Autor Tema: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod  (Pročitano 17455 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« poslato: 01, 02, 2010, 01:27:58 pre podne »
Kad god razmisljamo o buducem plovilu uvek se u nama pokrece isto pitanje ... kakav motorni pogon staviti ...

po mom misljenju

1 Vanbrodski
2 Z-noga
.
.
10 Osovinski vod

kakva su vasa misnja o ovome ? namerno sam stavio na 10to mesto osovinski vod jer mislim da je suvise komplikovan za ugradnju , pa zezanje sa majstorima , i nepristupacan propeler...

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #1 poslato: 01, 02, 2010, 01:59:23 pre podne »
isto misljenje..maa se uvek dvoumim koga na prvo, Z ili vanbrodski...ali ne po komplikovanosti ugradnje, to jednom uradis i gotovo, vec zbog samog odrzavanja...unutrasnji motor sa Z nogom je, po meni, najbolji spoj izmedju brodskog i vanbrodskog motora...

-imas odlicno upravljanje i pri maloj brzini ( kod linijskog propulzionog sistema / sto ti zoves osovinski vod / sa povecanjem brzine dobijas upravljivost),
-nema izboja propelera, koji se posebno osetu u voznji po krmi
- i imas trim noge...

sa z nogom mozes da vozis dizela i uzivas u tom zvuku bez zujanja i naravno maloj potrosnji...ali vanbrodski u slucaju kvara za 5 min otkacis i odneses kod majstora ( ja vec 3 puta za mesec dana, ne zbog ozbiljnog kavara vec zbog loseg majstora)
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže tule

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 161
  • www.mojaladja.com
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #2 poslato: 01, 02, 2010, 02:03:03 pre podne »
mala korekcija,

Mada je kod nas uobicajen izraz "osovinski vod" mislim da je precizniji naziv "vod vratila" ,buduci da snagu prenosi vratilo,
 

 

Van mreže Профа

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 2184
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com & www.mojaladja.net
    • http://www.mojaladja.net/
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #3 poslato: 01, 02, 2010, 02:17:20 pre podne »
Капетане питање је занимљиво, ствар укуса а прије свега условљено је можда величином пловила.Чини ми се да све озбиљније фирме користе навод бр.10. Зар се не изгледа мало смијешно на лађу од 15 м ставити ванбродски мотор ? З - нога може да прође али ванбродски не бих рекао. За мања пловила има смисла.
« Poslednja izmena: 01, 02, 2010, 03:03:24 pre podne od strane Профа »
Профа

Van mreže captjerry

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 967
  • Pol: Muškarac
    • BARBA - Almaks Marine Security Systems
  • Marina: Klub Ladjari, Sava 17 plkm
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #4 poslato: 01, 02, 2010, 02:47:54 pre podne »
Капетане питање је занимљиво, ствар укуса а прије свега условљено је можда величином пловила.Чини ми се да све озбиљније фирме користе навод бр.10. Зар се не изгледа мало смијешно на лађу од 15 м ставити ванбродски мотор ? З - нога може да прође али ванброски не бих рекао. За мања пловила има смисла.

vidis, kad sam procitao kap post,prvo mi je pao na pamet brodic oko 8m duzine...ne znam zasto...upravu si...
cesto cujem polemike o tome sta je bolje, najcesce za brodice te duzine, verovatno zbog prostora i zbog toga sto sa Z nogom motor ide skroz na krmu i ne smeta a vanbrdoski eliminise kaljuzu pa nema sta da smrdi u kabini...i verovatno  to i jeste stvar ukusa ...

krsti ga kako god hoces ali je osovinski vod najpouzdaniji pogon kod brodova,sta je sa camcima to neznam.Sve osim osovinskog voda je izuzetno rizicno i podlozno velikom broju kvarova.

i tu se slazem, sto jednostavnije to bolje, ali kad pogledas  retko ko danas koristi obicno prednje jedro, uglavnom rol a mehanizam ume da zakaze kad ti najmanje treba (i pri tom je materijal isti za flok, genovu...dok se kod starih razlikuje sa promenom jedra ali to sad nije ni bitno)...isto je i sa glavnim...na jedrilice se odavno ugradjuje S propulzioni sistem samo je on kod nas redak, verovatno zbog cene...
ja iskreno volim osecaj upravljanja motorom sa osovniskim vodom, ali kad bih ugradjivao na svoj brodic (recimo oko 8-9m) mislim da bih razmislio o drugim opcijama...
..."make way for the positive day"...

065/514 33 58
062/200 763
http://gpsplus.rs/pracenje-plovila/

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #5 poslato: 01, 02, 2010, 08:37:50 pre podne »
osovinski vod ostaje najpouzdaniji nacin za pokretanje brodova.

Slažem se! Osovinski vod nema konkurenciju kad su brodovi u pitanju.

