46:37 posle podne »
sale, nadam se da ce biti prilike da se uveris kako duva vetar ovde.

Nisam mislio ništa loše..
Kad duva vetar na Dunavu, 30-40km/h ja ne izlazim na vodu.  :nono:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kapetan na srpski nacin
« Odgovor #26 poslato: 26, 09, 2010, 01:57:41 pre podne »
Nisi u pravu za skipperske dozvole. Priznaju se kap. E sad ... može da se desi da neko ne želi da ti iznajmi brod iako poseduješ našu dozvolu. Ali to nije zbog dozvole već zato što mu njom dokumentuješ da si iz Srbije a nismo baš popularni :)
AKo ideš svojim brodom i imaš skippersku dozvolu niko te neće kazniti zbog toga niti ti zabraniti plovidbu što dokazuje da važi. Uostalom, za brod od 12 metara je dovoljna i dozvola za UMČ

dule u hrvatskoj se provereno ne priznaju ...

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: SKIPPER na srpski nacin
« Odgovor #27 poslato: 26, 09, 2010, 13:56:24 posle podne »
Pa onda ni nemoj da ides u Hrvatsku.Bas ti zapelo. Bolje idi  Tursku.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: SKIPPER na srpski nacin
« Odgovor #28 poslato: 26, 09, 2010, 20:37:47 posle podne »
pa i ne idem  :lol: a kako stvari stoje necu ni u tursku  :sorry:

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: SKIPPER na srpski nacin
« Odgovor #29 poslato: 27, 09, 2010, 04:03:48 pre podne »
A sto se nerviras Nemo?
Taj turisticki brod koji je vozio pomenuti kapetan je obican katamaran sa dve honde po 25 HP i mogao je da vozi samo 12 putnika po savi. I taj covek i jeste pravi kapetan. Malo uobrazen ali mi nismo navikli na to da je uniforma nesto normalno u celom svetu. I  taksisti, i vozaci autobusa, cistaci ulica... svi nose uniforme. Pa i moji radnici nose uniforme. Zasto smeta ako covek na brodu nosi kapetansku uniformu. On jeste kapetan tog broda, zar ne? Ozbiljne turisticke brodove ne voze scipperi vec pravi kapetani sa zavrsenim skolama a ne kurseve.
Kursadzije mogu da voze one malo vece jahte i one jos vece ali ne i brodove koji obavljaju privrednu delatnost.
A ono za pasnjak... ja se to salim sa Markom. :) jer je jednom bas imao problem da se veze. Naravno, Marko je vrlo iskusan i mnogo zna.


Dule, mala ispravka honde su  2 x 40 KS..:)

Moram da kazem da ti likovi (otac i sin) nisu kapetani, jedan ima polozeno za mornara motoristu a drugi obicnu dozvolu UMC cak ne ni RMC...uniforme su naravno bez cinova jer oni ni nemaju cin pa ne smeju da ih nose a to je isto kao kad bi obukao policijsku uniformu sa sve kapom samo bez znacke i tako setao ulicom...da je firma za kuju su radili napravila uniforme tipa majca (kosulja...) i pantalone ili bermude sa logom (ili bez) kao znak raspoznavanja posade u odnosu na putnike pa je ok ali ovo je vise nego smesno, videti ih kako se sepure ulicom i u bus a pritom ne rade taj dan...ja tu uniformu za 4 god koliko radim za njih nikaad nisam obukao i necu (sad smo dobili normalne) vec dajem deci kapu za slikanje...:)

To vezivanje ce me pratiti dok sam ziv :) :) :)
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/