E, ovako treba... > Restauracije

Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma

<< < (9/70) > >>

kemppi:

--- Citat: Impuls  04, 05, 2010, 23:11:11 posle podne ---
Ujedno, zamolio bih kemppija da prokomentarise lepljenje limova u brodogradnji.
  Pozdrav, zelim ti da sto pre porines camac.

--- Kraj citata ---
Sto se tice  nitovanja limova u brodogradnji,sve je lepo opisano u Jugoregistru brodova(brodogradnja camaca nitovanjem),redosled nitovanja,razmak izmedju nitni,precnik rupe u odnosu na nitnu...
Nitne se prave od legure Aluminijuma da bi bile cvrste,pa je potrebno obratiti paznju da nisu legirane Bakrom ili Cinkom,da ne bi doslo do galvanske korozije.
Posto je tanak lim na tom gliseru(oko 1.5mm),peskiranje ne bih preporucio,jer je Aluminijum mekan,pa bi se jos vise istanjio.Dovoljno je na malo jaci kompresor staviti dodatak za peskiranje i obicnim peskom preci coskove koje ne moze smirgla da dohvati.Sve ravne povrsine se lako mogu osmirglati,boju koja se ljusti,ili je ispucala potrebno je odstraniti,antialgin se pere acetonom ili nitro razredjivacem(ne secam se tacno,ali neko vec zna),mesta na kojima je Aluminijum korodirao popuni zaptivnom masom .Sto se tice nepotopivosti,sve to sto si pomenuo upija vodu,mozda je dobro resenje da ubacis plasticne flase u bunker.

LSI:

--- Citat: kemppi  05, 05, 2010, 11:26:17 pre podne ---
--- Citat: Impuls  04, 05, 2010, 23:11:11 posle podne ---
Ujedno, zamolio bih kemppija da prokomentarise lepljenje limova u brodogradnji.
  Pozdrav, zelim ti da sto pre porines camac.

--- Kraj citata ---
...
Posto je tanak lim na tom gliseru(oko 1.5mm)...

.Sto se tice nepotopivosti,sve to sto si pomenuo upija vodu,mozda je dobro resenje da ubacis plasticne flase u bunker.

--- Kraj citata ---

Sada kad je čamac ogoljen, iznutra se vide spojevi limova i lim je debljine 2 mm.

Nepotopivost - plastične flaše, zbog geometrije komore i prostora ispod poda ne bi moglo da se stavi naročito mnogo flaša, pa je pitanje da li bi to imalo bilo kakvog efekta (naravno, uvek bih mogao da ih lako izvadim i bacim).

Proveriću koliko je stvarno upijanje vode - kao mali, po kanalima i barama oko Novog Sada vozili smo se na splavovima koje smo pravili od tabli stiropora koje su izvadjene iz kamiona hladnjača. Na jednu tablu veličine oko 80x100-120 cm stali bi nas dvojica klinaca, a povezivali smo i po nekoliko - nikada nismo imali problem da piju vodu i tonu.

mossi:
Prava nepotopivost se postiže postizanjem prave srazmere težine broda i volumena komora.
A koliko sam upućen to je TEŽINA = LITARA VAZDUHA.
Da li ti imaš toliko mesta za komore za tezinu od oko 300kg?
Sve ispod toga će biti nedovoljno tj brod neće potonuti na dno i tamo ostati, nego će skakutati ili biti na pola vode i tako do Djeredapa!
Bolje ne raditi komore, ako nisi onakve kakve treba da budu.
Za ne daj bože, bolje imati dobro sidro, pa njega baciti u vodu da se brodić usidri i ostane tamo gde je potonuo.
Pu pu ne daj Bože.

Nitovi se obeleže i dotegnu ili prenituju, svako mackanje dovodi do duplog posla.
Kaljužna posuda je odlično rešenje i za kišnicu i za sitna curenja.
Kaljužne pumpe su jeftine, a obavezno treba uzeti neku sa plovkom koja se sama uključi po potrebi.
Tada je i akumulator obavezan.
Ako možeš da uradiš pod blažujkom uradi ga njom, žena ne zna šta je aluminijum, blažujka je mama!
Vrata napravi na fazon klavirskihšarki, to je po meni jednostavnije od ubacivanja vrata u U profil.

Sve u svemu, Barba je po meni dao najbolji predlog, mani se radova, vozaj ga takvog kakav jeste, a dogodine ćeš biti još mudriji i još veći LSI!

 :drinks:

LSI:

--- Citat: Barba  05, 05, 2010, 11:22:51 pre podne ---LSI, mislim nemo se ljutis, ali ja bih ti predlozio da ti ove sezone spustis camac u stanju kakvom je. Eventualno da postavis neku tendu. Pa kad se lepo navozas i osetis prostor i mogucnosti camca lepo doneses pravu ispecenu odluku. Vidi bre kako je lepo vreme,a ti ces da se zezas sa smirglanjem. Veruj mi da ti sredjen camac nece doneti vise uzitka, mozda samo nervoze u smislu mozda sam ovo trebao ovako ili onako. Ono sto bi mogao da uradis je da sredis enterijer u meri da moze da se normalno koristi i uzivaj.

--- Kraj citata ---

Barba, nema ni govora o ljutnji.
Pa, mnogi su mi rekli da se prvo dobro izvozam u čamcu takvom kakav je da bih video da li je za mene ili nije.

Čamac sam kupio zato što sam zaključio da za novac koji sam bio spreman da uložim mogu da dobijem ono što od čamca želim, a to je autonomija, mogućnost da sam ili sa jednim (najčešće) do dvoje-troje putnka provedem nekoliko sati na vodi, u vožnji, kupanju ili pecanju, a da u slučaju kiše ili ako odlučim da me mrzi da se vraćam kući, imam gde da sklonim glavu. Možda ću se nekada pridružiti nekom vikend okupljanju, pa što da ne - možda i ja odem do Djerdapa. Sve to i sa ovakvim plovilom mogu.
Godine dolaze, zdravlje će početi da popušta, finansijska sredstva će se smanjivati - za mene i nije nešto više dostupno i potrebno.
Zato verujem da ću ga zadržati za duži niz godina i zato želim da ga "sredim" na neki svoj način.
Problem je samo što još uvek tražim taj svoj način.
Šta god da uradim, sigurno neću biti nezadovoljan. A verovatno je da će se po završetku ove restauracije roditi neke nove ideje ali o tom po tom.

Sale, čućemo se telefonom radi dogovora ali ili u subotu ili u nedelju čamac ide u vodu.


Da li može još neko da prokometariše ovo oko nepotopivosti?
Zbog geometrije čamca, teško mi je da procenim raspoloživu zapreminu. Čini mi se da u prostor ispod poda mogu da smestim izmedju 50 i 100 litara (pri čemu čitavom dužinom, tj. oko 4,5 m ostaje kanal dubine 5-7 cm za sakupljanje vode).
U komori na pramcu čini mi se ima još oko 50-100 litara.
Da li je to dovoljno ako se ubace stirodur ili pure pena?

Ima li neko ko bi mogao da odgovori na ovo ili da me uputi gde da nadjem podatke na osnovu kojih bih sam zaključio?

Pitanje akumulatora i uopšte elektrike na ladji sam mislio da ostavim za sledeću godinu.
Naime, trebalo bi da izvučem sa motora izvod za punjenje akumulatora, a djavo mi ne da mira, pa razmišljam o nekom anlaseru za paljenje motora na ključ.
Bilo je diskusija na tu temu ali još nisam sasvim siguran koliko bi to moglo da košta.
Ako ove stvari rešim, onda bi i električna pumpa bila deo opreme. A našlo bi se tu i za signalna svetla, sirenu...
Jooj, gde li će to završiti?

Blažujka - aluminijum: zdrav razum mi kaže da treba da uzmem blažujku ako je stvarno toliko jevtinija.
Ipak, hteo bih da učinim i nešto po volji ženi - ipak, je njen blagoslov veoma važan za sve ovo u čemu ću prvenstveno ja uživati (Hajde, šta se sad smejete? Vi oženjeni znate, a ovi koji će se oženiti, oni će tek saznati da čovek može da uživa samo ako mu je žena srećna i zadovoljna!)
Izmeni poruku

kemppi:
Mossi je u pravu sto se tice zapremine komora,takodje imao je nitovan camac pa je njegov komentar najmerodavniji.Ja aluminijum varim,tako da za nitovanje nemam nekih potreba,osim u bravariji,ali tu nije bitna vodonepropusnost.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju