sta je Шент ?
Kod ovakvih ampermetara (instrument sa pokretnim magnetom) taj niskoomski otpornik je najcesce ugradjen u sam instrument. Dakle, sva struja koja protice kroz akumulator treba da protice i kroz instrument. I tu se javlja problem - treba prekinuti pletenicu koja spaja sasiju i - klemu akumulatora, i ta dva kraja pletenice dovesti na ampermetar. Kako to treba da se dovede do ampermetra, a od akumulatora do instumenta postoji veliko rastojanje, ta zica (odnosno kabl) bi morala da bude jako velikog preseka da se ne stvorio veliki pad napona i da se ta zica ne bi grejala. Znaci reda velicine 25-40 kvadratnih milimetara preseka, sto je veoma mnogo. Kod kola gde je akumulator napred taj put je mnogo manji, ali kod nas je to veliki problem...
Kad bi taj sant (otpornik) bio izvan instrumenta, on bi mogao da se montira kod akumulatora i da se spoji sa dve tanke zice sa instrumentom, ali se plastim da to nije slucaj. Uostalom, izmeri otpor instumenta izmedju klema +L i +B. Ako je otpor 0 ionda je vrlo verovatno da je taj otpornik u samom instrumentu.
Voltmetar je ustvari korisniji instrument od ampermetra. Ampermetar samo pokazuje da li se akumulator puni (dok motor radi) ili prazni (dok motor ne radi, ili kada je alternator/dinamo neispravan ili potrosnja premasuje proizvodnju). Voltmetar osim ovih informacija daje i podatak da li se akumulator prepunjava (kad crkne regler) sto je veoma vazno. Kada se akumulator puni napon je oko 14V, kada se prazni on opada ispod ove vrednosti, a ako je napon preko 14,5V i jos raste sa turazom akumulator se prepunjava.