E, ovako treba... > Restauracije
Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
broker975fx:
--- Citat: mossi 05, 05, 2010, 19:13:55 posle podne ---Ako imaš kaljužnu posudu i pumpu, ako ne curi mahnito nego vlaži i malo curka par litara vode na dan, tada nema velikih problema osim možda zimi.
Ja na Varalici nisam imao kaljužnu posudu, pošto je čamac sa ravnim dnom, tako da kad sam ustanovio da za par dana imam i do 10-tak L vode, jako sam bio nesretan, pošto su svi radovi oko farbanja bili gotovi kako spolja tako i iznutra.
:suicide:
--- Kraj citata ---
Pa odakle je curkala ta voda i kako si to rešio?
mossi:
Curili nitovi. :suicide:
Previše za moj ukus. Imao je i dva udarca u taban, po nitovima.. sve u svemu vozio godinu dana.
Nakon što sam se napatio oko sredjivanja, čamac je bio preuzak, prolaz oko kabine horor.
Klizavo, mokro, nestabilno. Dva puta sam se okliznuo, umalo slomio nogu i nekoliko rebara.
Prodao ga ipak sa žaljenjem.
To je bio MOJ prvi čamac.
:drinks:
LSI:
Nastavak III - 06.05.2010.
Da se podsetimo:
Citat:
"Ovo o podu - da li od aluminijuma ili od blažujke - jeste velika dilema.
Za pod su mi potrebne 3,5 table alu lima - to bi koštalo oko 240 evra.
Jedan prijatelj mi je rekao da blažujka - 1 tabla može da zadovolji potrebe i da košta nešto oko 30-40 evra (danas ću svratiti do Uradi sam da proverim cene i dimenzije)."
Kraj citata.
Bio sam do "Uradi sam" i pokupio informacije o pominjanim "blažujkama".
Dimenzije Cena po tabli
2440 x 1220 x 8 (mm) 1.931,41 dinara
x 12 2.973,82
x 18 3.866,86
Imajući u vidu dimenzije prostora, potrebne su mi 3 table blažujke u jednoj od raspoloživih debljina.
Posle dosta konsultacija u vezi nepotopivosti, konačna odluka biće najverovatnije upotreba striodura debljine 2 cm.
Ako tako bude, nakon što popunim šupljinu u koritu izmedju dna i poda, stirodurom, verujem da bih i sa blažujkom debljine 8 mm mogao da dobijem dobar rezultat, jer bi ta blažujka, iako tanka, ležala čitavom površinom na metalnim poprečnim ojačanjima (egije, rebra) i na poslaganom stiroduru - sve to trebalo bi da bude dovoljno da, iako tanka, blažujka u podu izdrži opterenje putnika.
Te tri table blažujke trebalo bi da koštaju nešto manje od 60 evra, što je zaista 4 puta jevtinije nego ako bih pod radio od aluminijumskog lima. Ostaje da vidim čime bih premazao blažujke da ih zaštitim od vlage (nisam baš siguran da su ove koje sam video zaista vodootporne), jer bih voleo da mi novi patos traje bar 5 godina.
Preko svega postaviću prostirku koja se da lako očistiti i oprati, a koja neće upijati vlagu.
Željoni:
LSI ja sam u moj mali čamac stavio blažujku 12mm bez ikakvih učvršćivanja . Dobro se ponaša , nema uvijanja , doduše moj čamac ne stoji napolju.
LSI:
U jednom od komentara, Mossi je rekao:
"P.S. Stiropor od 1-1,5cm je tanak, a to povlači da moraš imati jako dobru promaju, inače nema ni ulaska u kabinu, a kamoli boravak.
U kabinu ćeš moći ući jedino ako si usidren ili uvezan negde u hladovini uz obalu.
Krov obavezno BELI!"
Na krovu kabine postoji veliki kapak (50 x 50 cm) i njega nemam nameru da zatvaram.
Na kabini su velike površine u prozorima, pri čemu su bočni prozori uradjeni od dva stakla od kojih je jedno nekada moglo da klizi po žljebu u kojem se nalazi. Medjutim, bivši vlasnik je to sve zalio nekim kitom tako da su sada prozori hermetički zatvoreni.
Mislim da ću ja to ipak otvoriti i ponovo dobiti prozore koji se mogu otvarati i zatvarati.
Na ovaj način, promaja bi bila zagarantovana, a što se tiče boje, imajući u vidu da je čamac od aluminijuma, boja kabine će sigurno biti bela.
I pored svega, sigurno ću morati da potražim hladovinu ako budem hteo da se odmorim.
--- Citat: Impuls 05, 05, 2010, 08:39:46 pre podne ---LSI, mislim da bi problem spojeva mogao da resis Wurth-ovim konstrukcionim lepkom "K+D Power".
Pored toga sto ima spoj velike cvrstoce i elasticnosti (te je pogodan za dinamicka opterecenja),
obezbedjuje i odlicno zaptivanje. Kod nanosenja je takve gustine da njime mozes obraditi i vec
postojece ivice spojeva. Jedino, ne sme se dovoditi u kontakt sa alkidnim smolama i bojama. Dakle,
zavisi od toga cime ces posle toga tretirati povrsine.
Pozdrav.
--- Kraj citata ---
Kako sam sve bliži odluci o tome šta i kako, vratio sam se na ovaj Impulsov tekst.
Iako lično ne verujem da su spojevi na mom čamcu počeli da cure, možda bi bilo dobro da sve spojeve sa unutrašnje strane čamca prevučen gore pomenutim lepkom, a da onda preko toga postavim onaj "itison" koji sam ranije pominjao.
Na ovaj način dobio bih tri stvari odjednom - obezbedio bih ojačanje nitovanih spojeva, njihovu nepropusnost i istovremeno bih lepo zalepio itison po čitavoj unutrašnjoj strani čamca.
Nanošenjem novih slojeva završne boje na nadvodnom delu sa spoljne strane i osnovne i katrana na podvodnom delu, verujem da bih potpuno onemogućio eventualno curenje na nitovanim spojevima.
Željko, hvala za ovaj komentar.
Ovo samo potvrdjuje da bih i sa 8 mm debljine, imajući u vidu oslonjenost čitavom površinom, imao čvrst i stabilan pod.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju