Anketa

Odlučio sam da kupim nov metalni čamac 6m dužine 125cm  u tabanu. Pravi ce mi naj verovatnije majstor na plavom horizontu u zemunu u limu 2mm.

Da li da mi pravi sa dve ili tri komore?
0 (0%)
Da li je o.c ta debljina lima?
0 (0%)
Da li je o.c cena od 750e ofarban brodskom bojom
0 (0%)
Da li neko zna pouzdanost tog majstora
0 (0%)

Ukupno glasova: 0

Anketa završena: 26, 10, 2015, 21:27:48 posle podne

Autor Tema: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora  (Pročitano 42774 puta)

0 Članovi i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže skipper

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 879
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« poslato: 24, 02, 2009, 01:36:57 pre podne »
Saveti pri kupovini vanbrodskog motora


Odlučili ste se koji čamac kupiti, a sada sledi vrlo važno pitanje za koji motor se odlučiti...

Za vanbrodske (krmene) motore dolaze u obzir 2-taktni ili 4-taktni benzinski vanbrodski motori. Iako postoje i diesel vanbrodski motori na našem tržištu ih je gotovo nemoguće dobiti. Zadnjih nekoliko godina 4-taktni motori brzo i sigurno preuzimaju tržište. Kao alternativa 4-taktnim motorima ostaju 2-taktni sa direktnim ubrizgavanjem, dok se motori sa karburatorom  polako ali sigurno povlače sa tržišta. Razlog tome je u prvom redu zaštita okoline, a zatim znatno manja potrošnja, tiši rad itd. Ipak  da li se uvek isplati kupiti baš 4-taktni motor,  pitanje je koje katkada može biti vrlo važno, naime, sve zavisi o nameni broda.

Kako bi vam olakšao odluku evo nekih pozitivnih strana  2-taktnih motora:
 
Pozitivne strane  2-taktnih vanbrodskih motora:
 
-manja cena
-manja masa
-veći interval servisa
-jeftiniji servisi

Pozitivne strane kod 4-taktnih vanbrodskih motora:
 
-manja zagađenja okoline
-tiši režim rada
-veći okretni momenat
-manja potrošnja

   Dakle, što to znači u praksi... Dvotaktne motore bi preporučili za manje gumenjake. Naime, ne treba zaboraviti jednu od mana 2-taktnih motora, a to je cena ulja. Veći motori na visokom režimu rada, a pogotovo kada su brodovi jače opterećeni troše znatno više ulja. Kako svaki proizvođač motora nudi svoje ulje, specijalno razvijeno za određeni  motor, ulja su postala vrlo skupa. Lepa vremena kad je postojao samo  2-taktol odavno su iza nas, a osim toga pitanje je i ponuda baš vama potrebnog ulja u obližnjoj trgovini.

   Kako 2-taktni motori po pravilu imaju manji okretni moment od 4-taktnih, te ukoliko je opterećenost broda velikim težinama manja, dvotaktni motor će vam priuštiti sve kvalitete pravoga sportaša, no kod većeg broja osoba, kod vuče skijaša ili „banane“, može doći do poteškoća u izglisiravanju.

   4-taktni motori nisu toliko „brzinci“ kao 2-taktni (osim performansi tu podrazumevam i zvuk dvotaktaša i onaj dragi miris izgorenog ulja na koje su se već neki i „navukli“), međutim pod većim opterećenjem lakše izglisiraju. Nemaju onih nekih „mušica“ koje imaju dvotaktni kod paljenja, a nova generacija je toliko tiha da u praznom hodu uopšte ne prepoznajete da li motor radi ili ne.

   Kod većih gumenjaka moguća je ugradnja i unutrašnjih motora. Ovde postoji mogućnost dizela ili benzinca. U principu su dizelski motori puno skuplji i teži. Za cenu jednog dizelskog motora od 300 KS dobijete gotovo dva benzinska, svaki po 300 KS. Dizelski motori su osetljiviji. Kao prvo, morate ga zagrejati, tj. pustiti ga da radi na malom gasu dok ne dobije svoju radnu temperaturu. Motor ne reaguje toliko brzo na dodavanje gasa kao benzinski motor. Servisi su skuplji. Prednost dizela je nešto manja potrošnja, što je kod današnjih cena goriva gotovo zanemarivo. Benzinski su motori tehnički jednostavniji, a moguć je i tuning. Sa posebnim otvorenim izduvnm sistemom  dobijate na snazi 10-15%, a za one zahtevnije moguća je ugradnja i kompresora, tako da je moguće iz motora od 425 KS izvući i 650 KS. Ovde se ne radi o HIGH PERFORMANCE motorima, nego običnim. HIGH PERFORMANCE motori se rade isključivo po narudžbnii, cene stižu do nebesa, a garancije u principu nema.



Van mreže plavobeli

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 1
  • Pol: Muškarac
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #1 poslato: 21, 02, 2010, 21:10:48 posle podne »
Vecita dilema: koji vanbrodski kupiti, za celicni brodic sa kabinom, 8x2,6m, vrlo-blago V korito sa kobilicom u zadnjoj trecini. Da li treba nesto preko 10KS (a tu je vec porez na luksuz!!! :wild:), ili moze i manje od 10KS? Treba mi nesto da me uzvodno "gura" 10-12km (uz Dunav, pri normalnom vodostaju, na.pr.).
Nudi mi se Yamaha 9.9 4T enduro (dobar - ali dosta star). Kakav je to motor i koliko realno moze da vredi. Koja je potrosnja kod takvih i slicnih motora? Da li neko ima iskustva?
Navodno, navedeni motor je "teretni". Mozda neka druga elisa ubrza stvar.
Puno pitanja, ali to su dileme koje ima, pa molim pomagajte. Hvala unapred

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #2 poslato: 22, 02, 2010, 02:00:57 pre podne »
to je to ... ne razmisljaj ...

sa brzinskom elisom ces dobiti 10% vecu brzinu na punom gasu i 20% vecu potrosnju .. ne isplati se ... ako je teretna upravo ti ona treba.. i uzmi jedna pomocni motorcic 4, 5, 8 konja... da imas negde sa strane...

