E, ovako treba... > Restauracije

Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma

(1/70) > >>

LSI:
Dosta vas već zna da sam nedavno kupio gliser sa kabinom - sve od aluminijuma.
Već sam u kontaktu sa STVLADOM i SALE NB-om u vezi namere da čamac malo sredim po nekom svom vidjenju ali eto, reših da to podelim i sa vama.

Na priloženoj fotografiji možete videti kako je čamac izgledao letos na vodi (na slici je bivši vlasnik).


Shot at 2009-12-08

Pomislio sam da bi moglo da bude korisno da dodam nadkabinu visine do 175-180 cm (najveća širina čamca je 175 cm, a najveća dužina je 465 cm; ja sam visok 170 cm). Nadkabinu sam zamislio od aluminujmskog rama i sve strane od klirita, kako ne bih značajno povećavao težinu nadgradja.
To bi moglo ovako da izgleda:

Shot at 2009-12-08

Razmišljam i o tome kako bi bilo kada bih plafon kabine podigao sa sadašnjih 95 cm na nekih 125-140 cm.
Evo kako bi to moglo da izgleda:

Shot at 2009-12-08

Kremni deo (kokpit) mogao bi da bude pokriven nekom pokretnom tendom koju bih mogao da pomerim unapred (prema pramcu) kako ne bi smetala prilikom pecanja, a čija bi osnovna namena bila da zaštiti kokpit i posadu od kiše i komaraca u večernjim satima i pred jutro. 

Šta mislite o ovim idejama?
Da li biste vi smislili nešto bolje?
Ako imate neku ideju - molim vas, iznesite je (ali što pre - proleće samo što nije, a ja bih da preuredjen čamac proleće dočeka na vodi)!

Čamac je bivši vlasnik zvao Anatej, a moj radni naziv je trenutno: Ružno pače.
Hteo bih da ga preuredim i prefarbam, tako da na proleće to postane pravi Labud (kako će se do kraja zvati, još ne znam ali ima vremena za tu odluku).

Fotografije pre, za  i posle rekonstrukcije će biti dostavljane kako radovi budu tekli.

broker975fx:
Laički ideja mi se sviđa, ovako mi pada na pamet da razmisliš da prednje vetrobransko staklo iskosiš ka napred, pa ćeš ako podigneš visinu kabine sa tim iskošenjem dobiti dodatno prostora u kabini na uštrb prostora na prednjoj palubi, što i nije bitno jer je i ovako i onako mala. Ja bih na krmi stavljao tvrdi krov sa tendom i komarnicima. Takođe produžio bi krmenu platformu.

E sada da li se sve ovo isplati raditi to je jedna priča a druga je da li će dodatna težina značajnije uticati na lađu. 

rade:
Tenda kao sto je napravio Sale Nb,i nista drugo, to je gliser.

Kapetan:
igranje sa krovom kabine ce znatno uticati na aerodinamicnost, a saim time i na maximalnu brzinu , ako mozes da sednes lepo u kabini zaboravi bilo kakvo seckanje...

nadkabina ili celom duzinom ili odustani ali ne znam zbog visine mislim da ce biti problema (probaj neku sklapajucu varijantu) ne brini sto nemas stajacu visinu jer retko ko vozi tako sto stoji svi sede :)

ustvari... spusti ti njega na vodu jedan dan vozi ga ceo dan i videces kako se ponasa i kako ti "lezi" samim time ce mnoge stvari biti jasnije.... obavezno pojas ako mislis da stojis i vozis gliser:)

LSI:

--- Citat: broker975fx  09, 12, 2009, 10:35:41 pre podne ---Laički ideja mi se sviđa, ovako mi pada na pamet da razmisliš da prednje vetrobransko staklo iskosiš ka napred, pa ćeš ako podigneš visinu kabine sa tim iskošenjem dobiti dodatno prostora u kabini na uštrb prostora na prednjoj palubi, što i nije bitno jer je i ovako i onako mala. Ja bih na krmi stavljao tvrdi krov sa tendom i komarnicima. Takođe produžio bi krmenu platformu.

E sada da li se sve ovo isplati raditi to je jedna priča a druga je da li će dodatna težina značajnije uticati na lađu.