Ipak, kada govorimo o čamcima, manjim plovilima do 15m, drugi tipovi pogona imaju velike prednosti, pogotovo na reci.Tu bih dao prednost brodskom motoru i Z nozi.
Vanbrodski motori i Z noge imaju mogućnost podizanja, što tako pogonjenim čamcima omogućava lakši prilaz obali i prolaz na plitkim deonicama, gde bi klasična plovila sa osovinskim vodom ostala nasukana.
Velika pouzdanost osovinskog voda, koja igra značajnu ulogu na morima i okeanima, na reci ne dolazi toliko do izražaja, zato jer su obala i luka uvek negde blizu. Uz to, daleko od toga da su vanbrodski motori, Z noge i raznorazni S i V driveovi kvarljiva roba. Sve je to odavno provereno i dokazano.

Dovoljno je pogledati komercijalne rečne brodove, i teretne i putničke. Sve noviji brodovi imaju pogone koji su neki hibrid  Z noge i osovinskog voda, tj. imaju mogućnost spuštanja i podizanja pogona.

"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #6 poslato: 01, 02, 2010, 11:37:02 pre podne »
osovinski vod ostaje najpouzdaniji nacin za pokretanje brodova.Neka ugradjuje ko sta hoce.Odgovorno tvrdim da je osovinski vod jedino pravo resenje.Sve odtalo je konfekcija.

obrazlozi , naravno govorimo o recnoj plovidbi i plovilima do 12 14 metara ... ono sto meni smeta je povecanje gaza u tom slucaju , zezanje sa majstorima, cena, kaljuga , kaljuzna pumpa... kacenje svakojakog djubreta i slicno...

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #7 poslato: 14, 02, 2010, 19:49:51 posle podne »
a šts reći za neko ovako kompromisno rešenje

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #8 poslato: 14, 02, 2010, 19:56:27 posle podne »
a šts reći za neko ovako kompromisno rešenje

sta je bre to :) kakvu ulogu imaju ovi zarezi na elisi ?

Van mreže zoki novus

  • Predsednik ф odeljenja
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *********
  • Poruke: 2981
  • Pol: Muškarac
    • Nemo
  • Brod tip: Carver
  • Marina: Ada Ciganlija VK Partizan
  • Veličina: 33ft
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #9 poslato: 14, 02, 2010, 20:42:58 posle podne »
ljubac daj neke informacije

Van mreže ljubac

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 164
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #10 poslato: 14, 02, 2010, 22:23:54 posle podne »
Izvinjavam se jer nisam bio dovoljno jasan,Naime ja nisam ovo napravio nego sam skinuo svojevremeno sa neta jer sam mislio sa napravim ovako nesto,jer jos nisam odustao od ideje o elekro pogonu camca.Bio je i neki klip o upravljivosti camca sa ovim.Pa kad vec ima tema z noga vs osovina mislim da ovo upravo neki hibrid jer po mom skromnom misljenju objedinjuje sve pozitivne osobine obadva sistema,a koji bi iole spretniji majstor bez problema napravio.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #11 poslato: 14, 02, 2010, 23:03:42 posle podne »
dopade mi saka nesto jutros otvoricu novu temu ...

http://www.mojaladja.com/forum/index.php?topic=3019.msg35806#msg35806
« Poslednja izmena: 14, 02, 2010, 23:15:10 posle podne od strane Kapetan »

Van mreže giganova

  • Veliki Rovac
  • ******
  • Poruke: 647
  • Pol: Muškarac
  • podsetnik sta nam sledi od evrope
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #12 poslato: 15, 02, 2010, 01:02:35 pre podne »
Koliko se secam to je osovinski vod sa mogucnjoscu trimovanja,stitnik elise je ujedno i kormilo.Video sam na netu da se prvenstveno ugradjuje na jedrilice,katamarane.Ideju sam izneo na forumu na vodi gde nije bila prihvacena kao moguca.

Van mreže drug_igrutin

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 177
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #13 poslato: 15, 02, 2010, 01:16:23 pre podne »
Osovinski vod je najpouzdanija varijanta, jednostavno, i nema sta da se pokvari ( kese i grane ne racunam u kvarove) i na više mesta sam pročitao da su gubici na prenosu u slučaju Z-noge i do 30 %, dok sa osovinskim bude ok 10%.
Svaki sistem ima prednosti i mana i to mu dođe kao večita dilema.


Van mreže djedaj

  • Mornar
  • **
  • Poruke: 39
  • www.mojaladja.com
Odg: Vanbrodski , Z-noga, Osovinski vod
« Odgovor #14 poslato: 02, 12, 2010, 20:31:32 posle podne »
Ovo gore mi liči na preteču Arneson-pogona .Nešto slično sam vidio na novim Peršinzima ????? Kažu da je
iskoristivost ovog pogona 90 % a i elisa je zato čudna jer se stalno trimuje da je do pola u vodi a pola vani
i zato taj pogon uvijek možeš poznati jer iza sebe stvara ,,vodenu krijestu,, armagedonskih razmjera.