Autor Tema: Mozgalica  (Pročitano 16221 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Mozgalica
« Odgovor #30 poslato: 09, 07, 2010, 10:20:30 pre podne »
Kao, imam neke instrumente koji su vise za muzej nego za ladju i svakako nemam tri...ne verujem da bi ti to stavio na brod...ako hoces mogu da ti ih ponesem negde da vidis...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže banemasulovic

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 85
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Mozgalica
« Odgovor #31 poslato: 09, 07, 2010, 11:07:46 pre podne »
Hvala ti na brzom odgovoru mislim da bi bio potreban samo jedan i to na izlaznim vodovima akomulatora ili na ulazu sabirnice kod table.Našao sam na oglasniku našeg sajta pod ostalo gotove instrument table na jednoj ima mali ampermetar ali ne znam u kojoj je funkciji,da li kontroliše punjenje ili potrošnju.Mislim da jedna ovakva spravica mnogo doprinosi bezbednosti plovidbe,jer kad su akomulatori prazni nema gurke na reci

Van mreže parigroz

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 313
  • Pol: Muškarac
  • Tko leti......vrijedi! Tko ne leti.....ne vrijedi!
    • Tiger shark
  • Brod tip: SAIL 15
  • Marina: "Marko Kulić" Pančevo
Odg: Mozgalica
« Odgovor #32 poslato: 09, 07, 2010, 11:58:54 pre podne »
to je instrument koji je fabrički ugradjivan na lade 1300 i 1500 i sastoji se od tri polja.Crveno je mala voltaža,belo je nazovimo medijum i zeleno je voltaža od 12-16 volti.Kada daš kontakt kazaljka pokazuje napunjenost akomulatora  na jednom od ta tri polja,kada upališ motor on pokazuje punjenje 12 volti (na početku zelenog polja) a kako daješ gas kazaljka se pomera ka brojci 16v.Ako pogledaš lade tog tipa ovaj instrument se nalazio na sredini konzole ispod radija
nista bez "lade".........xexexe :drinks:

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Mozgalica
« Odgovor #33 poslato: 09, 07, 2010, 23:08:50 posle podne »
A na cistom metalu moze samo ako je taj metal vezan direktno na "-" pol, (to sam zaboravio napomenuti).

Pa valjda su nam minusi svakako uzemljeni t.j. na masi broda

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Mozgalica
« Odgovor #34 poslato: 09, 07, 2010, 23:28:52 posle podne »
osim digitalnih ampermetara najbolji je onaj koji ima nulu na sredini pa meri i potrosnju i punjenje.
Instrument sa lade je voltmetar i kad se puni napon na akumulatoru raste a kad se prazni pada i tako se vidi sta se desava.
Kapetane zar nemas povezan ampermetar na tabli?
Marke

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Mozgalica
« Odgovor #35 poslato: 10, 07, 2010, 12:40:28 posle podne »
Kapetane zar nemas povezan ampermetar na tabli?

imam ali je +- 60 ampera ... a skazaljka ide levo desno u rasponu od 6 cm ... 1 cm je oko 20 ampera ... 1 amper je 1/2 mm

ne upotrebljivo ...

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Mozgalica
« Odgovor #36 poslato: 10, 07, 2010, 14:08:47 posle podne »
Moze da se nadje isti takav +/- 30A, sto na istom rasponu znaci osetljivije pomeranje kazaljke. A ima (mada je teze naci) i isti takav ali +/- 15A. Mislim da ih je radila ISKRA ili RUDI CAJEVAC.

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Mozgalica
« Odgovor #37 poslato: 10, 07, 2010, 19:16:11 posle podne »
Kapetane zar nemas povezan ampermetar na tabli?

imam ali je +- 60 ampera ... a skazaljka ide levo desno u rasponu od 6 cm ... 1 cm je oko 20 ampera ... 1 amper je 1/2 mm

ne upotrebljivo ...

Svaki instrument je uvek Voltmetar i to obicno osetljivosti 100mV e sad ako mu Shunt vezan paralelno onda je to Ampermetar i merice pad napona na Shuntu sto znaci veci shunt veci i pad napona i samim tim veci otklon kazaljke i obrnuto manji shunt manji pad napona i manji otklon.
E sad ako se tom instrumentu doda shunt znacajno vece otpornosti redno vezan sa kretnim kalemom dobija se voltmetar ciji ce opseg zavisiti od otpora shunta moj savet je da probas sa vecim otpornikom pa nanize dok ne dobijes zeljene
.

Oprezno otvori instrument,i zameni mu šent sa 6x manjim i dobio si + - 10A.
« Poslednja izmena: 10, 07, 2010, 20:48:52 posle podne od strane zorter »

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Mozgalica
« Odgovor #38 poslato: 10, 07, 2010, 22:01:08 posle podne »
sta je Шент ?

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Mozgalica
« Odgovor #39 poslato: 10, 07, 2010, 23:55:13 posle podne »
sta je Шент ?

Kod ovakvih ampermetara (instrument sa pokretnim magnetom) taj niskoomski otpornik je najcesce ugradjen u sam instrument. Dakle, sva struja koja protice kroz akumulator treba da protice i kroz instrument. I tu se javlja problem - treba prekinuti pletenicu koja spaja sasiju i - klemu akumulatora, i ta dva kraja pletenice dovesti na ampermetar. Kako to treba da se dovede do ampermetra, a od akumulatora do instumenta postoji veliko rastojanje, ta zica (odnosno kabl) bi morala da bude jako velikog preseka da se ne stvorio veliki pad napona i da se ta zica ne bi grejala. Znaci reda velicine 25-40 kvadratnih milimetara preseka, sto je veoma mnogo. Kod kola gde je akumulator napred taj put je mnogo manji, ali kod nas je to veliki problem...

Kad bi taj sant (otpornik) bio izvan instrumenta, on bi mogao da se montira kod akumulatora i da se spoji sa dve tanke zice sa instrumentom, ali se plastim da to nije slucaj. Uostalom, izmeri otpor instumenta izmedju klema +L i +B. Ako je otpor 0 ionda je vrlo verovatno da je taj otpornik u samom instrumentu.

Voltmetar je ustvari korisniji instrument od ampermetra. Ampermetar samo pokazuje da li se akumulator puni (dok motor radi) ili prazni (dok motor ne radi, ili kada je alternator/dinamo neispravan ili potrosnja premasuje proizvodnju). Voltmetar osim ovih informacija daje i podatak da li se akumulator prepunjava (kad crkne regler) sto je veoma vazno. Kada se akumulator puni napon je oko 14V, kada se prazni on opada ispod ove vrednosti, a ako je napon preko 14,5V i jos raste sa turazom akumulator se prepunjava.

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Mozgalica
« Odgovor #40 poslato: 11, 07, 2010, 00:01:21 pre podne »
Već sam pisao o tom pitanju.

Ako koristiš Voltmetar da bi merio "struju" koristiš pletenicu koja spaja - pol akumulatora i šasiju kao šent.U tom slučaju ne trebaju kablovi velikog preseka za spajanje instrumenta.

Uostalom izlazim ujutro na Dunav pa ako si na čamcu cimni svratiću da ti pokažem foru.Poslaću ti mob na pp


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Mozgalica
« Odgovor #41 poslato: 11, 07, 2010, 00:17:08 pre podne »
za sutra nemam pojma :( sutra na dva mesta jurcam ...

ajde cucemo se u toku nedelje pa da se naciljamo negde , a i marketa da iscimam da proveri akumulatore  :good:

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Mozgalica
« Odgovor #42 poslato: 11, 07, 2010, 00:22:32 pre podne »
za sutra nemam pojma :( sutra na dva mesta jurcam ...

ajde cucemo se u toku nedelje pa da se naciljamo negde , a i marketa da iscimam da proveri akumulatore  :good:

Kad god :drinks:

Van mreže marke

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1147
  • Pol: Muškarac
Odg: Mozgalica
« Odgovor #43 poslato: 11, 07, 2010, 09:09:55 pre podne »
Već sam pisao o tom pitanju.

Ako koristiš Voltmetar da bi merio "struju" koristiš pletenicu koja spaja - pol akumulatora i šasiju kao šent.U tom slučaju ne trebaju kablovi velikog preseka za spajanje instrumenta.

Uostalom izlazim ujutro na Dunav pa ako si na čamcu cimni svratiću da ti pokažem foru.Poslaću ti mob na pp

Dobra fora zaista samo treba izbazdariti po ugradnji da se zna koje struje pokazuje.
Marke

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Mozgalica
« Odgovor #44 poslato: 11, 07, 2010, 22:12:17 posle podne »
Već sam pisao o tom pitanju.

Ako koristiš Voltmetar da bi merio "struju" koristiš pletenicu koja spaja - pol akumulatora i šasiju kao šent.U tom slučaju ne trebaju kablovi velikog preseka za spajanje instrumenta.

Uostalom izlazim ujutro na Dunav pa ako si na čamcu cimni svratiću da ti pokažem foru.Poslaću ti mob na pp

Dobra fora zaista samo treba izbazdariti po ugradnji da se zna koje struje pokazuje.

Ko god je ikad imao predmet i lab. vežbe iiz predmneta električna merenja zna da barem baždarenje nije problem.

Kod mene na čamcu je taj pad napona na pletenici pri striji od oko 10 A   0,12V.Ostalo je stvar matematike

Što znači da instrument osetljivosti100mV(a skoro svi komercijalni instrumenti su takvi) ima pun otlon za struju od oko 9A

Što opet znači da bi kapovi kineski unimeri koje je kupio završili posao.