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #3 poslato: 22, 02, 2010, 09:01:51 pre podne »
Ko razmislja o ovom motoru neka odmah prekine svaku dilemu,Mercury 5hp,4t se na malom camcu pokazao vise nego dobro...

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4177
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #4 poslato: 07, 04, 2010, 15:29:19 posle podne »
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže drpop

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 23
  • PA-058A, PA-650D & PA-129E
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #5 poslato: 07, 04, 2010, 17:48:09 posle podne »
Dugo je ovaj tamo na berzi i gledao sam ga vec i jedan mi od prvih pikova. Nego, jel mu to ta cena? Il` moze to i jeftinije? Pitam samo....

E da, i kolika je razlika izmedju tomosova 4 konja i yamahina?

Ili ovohttp://www.navodi.com/Berza_006/051.html za iste pare?

Ja sam imao ovakav Mariner 8, samo sa dugom osovinom. Taj motor je sjajan, dve godine sam ga vozio i nista nisam radio na njemu osim zamene ulja u cizmi. Za dve godine nije se zagrcnuo. On je prakticno isti kao i Yamaha 8B. Starije je generacije od ove Yamaha od 4ks sto ima na berzi, ali sa slika bih rekao da je u dobrom stanju. Ja sam ga promenio jel sam presao na 4 takta, sad mi dodje zao posto imam osecaj da je gurao jace od 9.8ks koje sad imam.
Pozdrav!



Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 429
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #6 poslato: 07, 04, 2010, 18:48:27 posle podne »
Šta god od ponuđenog da uzmeš nećeš pogrešiti sigurno, ako je u dobrom stanju !
Savet  za izbor marke koji ćeš ovde dobiti uglavnom zavisi od afiniteta i svako hvali svoga konja
( uglavnom ), tako i ja, imam Tohatsu 15 ks 2t, već desetak godina ( kupio ga novog ), vozio sam sam ga i na more ali ne mogu ništa da ti kažem o rezervnim delovima za njega, jednostavno nisu mi trebali  :aikido:

 :smile:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #7 poslato: 08, 04, 2010, 18:30:38 posle podne »
Bilo kako bilo red je da castim!
Ponovih se sa novim TOHATSU 9,8. Nekom nista vala meni ko kuca!

Ziveli!! :drinks:

Srećna vožnja!

Van mreže Darkobp

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 730
  • Pol: Muškarac
    • Silvery
  • Brod tip: Elan 495k malo modifikovan i produzen
  • Marina: Backa Palanka Tikvara
  • Veličina: 5.80m
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #8 poslato: 08, 04, 2010, 21:30:22 posle podne »
Bilo kako bilo red je da castim!
Ponovih se sa novim TOHATSU 9,8. Nekom nista vala meni ko kuca!

Ziveli!! :drinks:

Drago mi je da se ipak skupilo para za nov motor,novo je ipak novo!!! :good:

Odlican motor si kupio neces se pokajati,nek te sa srecom sluzi i milion litara benzina potrosio :drinks:

Van mreže deda

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 4177
  • Pol: Muškarac
  • Marina: 4.juli.....Zemun
  • Veličina: 7,60
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #9 poslato: 08, 04, 2010, 21:33:41 posle podne »
Novo je novo!Plus sto je to dobar motor!Sa srecom !
Samo su dve stvari beskonacne - svemir i ljudska glupost. Doduše, za prvu nisam siguran

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 429
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #10 poslato: 08, 04, 2010, 21:37:35 posle podne »
Ja sad imam dilemu dali si uzeo nov ali nema veze, tebi je svakako nov.
Izabrao si kao mene da si pitao  :good:

Ako bi mogla koja slika motora, jbg. to mi je fetiš ...

 :friends:

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #11 poslato: 08, 04, 2010, 23:51:17 posle podne »
znaci u subotu ces voziti 10 sati u cugu :)

Van mreže igogitar

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 161
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #12 poslato: 09, 04, 2010, 00:24:05 pre podne »
pingvin44 nek ti je sa srecom motor  :good:
...Pa se snađi, svoju lađu nađi
il’ potoni, Bože me sakloni
međ’ zvezdama virova je mnogo
sve bih ade zagrliti mog’o...

Van mreže Labud 1258

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 429
  • Pol: Muškarac
  • Ko ne voli karanfile ne treba da živi
    • Revir 2
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #13 poslato: 09, 04, 2010, 07:49:43 pre podne »
Ja sad imam dilemu dali si uzeo nov ali nema veze, tebi je svakako nov.
Izabrao si kao mene da si pitao  :good:

Ako bi mogla koja slika motora, jbg. to mi je fetiš ...

 :friends:

Jeste bre nov kako nije. Nov ko auto na lizing!


Nema potrebe da demantuješ kostataciju koju niko nije izneo.

Van mreže STG

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2739
  • Pol: Muškarac
Odg: Saveti pri kupovini vanbrodskog motora
« Odgovor #14 poslato: 09, 04, 2010, 07:50:22 pre podne »
Odlican motor! :good: