Anketa

Odlučio sam da kupim nov metalni čamac 6m dužine 125cm  u tabanu. Pravi ce mi naj verovatnije majstor na plavom horizontu u zemunu u limu 2mm.

Da li da mi pravi sa dve ili tri komore?
0 (0%)
Da li je o.c ta debljina lima?
0 (0%)
Da li je o.c cena od 750e ofarban brodskom bojom
0 (0%)
Da li neko zna pouzdanost tog majstora
0 (0%)

Ukupno glasova: 0

Anketa završena: 26, 10, 2015, 21:27:48 posle podne

Autor Tema: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora  (Pročitano 43027 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže barbanesa

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 998
  • Pol: Muškarac
    • Lence
  • Brod tip: Metalni
  • Marina: Dsrv Karaburma
  • Veličina: 9,5m
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #15 poslato: 09, 04, 2010, 20:52:18 posle podne »
Neka je sa srecom,odlican motor samo biraj servisera da ne ostanes bez njega. :drinks: :drinks:
Blago onom ko mlad poludi ceo mu zivot u veselju prodje

Van mreže Ljuba

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 761
  • Pol: Muškarac
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #16 poslato: 18, 05, 2010, 19:30:27 posle podne »

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #17 poslato: 18, 05, 2010, 20:23:11 posle podne »
Saveti pri kupovini vanbrodskog motora


Odlučili ste se koji čamac kupiti, a sada sledi vrlo važno pitanje za koji motor se odlučiti...

Za vanbrodske (krmene) motore dolaze u obzir 2-taktni ili 4-taktni benzinski vanbrodski motori. Iako postoje i diesel vanbrodski motori na našem tržištu ih je gotovo nemoguće dobiti. Zadnjih nekoliko godina 4-taktni motori brzo i sigurno preuzimaju tržište. Kao alternativa 4-taktnim motorima ostaju 2-taktni sa direktnim ubrizgavanjem, dok se motori sa karburatorom  polako ali sigurno povlače sa tržišta. Razlog tome je u prvom redu zaštita okoline, a zatim znatno manja potrošnja, tiši rad itd. Ipak  da li se uvek isplati kupiti baš 4-taktni motor,  pitanje je koje katkada može biti vrlo važno, naime, sve zavisi o nameni broda.

Kako bi vam olakšao odluku evo nekih pozitivnih strana  2-taktnih motora:
 
Pozitivne strane  2-taktnih vanbrodskih motora:
 
-manja cena
-manja masa
-veći interval servisa
-jeftiniji servisi

Pozitivne strane kod 4-taktnih vanbrodskih motora:
 
-manja zagađenja okoline
-tiši režim rada
-veći okretni momenat
-manja potrošnja

   Dakle, što to znači u praksi... Dvotaktne motore bi preporučili za manje gumenjake. Naime, ne treba zaboraviti jednu od mana 2-taktnih motora, a to je cena ulja. Veći motori na visokom režimu rada, a pogotovo kada su brodovi jače opterećeni troše znatno više ulja. Kako svaki proizvođač motora nudi svoje ulje, specijalno razvijeno za određeni  motor, ulja su postala vrlo skupa. Lepa vremena kad je postojao samo  2-taktol odavno su iza nas, a osim toga pitanje je i ponuda baš vama potrebnog ulja u obližnjoj trgovini.

   Kako 2-taktni motori po pravilu imaju manji okretni moment od 4-taktnih, te ukoliko je opterećenost broda velikim težinama manja, dvotaktni motor će vam priuštiti sve kvalitete pravoga sportaša, no kod većeg broja osoba, kod vuče skijaša ili „banane“, može doći do poteškoća u izglisiravanju.

   4-taktni motori nisu toliko „brzinci“ kao 2-taktni (osim performansi tu podrazumevam i zvuk dvotaktaša i onaj dragi miris izgorenog ulja na koje su se već neki i „navukli“), međutim pod većim opterećenjem lakše izglisiraju. Nemaju onih nekih „mušica“ koje imaju dvotaktni kod paljenja, a nova generacija je toliko tiha da u praznom hodu uopšte ne prepoznajete da li motor radi ili ne.

   Kod većih gumenjaka moguća je ugradnja i unutrašnjih motora. Ovde postoji mogućnost dizela ili benzinca. U principu su dizelski motori puno skuplji i teži. Za cenu jednog dizelskog motora od 300 KS dobijete gotovo dva benzinska, svaki po 300 KS. Dizelski motori su osetljiviji. Kao prvo, morate ga zagrejati, tj. pustiti ga da radi na malom gasu dok ne dobije svoju radnu temperaturu. Motor ne reaguje toliko brzo na dodavanje gasa kao benzinski motor. Servisi su skuplji. Prednost dizela je nešto manja potrošnja, što je kod današnjih cena goriva gotovo zanemarivo. Benzinski su motori tehnički jednostavniji, a moguć je i tuning. Sa posebnim otvorenim izduvnm sistemom  dobijate na snazi 10-15%, a za one zahtevnije moguća je ugradnja i kompresora, tako da je moguće iz motora od 425 KS izvući i 650 KS. Ovde se ne radi o HIGH PERFORMANCE motorima, nego običnim. HIGH PERFORMANCE motori se rade isključivo po narudžbnii, cene stižu do nebesa, a garancije u principu nema.
Ispravi me ako grešim, 2 taktni imaju VEĆI obrtni moment od 4 taktnog i MANJI interval ili nikakav servis. Sta tu ima da se servisira? Zamena ulja u menjaču jednom godišnje kao kod 4 taktnog, a svećice oho posle mnogoo godina. Naravno u zavisnosti od broja radnih sati ali za većinu korisnika je to vrlo retko, na par godina. Impeler na 3 god. iz iskustva može i više 5-6 god. bez oštećenja istog. Da se odmah ogradim, nemam nov 2 taktni motor, moj je 79 god, kako je sa novim motorima verujem slična situacija kako i kod starijih ipak je to 2 taktni motor koji se servisiraju redje i lakše nego 4 taktni motori. Rekao sam da me ispravite ako grešim!

Van mreže Outboard Master

  • Moderator
  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 506
  • caos
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #18 poslato: 18, 05, 2010, 20:54:07 posle podne »
naravnod da i 2 taktni ima da se servisiraju kao i 4 taktni postupci su slicni i mora da se radi bar trebalo bi.
kod svakog motora je ovako: ulje dali menjac ili 4t motorno trbalo bih svake godine pred sezonu, svecice ajd da kazem svake 2-3 godine posto nisu ni skupe toliko,termostat kontrola (ako ga ima), dali kapak svecice baza lepu varnicu (neznam bolje da objasnim) impeler ja licno menjam svake godine pred sezonu netreba se saliti tako vaznim stvarima kao sto je to, i nikada neznas dali ce impeler da rikne posle mesec dana ili 8 godina niti kakav kvalitiet impelera si dobio u ruke i ugradio zato netreba stditi na pogresnim mestima kao na tim osnovnim stavrima. u servisiranje spada i stelovanje karburatora kao i paljenja po potrebi, menjanje ili ciscenje filtera za gorivo (mnogo vazno). vizualna kontrola celokupnog motora na ostecenja i pukotine, nezaboraviti i krajnju kontolu funkcije pre nego sto se vrati vlasniku ili sto ga nakacite na camac.
e sad kod ovih skroz novih ima i sa laptopom da se radi malo stelovanje ali to sad nije ovde interesantno.

 :drinks:

Van mreže Arsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2067
  • Pol: Muškarac
    • salveta
  • Marina: Ada Ciganlija
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #19 poslato: 18, 05, 2010, 22:30:25 posle podne »
Bilo kako bilo red je da castim!
Ponovih se sa novim TOHATSU 9,8. Nekom nista vala meni ko kuca!

Ziveli!! :drinks:

Čestitam na kupovini. Neka je sa srećom.  :drinks:
Ispuni godine životom, a ne život godinama.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #20 poslato: 19, 05, 2010, 01:16:04 pre podne »
Koliko ja volim svog mercury-a pa to je strasno :)

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #21 poslato: 19, 05, 2010, 07:12:52 pre podne »
Takodje,ali ako se pojavi mogucnost za nesto novo... :)

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #22 poslato: 19, 05, 2010, 10:06:17 pre podne »
Takodje,ali ako se pojavi mogucnost za nesto novo... :)
naravno! Ljubav je ljubav ali novo je novo. Baš bih voleo da probam neki novi 4 taktni motor na svoj čamac ali je to ne moguće. Onako jedan po jedan počev od nove
honde bf 50 efi pa yamaha f50 efi pa onda suzuki df 50 efi. Ali ova želja je nemoguća, ko bi dao nove motore na probu tamo nekom ludaku da ga njaka samo da bi zadovoljio svoju sujetu :suicide: hehe  :diablo:

Van mreže Vale

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 6
  • www.mojaladja.com
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #23 poslato: 09, 05, 2011, 12:38:09 posle podne »
Za koliko se moze kupiti dobar,polovan 4taktni motor 4-5ks?
Camac mi je limeni sa lastinim repom,pa me zanima da li po gabaritu se moze upravljati kao sa tomos4?
Imam dva motora tomos 4,a rado bih ih prodao dodao kintu i kupio nesto sa 4takta.

Van mreže BEGEJ

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
  • www.mojaladja.com
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #24 poslato: 09, 05, 2011, 13:10:17 posle podne »
Novi ti je 550 eura 5ks, e sad polovni neznam. :drinks: Tomos 4 ti je u stvari nesto malo preko 2ks na osovini, a ovaj ti je  kako pise tacno 5, pa sad vidi dali ces moci da upravljas  :dance1:  :slow_en:

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 429
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #25 poslato: 09, 05, 2011, 13:38:19 posle podne »
Novi ti je 550 eura 5ks, e sad polovni neznam. :drinks: Tomos 4 ti je u stvari nesto malo preko 2ks na osovini, a ovaj ti je  kako pise tacno 5, pa sad vidi dali ces moci da upravljas  :dance1:  :slow_en:

Koji je novi 4 taktni 550e ?
Parsun se ne računa !

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #26 poslato: 09, 05, 2011, 13:46:16 posle podne »
Novi ti je 550 eura 5ks, e sad polovni neznam. :drinks: Tomos 4 ti je u stvari nesto malo preko 2ks na osovini, a ovaj ti je  kako pise tacno 5, pa sad vidi dali ces moci da upravljas  :dance1:  :slow_en:

Koji je novi 4 taktni 550e ?
Parsun se ne računa !
   :suicide: NE Postoji takav sem kineza...   :lol:

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #27 poslato: 09, 05, 2011, 13:48:48 posle podne »
Novi ti je 550 eura 5ks, e sad polovni neznam.

 :nono:

Novi su od 1100 do 1300 zavisno od proizvodjaca
Tohatsu najjeftiniji do Honde koja je najskuplja

Solidni polovni se mogu naci vec oko 400-500e stari  5,6,7godina

Po snazi se nemogu meriti sa T4,bar 50% su jaci bar opticki,ostalo je slicno,slicnih dimenzija samo mozda koji kg tezi

 :drinks:

Van mreže BEGEJ

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
  • www.mojaladja.com
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #28 poslato: 09, 05, 2011, 14:52:09 posle podne »
Novi ti je 550 eura 5ks, e sad polovni neznam. :drinks: Tomos 4 ti je u stvari nesto malo preko 2ks na osovini, a ovaj ti je  kako pise tacno 5, pa sad vidi dali ces moci da upravljas  :dance1:  :slow_en:

Koji je novi 4 taktni 550e ?
Parsun se ne računa !

Sto da se ne racuna?  Pa Kinezi idu na mesec  :lol:  Ribar kod mene  umarini ga koristi peta godina jos ga nije izdao, bas ga dosta haka. Jedino ako je bas neko raspolozen, pa da za motor star 6 ili 7 godina da  500-600 evra,  :suicide:  umesto da uzme novi sa garancijom 2 godine i da ne razmislja.  :drinks:

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 429
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #29 poslato: 09, 05, 2011, 19:13:31 posle podne »
Postoje primeri Parsun 5 koji su ok ali su retki kao i Honde koje nisu u redu ( fabrički ). Da se ovaj pomenuti motor zaobilazi sam čuo od servisera u Futogu Elko ali i od nekoliko vlasnika.

Jedan poznanik je kupio novu 5 i 15 Parsuna, sa 5 je imao toliko problema da je stavio u podrum i ne vadi je dok 15 radi perfektno.

Generalno, 5 hp se nije dobro pokazao ali bi se usudio da uzmem jače motore te marke npr. 25 hp za 3000e meni je prihvatljivo.