--- Kraj citata ---

Brokeru, hvala na komentaru. I ja razmišljam kako da dobijem malo više prostora u kabini. Dužina kabine je 175 cm, a ja sam visok 170 cm tako da, kad se ispružim, gotovo da glavom i nogama dodirujem prednji i zadnji kraj kabine. Medjutim, ima tu jedan problem.

Pramčana komora je od putničke kabine odvojena jednom aluminijumskom pločom koja u sredini ima elipsast otvor, pa mi se čini da je ideja konstruktora bila da taj zid u stvari bude istovremeno i neka vrsta rebra koje povezuje stranice korita i pod na pramačanoj platformi, koju istovremeno i podupire.
Pitam se da li bih oslabio konstrukciju kada bih otvor proširio tako da veza izmedju putničke kabine i pramčane komore bude veća?
Ako bi ovakva intervencija bila moguća, dobio bih dodatnih nekoliko desetina santimetara u putničkoj kabini u delu ispod pramčane komore bez da pomeram prednje vetrobransko staklo.

Kad je tenda u pitanju, i ja razmišljam o rešenju sa tvrdim krovom ali planiram da on bude pomičan (da klizi ili na preklop) tako da kad pecam mogu slobodno da zabacujem štapove, bez udaranja o krov i stubove tende. Još nemam sasvim jasnu sliku koje od ova dva rešenja bi bilo bolje i koje bi bilo jednostavnije za izvodjenje...

Krmena platforma će verovatno ostati takva kakva jeste. Plašim se da bih, bilo šta da uradim po tom pitanju, bitno uticao na plovnost i mogućnost glisiranja (ipak je moj motor od svega 25 KS). Ili možda nisam razumeo šta si tačno imao na umu?!


Kapetane, pre nego što napišem komentar - da se požalim.

Od kako je sajt prenet na drugu adresu, stalno imam probleme (pojavljuje se ona poruka o greški: Forbidden - error 403...). Evo i pre pola sata, taman sam završio kompletan komentar na tvoju poruku, stisnem taster POST i dobijem FORBIDDEN....
Može li nešto da se uradi po ovom pitanju?

A sad, evo komentara ponovo.

Što se tiče aerodinamike, slažem se da će dogradnjom nadkabine da se promeni geometrija broda i da će sigurno doći do povećanja otpora vazduha pri kretanju. E, sad, koliko će to biti i da li će imati uticaja na vožnju?
Meni se čini da će uticaj biti veoma mali, zanemarljiv. Bitno je da ne narušim geometriju korita, jer bi tada došlo do promene hidrodinamike.

Kako ja vidim stvari, na čamcu će osim mene ponekad biti neko od prijatelja koji podje sa mnom na pecanje ili moja supruga, ako poželi da se malo provoza, da obidjemo prijatelje u Titelu ili Perlezu, da "skoknemo" do rodjaka i prijatelja u Novom Sadu ili jednostavno da se družimo sa vama iz okoline. Dakle, u 95% vremena na vodi, u čamcu će biti 2 osobe (registrovan je za 4).
Zato, računam da će moj Evinrude 25 KS čamac sa dve do četiri osobe bez većih problema izglisirati - ili možda grešim?
Uostalom, to i jeste razlog što sam započeo ovu temu - da bih čuo od vas koji znate više o čemu treba da vodim računa i šta mogu, a šta ne treba da radim.

Inače, kabina je visoka svega 95 cm od poda do plafona. Ja, koji nisam visok (svega 170), kad sednem na pod samo što ne dodirnem lamperiju na plafonu. Ako na pod stavim nekakav sundjer za sedenje i ležanje od desetak santimetara - ode glava ako sednem. Zato plafon hoću da podignem na 125 do 140 cm. A nadkabinu bih podigao na visinu od 175 do 180 cm od poda kokpita - tek koliko da ne udaram glavom o plafon prilikom ulaska ili izlaska iz čamca, a da mogu iz sedećeg položaja da vidim ispred čamca preko plafona kabine.

Nadkabina bi trebalo da ide od sredine plafona kabine pa unatrag, iznad kokpita, tek koliko da natkrili prostor u kojem će biti stolica za upravljača čamcem. Mislim da stajanje pri vožnji može da bude zanimljivo ali samo na kratko. Ako vožnja treba da traje sat ili duže, onda bi to bilo vrlo zamorno. Ujedno, hvala na sugestiji u vezi sa pojasom - mislim da će to biti obavezni deo opreme na čamcu.


Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju