E, ovako treba... > Plovila
Aluminijumski Camac
zankiki:
Nismo se razumeli. Nisam ni za momenat rekao da je komplikovano, nego sam pitao da li je.
Minimum uslova i alata imam, možda bi mi nekad palo na pamet i da napravim. Zato sam i pitao.
Iseći šper nije problem, sve ostalo je nepoznanica. Kako se lepi, čime se posle farba i koliko je trajno na kraju krajeva.
BORA-D.T.D.:
Nema nikakve sumnje da svako moze napraviti mali camac pogotovo od spera, ako poseduje nesto alata i prostora i da ima zelju.
O problemu nabavke epoksidne smole pisano je dosta, ja zadnji put u aprilu o.g. http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,13147.30.html . Za sada je najpovoljnije epoksid i fiberglas platno ili trake nabavljati u inostranstvu(licnim putovanjem ili preko nekog ko odlazi u inostranstvo)
O nacinu rada sa sperom, epoksidom i fiberglasom pisano je u okviru Brodogradnja - Drveni camci, teme Vilin Konjic, HMD 19, Optimist i dr. Na internetu toga ima koliko hoces a svaki projektant
plovila daje detaljna uputstva.
Kvalitet ovih plovila u mnogim elementima prevazilazi ona izradjena od drugih materijala a odrzavanje se svodi na povremeno obnavljanje spoljne boje ili laka koji stite epoksid od UV zracenja. O tome svedoce mnogi inostrani sajtovi i forumi kao napr. forum.woodenboat.com , booteforum.de i dr.
Zoran T:
E to da li je komplikovano uraditi...Sa tacke gledista ko je to radio ili slicno nije komlikovano i tesko uopste a za prvi put deluje da jeste ali se vrlo brzo uhodas jer stvarno nije nesto komplikovano ides deo po deo kako je objasnjeno i kad pogledas u nazad... ja sve to napravio sha kad pogledam ja moje slike sta sam radio covece kakva suma-sumetina od gvozdja... i opet cu boze zdravlja.Traje dugo epoksi i sper uz minimalno odrzavanje.Prakticno epoksi i stakleno tkanje preko spera cuvaju sper od povrsinskih ostecenja a sper daje cvrstinu i krutost...Bilo je i stuacija da su tuzili geugen brothers jer se neka jedrilica raspala na moru 80-tih god...potonu i metalni i plasticni...Ne secam se tacno price 10-11m dugacka jedrilica radjena u strip&planked nacinu sa epoksi...u prvoj opciji je da je bila prevelika(preteska) za tu tehniku letvicama pa epoksi nije izdrzao a druga da su kobilicom udarili u kita sto je spavao na povrsini pa je otkinuli ili ih on kasnije potopio...Sve u svemu west sistem i dalje funkcionise tehnologija je napredovala...Trajno je i sigurno.
Plovila:
Dobar dan.
Hoću da pravim Aluminijumski ponton. Pa me interesuje od kog lima se pravi AL ponton. AlMg5 ili AlMg3 ili neki treći, čitao sam po forumu da se ti limovi koriste za čamce, sada da li i za pontone. Znam da su Al pontoni skupi.
Pošto ja ne znam ništa o Al pontonima, treba mi savet.
Da li neko u Srbiji pravi takve pontone?
Platforma ima 300kvm, ispod kojeg bi bili AL pontoni. Maltene ispod cele platforme.
Unapred zahvalan.
114
Navigacija
[0] Indeks poruka
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju