E, ovako treba... > NAUTIČKA DISKUSIJA

SKIPPER na srpski nacin

<< < (5/8) > >>

skipper:
Da i ja nesto kazem, u čast odbrane i svog nicka i svoje da kažem delimične profesije.

Imao sam tu čast, da prođem Obuke u Nemačkoj, sa pripadnicima Savezne Policije R. Nemačke (Bundespolizei) i šest obaka sa Pripadnicima USCG ( Američka obalska straža) , koje su vrlo slične našoj obuci za UMČ, i video da i tamo i ovde, kao što reče Dule, ljudi dodju da polažu bez ili sa veoma malo predznanja. Mi odavde koji smo tamo bili, nista nismo zaostajali u znanju i veštinama što u vezi plovidbe, što u vezi mehanike ( možda i bolji)i ako smo praksu na polaganju u Kapetaniji završavali kao i svi ostali u Srbiji. Mislim bolji ne zato što smo mi ( Srbi najbolji u svemu, mada nije daleko od istine), već zato što tamo mehaničar radi svoje, zapovednik radi svoje, a mi smo radili sve. Sam pristup njihovim obukama je da kažem malo ozbiljniji i ne završava se u kafani, kao većina takvih polaganja kod nas, ali je suština ista. Položiš i steknes malo istustva, više teorije, malo prakse. E sad od tebe zavisi koliko si spreman i željan da svoju praksu upotpuniš i usavršavaš. Nemačke kolege, kojima stvarno skidam kapu, nisu ništa naprednije u odnosu na nas, i ako oni za godinu dana imaju (ne znaju ni sami koliko radnih sati ) a mi evo za nepunih deset meseci 30 radnih sati ( e sad ko je tu kriv, sto mi vozimo plovila od 100.000 eura, a oni od 40.000 eura). Samo praksom koju stičeš nakon dobijanja te dozvole za ( UMČ, Skippera, ili završene Pomorske Akademije i dobijanja zvanja Kapetana, posle koliko godina dobijenih na brodu ) dobijaš i sva potrebna znanja. Ali i opet treba učiti i opet učiti. Na rekama i na morima svaka druga situacija je razlicita i nakada nije isti vetar, obala, posada, radnik u marini koji prihvata kanap za vez, tako da uvek ima novih iskustava. 

Verujte mi da posle polaganja i završenih obuka, kada vozim Dunavom nosim i Nemačku i naravno našu dozvolu. Ništa mi ne pomaže kada stavim na prozor ni jednu od ove dve a na Golubcu ili Ramu, Košava bije 30 - 40 m/s. To na nijednoj obici nema, ima samo u praksi.

Sad samo zavisi kakav je ko čovek i hoće li i ako zna da nezna i nama dovoljno prakse i iskustva da krene u neku avanturu ili da divlja sa svojim plovilom. Neka ga neka divlja, sam je to kupio ( kako, to je njegova stvar, a onaj gore vodi računa o tome) samo da ne nastrada neko nedužan, a on (takvih je bilo i biće ).

Nemo:
Upravu ste da posle kursa covek samo zna teoriju i nesto malo prakse.
Tek kada krene da radi ili vozi onda stice iskustvo.
Idalje smatram da za skipera treba dodati vise casova prakse.
Sto se teorije tice stvarno nemam zamerke...

Ako je kriterijum slab za prijem onda bar kurs neka preraste u manju obuku.
Naravno sa povecanjem cene.

Onda oni koji bas nemaju pojma sa nabubanom teorijom i sa svojim camcima kada krenu da kose po plazama kupace, da lupaju tudje camce, da dalje misle ako su blizu obale da mogu da plivaju do nje i da su oni savrseni plivaci....Da tovare u svoje brodove vise alkohola nego goriva...

Ja ne kritikujem pojedince, niti sam bilo koga spomenuo niti jedno ime...
Mada kada dobro razmislim ne znam ni zasto sam potegao temu, samo iz dobre namere.
Odgovornost je individualna stvar...menjati ljude je kao da hoces gibanj od kola da ispravis!!!

mossi:

--- Citat: skipper  25, 09, 2010, 14:57:33 posle podne ---Ništa mi ne pomaže kada stavim na prozor ni jednu od ove dve a na Golubcu ili Ramu, Košava bije 30 - 40 m/s. To na nijednoj obici nema, ima samo u praksi.

--- Kraj citata ---

30*3.6 - 108km/h
40*3.6 - 144km/h

Mnogo duva ta košava.  :download:  :lol: :lol: :lol:

 :drinks:

skipper:
sale, nadam se da ce biti prilike da se uveris kako duva vetar ovde.





STG:
JBT,kakva pizdarija :skull:

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju