E, ovako treba... > Restauracije
Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
LSI:
Izveštaj za dan 09.06.2012.
Bugi je i danas odvojio nekoliko sati kako bi mi pomogao da čamac bude spreman za vodu.
Elektro instalacija završena u potpunosti ugradnjom dve upaljač-utičnice za razne potrošače na 12 V. Dodati osigurači i sve fiksirano na komandom pultu. Ostaje da se ubaci radio aparat i da se poveže žicama sa napajanjem.
Vraćene na svoje mesto lajsne i što je najvažnije - fiksiran volan i nova telefleks sajla od 15 stopa.
Na komandni pult vraćena stara dvoručna daljinska džonsonova komanda.
Pre neki dan bio mi je Peka da proveri instalaciju nove jednoručne daljinske komande koju sam kupio preko interneta.
Iako sam komandu uspeo da fiksiram, pokazalo se da ugao pod kojim stoji i položaj nisu dobri i da sajle neće moći da se zakače za onaj metalni deo o kojem sam pričao ranije. Radi se o tome da se na ovu komandu vezuju sajle koje se razlikuju od ovih koje sada imam.
Postojeće sajle su tip C-5, a na novu jednoručnu komandu idu sajle tipa C-2 (svašta sam naučio ovih dana baveći se čamcem), koje imaju sajle na čijim krajevima se nalaze urezani navoji. Problem je što te sajle na svojim krajevima imaju metalne cevčice dužine nešto preko desetak santimetara koje jednostavno nije moguće saviti, a kako sam ja komandu postavio tako da se spušta pod uglom i gotovo naslanja na zid kabine - sajle nije moguće postavit!
Jedino rešenje u ovom trenutku bilo je da vratimo dvoručnu komandu sa starim sajlama, što smo i učinili.
A nova komanda?
Pa, ona će morati da sačeka da napravim novi komandni pult, drugačije konstrukcije, u kojoj će metalni deo padati vertikalno naniže i gde će odgovarajuće sajle imati prostora za normalno funkcionisanje.
Sve u svemu, komande su vraćene na čamac i čamac bi mogao na vodu!
Ostalo je da se uradi i postavi sedište za kormilara i klupe u kokpitu i reši pitanje ležaja u kabini.
Pokušali smo i to da uradimo danas ali samo smo se lepo provozali po okolini Batajnice i Pazove. Jedan prodajni centar bio je zatvoren, a u druga dva nismo našli vodootpornu šperploču.
Bilo je crne blažujke od 20 mm debljine ali ja sam hteo šperploču. Hteo sam 15 mm debljine ali imali su 10 ili 18 mm.
Dogovoreno je sa prodavačicom u jednom od objekata da dodjem od nedelje i poručim šta želim, a oni će mi to pripremiti za naredni dan.
E, to će morati da sačeka sledeći četvrtak, kada se vratim iz Slovenije.
A onda, za vikend, slede stolarski radovi.
Da li ćemo stići da sve završimo i da odemo na regatu?
Pa - ne znam. Učiniću koliko mogu ali ako nešto iskrsne i enterijer ne bude spreman za desetodnevnu plovidbu, čamac ću završiti i onda će na vodu do neke sledeće regate.
U medjuvremmenu, sutra ću pokušati da namontiram komarnik.
Kupio sam u "Uradi sam" mrežice za komarce dimenzija 130x150 cm koje se lepe na čičak trake. Uzeo sam pet komada i verujem da će biti dosta.
Pokušaću time da sprečim male krvopije da mi se približe dok sam u čamcu. Nadam se da ću uspeti to da postavim tako da zaštita bude efikasna.
Eto, toliko za danas.
Nastavak priče sledi...
p.s.
Podsećam zainteresovane da stara telefleks sajla od 13 stopa nije prodata - bila je kratka zainteresovanom kupcu i vraćena mi je. Radi se o sajli koja je upotrebljjena u trajanju ne dužem od nekoliko sati tokom probne vožnje čamca prošlog leta - dakle, može se reći da je kao nova.
Ako je neko zainteresovan, neka se javi...
LSI:
"Vidi šta su mi uradili od pesme, mama!" pevala je Dženis Džoplin sedamdesetih godina prošlog veka.
Sada bih ja mogao to isto da kažem: Vidi šta su mi uradili od teme, mama!
Želim da se zahvalim administraciji na odluci da temu otključaju i još više na trudu da je "srede". Sigurno nije bilo lako odvojiti kukolj od žita - a bilo ga je oho ho! Baš smo se potrudili oko toga.
Zamoliću sve vas koji budete posle svega nastavili da pratite temu da se suzdržite od nesuvislih komentara, a ako hoćete da teramo šegu, možemo to u onoj drugoj temi. Na taj način ćemo ispoštovati trud administracije i trebalo bi da opet svi budemo jedna velika i srećna porodica.
Ova tema, ma kako bila duga verujem da ipak može da bude lepa lektrira nekim nautičarima koji će jednog dana poput mene, bez mnogo znanja, bez iskustva, ali sa mnogo želje krenuti da nešto urade. Čitajući sve što je napisano biće u prilici da vide gde sam ja grešio, a šta je bilo dobro (valjda će naći bar nešto). Pre svega ova tema otvoriće im oči i ukazati na to da je rekonstrukcija čamca jedan ozbiljan projekat i ni malo lak zadatak u kome ih na svakom koraku čeka iznenadjenje.
Evo primera iz poruke koja je premeštena u onu drugu temu ali je vrlo slikovit i objašnjava to što sam rekao:
Ali kad sam video koliko je to puta skuplje od "vlagootporne" ili ti obične ploče nije mi bilo teško da odlučim šta ću kupiti.
Samo, juče je bilo kasno za to. Šper kupujem u petak i za vikend radim na tome.
A što se tiče komandnog pulta, e tu ne mogu nikog da krivim. Ja sam dao dimenzije imajući u glavi šta na pultu sve treba da nadje svoje mesto. A onda su se pokazale posledice mog neznanja.
Nova jednoručna komanda ima priključke za sajle kakve ja ranije nisam ni video u životu i pokazalo se da položaj koji sam odredio nije odgovarajući. Ovo će morati da se menja.
Jutros, kada sam napravio model kormilarskog sedišta, pokazalo se da sa planiranom visinom sedenja - ne vidim ništa ispred sebe zbog visine komandnog pulta. To će morati da se seče.
Sve u svemu, pult će morati da se promeni. Medjutim, to neće biti razloga da ladja ne zaplovi.
Visinu pulta ću skratiti na licu mesta (možda neće biti idealno odrezano ali pult ionako mora da se pravi novi.
Jednoručnu komandu inače ne mogu da koristim, pa smo već postavili staru dvoručnu, tako da ni to nije trenutno problem.
Dakle, nema izgovora - pripreme za regatu ulaze u završnu fazu.
Pokušaću da po povratku u Beograd čamac spremim za regatu i bićete o tome obavešteni blagovremeno. Onoga dana kada čamac bude u vodi biće to kraj ove teme i nastavićeo da se družimo kroz druge teme u kojima pišemo o svojim iskustvima sa vode.
LSI:
Prethodnog vikenda dosta se radilo na čamcu.
Uspeo sam da sklepam konstrukciju sedišta i kutiju u kojoj će biti akumulator, a koja će biti oslonac za noge. Prekrojio sam i fiksirao klupe za sedenje u kokpitu.
U kutiji ispod sedišta za UMČ ima prostora za smeštaj hemijskog WC-a, a na policu iznad smetiće se brojne sitnice.
Postavljen je rolo-komarnik na ulaz u kabinu i konačno je instaliran izvod struje sa motora preko kojeg će se napajati akumulator.
Danas mi je ljubazna Tina Bambina pripremila regitarske oznake za čamac (a u četvrtak ću dobiti i pripremljenu foliju sa znakom koji će biti na vidnom mestu na bokovima kormilarnice. Ova ljubazna mlada žena je i sama vlanica čamca, pa nije ni čudo što se igra sa nama i zadovoljava naše hirove koji su u vezi sa našim ladjama.
Kupljeni su i plastični kanisteri od 5 l koji bi trebalo da posluže za rezervno gorivo koje će biti potrebno za učešće na regati, a kupljeno i novo crevo sa pumkpom za napajanje motora.
Sve u svemu, uz već kupljene bokobrane, veslo, konopce i sidro, čamac sada ima onu najnužniju opremu potrebnu za bezbednu plovidbu.
Čamac je danas naš prijatelj Zoran - Kaćintata odvukao do majstora Mirka koji će sutra da podesi hod sajli daljinskih komandi. Trebalo bi da to bude sutra gotovo, a onda...
Popodne je završeno na najlepši način - prisružili su nam se Sale NB i Marina, pa smo u lepom rapoloženju popili po piće i dogovorili se o daljim koracima ali o tome drugi put.
Nastavak sledi.
p.s.
Na slici se vidi čamac par minuta pre napuštanja bašte u kojoj je proveo toliko vremena.
IKA:
Možda je negde i spomenuto, pa ako sam propustio,izvinjavam se.
Šta je korišćeno za zastakljivanje, i na koji način je staklo postavljeno.
LSI:
--- Citat: IKA 19, 06, 2012, 21:02:06 posle podne ---Možda je negde i spomenuto, pa ako sam propustio,izvinjavam se.
Šta je korišćeno za zastakljivanje, i na koji način je staklo postavljeno.
--- Kraj citata ---
Stara stakla zamenjena su novim kliritom u boji dima debljine 4 mm. Klirit je lepljivom masom zalepljen na stranice od aluminijuma. Nisu postavljene nikakve gume niti ramovi. Videćemo kako će se to ponašati. Ako počnu da se odlepljuju ili da cure (a pokazalo se do sada da to nije slučaj) moraćemo nešto da uradimo. Za sada - ovako kako je.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju