E, ovako treba... > Restauracije

Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma

<< < (43/70) > >>

LSI:
Nije lako pomiriti dve suprotstavljene mogućnosti. Želje su jedno, a stvarnost često pruža nešto drugo.

Ono što se meni mota po glavi je Pilotov čamac, koji je isti kao i moj i čak je i rekonstruisan na sličan način. Po Pilotovim rečima, njegov čamac glisira iako on ima Tohatsu od 15 KS.

Zato bih ja da pokušam da realizujem prvobitnu ideju - da Evinruda palim na ključ. Ako to uspe, onda gledamo šta je sa brzinom. U tom cilju možda ću pozajmiti od nekog slabiji motor da vidim gde su granice i šta se stvarno dešava na vodi.

Ja iz tih razloga mislim da ove godine isprobam kako će ići moj čamac sa punim opterećenjem (posada, oprema, gorivo, voda i td.). Ako se pokaže da posle svega, čamac teško izglisira ili to čak nije ni moguće, onda ću sigurno Evinruda zameniti za nešto do 10 KS baš zbog svih onih ušteda koje je Sale pomenuo u svojoj poruci.

SALE NB:
Ako Pilot može da glisira sa 15ks, to je fantastično, i samo svedoči o kvalitetu tog korita. Ipak verujem da glisiranje sa motorom  od 15ks dolazi u obzir samo dok je čamac neopterećen, a motor je pritom konstantno maksimalno opterećen. To baš i nije preporučljivo na duge staze.

Kao što sam vam i ranije rekao, pod uslovom da se dodatna težina vašeg čamca zadrži u nekim razumnim okvirima, vaš čamac će sa vašim Evinrudeom postizati istu brzinu kao i ranije, čak možda i dobije 1-2km/h. Mislim da je to neki minimum snage za bezbednu plovidbu i stabilno glisiranje na tom koritu, jer ponekad ćete sigurno imati i goste na čamcu, ili više goriva i opreme, ako krenete negde malo dalje.
Uostalom, prva petominutna plovidba će vam reći više od jednomesečnog teoretisanja na forumu.
Bućnite vi tog vašeg labuda u vodu, pa da vidimo jel' pušta vodu! Samo držite Nešu podalje! sajkaca

mossi:
Čisto sumnjam da će ćamac u eksplataciji biti lakši od 500 kg.
Tako da od glisiranja sa manjim motorom od 30ks nema ništa.
Sa Saletom se slažem 1000%, kao i sa svima koji misle da je 9.9hp dobar i pravi izbor.
Ako vam Lazo treba brzina trebali ste kupiti Antaresa od Miše ili zverku od Duleta.
Komandera od Latina ili nešto slično sa 40-60hp.

Moj motor Yamaha F25 pali petu godinu na 1. zub. tako da anlaser za sad je čisto ....
Ono što je zgodno je PowerTrim, a ti nije anlaser.

Čamac u eksplataciji je teži za 20-30% od momenta testiranja.  thumbup
Mom čamcu konstantno fali 15hp.  44444
I ja sve češće vozim deplasmanski jer neću da mučim motor, a u uživanciji deplasmanske vožnje neću ni da pričam.
Ali to ide sa godinama.  eek roll4

Ja sam ili prošao krizu srednjih godina ili u nju tek ulazim.
A za to je potrebno da imate:
Mali brz auto, brz čamac i nalog na FaceBook-u.  hahaha stri
Ima sve tri stvari.  roll4 k5 king

Lazo, ako Bog da sledeći put kad dodjete u Apatin nemojte se zakucati u PRC banju, vijate mlade konobarice po čardama,
nego da odemo na DUNAV! Sve će vam biti jasno u pola sata.

 hi 114

------------------

Pošto Kapetan ne čita ono preko 10 redova mali test:  456 h44 456 h44 ha

LSI:
Mossi, voleo bih da čujem malo više o tom Power Trim-u - o čemu se tačno radi? U kakvoj je to vezi sa ovim o čemu mi pišemo?

A što se tiče sledećeg boravka u vašem kraju - nadam se da ćemo imati vremena da se družimo uz vodu.

Ah, da - krua srednjih godina!
Prošlo je to, dragi Mossi.
Nemam ja ni mali auto, ni brz čamac a još manje nalog na Facebook-u (iskreno, još ni jednom nisam bio na tom sastajalištu).

Objasnio sam razloge zašto želim brzinu veću od 20 km/h.
Vožnja deplasmanskim brzinama je zaista uživanje i primerenija mom temperamentu. Ukoliko se pokaže da posle svih ovih radova motor ne može da izbaci čamac iz vode, zaista ću kupiti neku desetku. Ostaje samo da odlučim koju i za koliko para.

ladjaVlajko:

--- Citat: LSI  21, 03, 2012, 14:07:49 posle podne --- Želim samo veću brzinu od ove krstareće za deplasmance ...

--- Kraj citata ---

Lazo,
Ta "krstareća" brzine je definisana oblikom (tačnije dužinom) korita. Pročitaj http://en.wikipedia.org/wiki/Wave_making_resistance

Po meni ima samo dva pametna rešenja - ili ostati u deplasmanskom režimu plovidbe sa malim motorom skromne potrošnje ili ići na drastično jači motor kako bi čamac izglisirao. Sredina ne valja - niti će ići išta brže kao deplasmanac, niti će uspeti da izglisira kako treba.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju