E, ovako treba... > Plovila
Aluminijumski Camac
kemppi:
@stvlada
Mozes da vidis camac kad hoces,a najbolje preko vikenda,jer radnim danom dodjem kuci po mraku.Ne razumem,sta da objasnim oko savijanja,rol bar nisam ni poceo da pravim,tako da cevi nisam ni savijao,najverovatnije cu zavariti lukove,samo moram da vidim cenu u ovoj radnji sto je mesechar preporucio.
stvlada:
mislio sam na savijanje lima po bocnoj oplati(ojacanja da ne dodje do talasanja lima izmedju egija).Bilo bi dobro ako mozes u subotu u toku dana.
kemppi:
Nisam razumeo odmah,postoji nekoliko nacina,ali je to skup sport,na primer moze se uzduzno ojacati na apkant presi:
Moraju se dobro poznavati legure aluminijuma,da ne bi doslo do pucanja kristalne resetke prilikom savijanja,ovo je banalan primer gde je to ocigledno(dve legure iste debljine,savijene na istoj masini),kod nekih legura je to jedva primetno,pa tokom vremena dodje do raslojavanja.Poslao sam ti tel.na PP.
Kapetan:
ako sam dobro razumeo svako savijanje AL je problematicno ali u zavisnosti od legure ono se vidi ili ne? to jest al je krt ali neke legure ga cine savitljivijim ?
kemppi:
@Kapetan
Otprilike tako nekako,samo malo drugacije,Aluminijum ima dobru plasticnost(mogucnost deformisanja,fleksibilnost),slab napon tecenja(Re)tj.usled deformacije nece da se vrati u prvobitan polozaj.Sto znaci da cist aluminijum jako dobro podnosi savijanje,(na pr.folija za hranu,kablovi),ali je mnogo slab pa se ne upotrebljava za napregnute konstrukcije,zato mu se dodaju legirajuci elementi.Postoji dosta legura aluminijuma,samo ne mogu da analiziram mehanicke osobine svake legure ponaosob,jer se prema nameni narucuje proizvodno stanje odredjene legure(zareno,toplooblikovano,termomehanicki oblikovano,hladno ojacano,povratno zareno,rastvarajuce zareno,prirodno ili vestacki stareno...),sto je takodje bitno kada se rade naknadne deformacije,a jos bitnije u brodogradnji da prilikom udara moze doci do trajne deformacije ali ne i do loma,tj.to je ta zilavost koja je najbitnija u celoj prici.
Moze camac da se pravi i od ravnog lima,ali ja to ne bih radio iz dosta razloga,a i steta je od tako skupog i kvalitetnog materijala praviti obicnu siklju,jer ako materijal ne smemo da oblikujemo hladnom deformacijom,sta ce se desiti kada plovilo istrpi udarac u toku eksploatacije?
Aluminijumski camci su jako kvalitetni,ali je mnogo bitna tehnologija i nema improvizovanja.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju