E, ovako treba... > Restauracije
Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
LSI:
Medvedićbg/Srsa
Pitanje visine nadgradnje je bilo osnovni problem od kojeg smo krenuli.
Na čamcu širine 165 cm na boku, a nešto oko 145 cm u visini vodene linije, nije pametno podizati natkabinu. Ipak, ja sam odlučio da rizikujem nakon iskustva koje smo dobili rekonstrukcijom koju je PILOT uradio na njegovoj OKI.
Planirana je visina od 175 cm od patosa čamca do plafona nadgradnje. Izgleda da zbog raspoloživog lima nije bilo moguće iskrojiti bočne stranice nadgradnje da bi smo i dobili planiranu visinu. Sada je visina 173 cm.
Imajući u vidu da sam ja visok 170 cm možda će osećaj biti malo neprijatan i dovoditi do toga da nesvesno glavu uvlačim u ramena ili da hodam pognut, medjutim u tom delu je i inače planirana stolica za upravljača plovilom s jedne strane, a sa druge planiram da ostavim prazninu u kojoj će biti smešten hemijski wc. Dakle, tu je planirano sedenje.
Alternativa je bila da dokupimo još jednu tablu lima, a to bi bilo prilično skupo u odnosu na ono što bih dobio. (Znam da će mnogi pomisliti a šta kad na čamac dodje neko ko je viši od mene? E, pa dragi posetioci, nisam ja kriv što ste vi toliko izrasli; sagnite se malo ako hoćete da se družimo!)
Iza wc-a s jedne i upravljačkog sedišta s druge strane, sve do kraja kokpita doći će klupe za sedenje.
Namera mi je da ispod klupa budu boksovi za odlaganje stvari.
Planiram širinu klupa od 35 cm sa obe strane ali razmišljam o klupama koje bi bile šarkama povezane sa naslonima visokim 30 cm - bilo bi to kao mala ogradica duž bokova, a sve bi bilo pomično tako da se može lako pretvoriti u dva ležaja širine po 65 cm svaki i dužine koliko su duge klupe. To bi trebalo da pruži komfor prilikom sedenja, a takodje i prostor za izležavanje u kokpitu.
Ukoliko se "obore" obe klupe dobio bih "francuski" ležaj u kokpitu širine 130 cm i dužine koja će biti od 120 do 180 cm (zavisi da li je postavljeno kormilarsko sedište ili nije s jedne strane i da li je podignuta ploča iznad wc-a ili nije s druge strane.
U kabini bi trebalo da budu dva ležaja istih širina, a kabina koja je bila duga 170 cm, po završetku radova trebalo bi da bude 180 cm. Ovo bi trebalo da mi da dovoljno prostora da mogu da se ispružim u kabini, a da ne udaram glavom i nogama u zidove kabine.
To su planovi ali da bi se to uradilo potrebno je izvesno vreme i to je jedino što u ovom trenutku nemam (o parama ne govorim; to nije pitanje ovog ili onog trenutka - njih nikada nema dovoljno).
Espreso, hvala na ohrabrenju.
Danas sam poslao poruku Hummeru u vezi tende i nadam se da će mi odgovoriti, mada već duže vreme nije prisutan na forumu, a nemam njegov telefon da bih ga direktno pozvao.
Pokušaću sutra da porazgovaram sa ljudima iz firme "Rekordsarač" iz Tošinog bunara - možda do kraja nedelje, pre nego odem na odmor i to ugovorim...
Misha D:
--- Citat: espresso 30, 05, 2011, 19:39:09 posle podne ---samo napred Lazo! pojurite vi majstora za tendu. nije to nuklearna fizika. na putu ste da dokazete u praksi onu narodnu "ne j**e zgodan, nego uporan"!
--- Kraj citata ---
Moj majstor za tendu na Antaresu8 je bio Vlada 0637500002,0641848269,0649941430 (malo je spor ali cena je ok, a radi i tapacirunge jer je tapetar) , a na Izlozbi camaca kod TC Usce sam video tendu koja je dobro ispala na Narvalu, a radio je www.marina.rs (po slikama bolje radi tapacirung i sedista).
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
POKOJNI-TOZA:
Prvo da vas sve pozdravim, posebno ponosnog vlasnika camca progres 4.Lazo sve je super, ali sa nadkabinom cas imati velikih problema, imao sam takav camac pri prelasku gazista morao sam da se nadvijam nad kabinom imam 100kg.Prodao sam taj camac pilotu 495 on je uradio nadkabinu, al je morao da dodaje balaste sa strane na samu vodenu liniju prosirivanjem gazista samo povecavas polugu.Kako se nisi setio da se posavetujes sa pilotom 495.Inace to je izuzetan camac, pogotovo produzen.
LSI:
Pokojni-Tozo,
Bio sam ja u kontaktu sa Pilotom495 i bio sam na njegovom čamcu nakon rekonstrukcije.
Takodje, upoznat sam detaljno sa načinom na koji je on rešio pitanje stabilnosti.
Ipak, osim što imamo isti čamac, tu se sličnosti završavaju.
Poučen njegovim iskustvom, ja sam odustao od namere proširenja kabine, koje je kod Pilota zahtevalo i izbacivanje gazišta na bokovima, a samim tim i jače naginjanje prilikom hodanja po bokovima.
Dakle, ja prilikom hodanja po bokovima koristim već konstruisana gazišta i ne produžavam krak sile koji dovodi do pojačanog naginjanja.
Istina, zbog toga moja kabina sa nadgradnjom neće vizuelno biti lepa kao Pilotova ali neki kompromis sam morao da prihvatim. Ja sam odlučio da ostanem u konstruisanim dimenzijama, osim što je čamac produžen i dodata natkabina. Pri tom, nadgradnja nije zatvorena, već dominiraju velike prozorske površine.
Iako će to značiti više sunca u čamcu (zbog toga sam uzeo osenčena stakla - klirit), opredelio sam se za to rešenje jer tako nisam značajnije povećao težinu nadogradjene konstrukcije. Nadam se da zahvaljujući tome težište čamca nije mnogo podignuto i da pri vožnji neću imati izražene probleme u vezi stabilnosti.
Sigurno je da će čamac biti osetljiviji na bočni vetar ali to je problem većine čamaca slične konstrukcije, osim onih kod kojih je širina na vodenoj liniji dosta veća od visine ili imaju balast.
Težina dogradjenog krmenog dela i težina nadogradnje trebalo bi da zajedno doprinesu tome da dubina gaza čamca ostane manje više ista kao što je bila i pre rekonstrukcije.
Produžetkom trupa dobio sam prostor koji sam želeo u kokpitu, a sa natkabinom dobijam zaštitu od sunca i kiše. Meni će to biti sasvim dovoljno i nadam se da mi vizuelni nedostaci i mali nesklad u proporcijama neće predstavljati problem. A što se tiče stabilnosti, ja i inače planiram da čamac koristim po lepom vremenu, a ako me nevreme uhvati na vodi, budite sigurni da ću na prve znake nevremena potražiti sklonište uz obalu.
Ima još nešto što sam odlučio da uradim, a što Pilot nije uradio.
Na Zoranov predlog, dogradjeni krmeni deo podeljen je u dve komore od kojih je jedna zatvorena - bezbednosna. Njena zapremina je približno 145 x 35 x 35 cm što je nešto manje od 0,2 m3. U drugoj, nešto većoj komori biće rezervoar i potrebne sitnice.
Sem toga, odlučio sam da bokove čitavom dužinom čamca obložim stiroporom debljine 5 cm - znate da duž bokova postoje prostori ispod gazišta koje ide rubom čamca od krme do pramca, koji su pri vrhu široki od 12 do 20 cm i da prate korito do mesta spajanja sa dnom. Grubo računato, to je prostor zapremine od još oko 0,24 m3.
Tome treba dodati i prostor u pramčanoj komori kojoj je inače teško prići da bi se koristila za neke ozbiljnije namene, pa će i u njoj biti još oko 0,3 m3 stiropora ili praznih flaša.
Sve to treba da bude sakriveno oplatom od šperploče tako da se neće videti, a trebalo bi da u slučaju koji niko ne želi, a koji bi mogao bilo kada da se desi, održi čamac na površini.
Ja mislim da količina stiropora koja stane u približno 0,8 m3 ima moć da održi na površini čamac čija će ukupna težina biti ne veća od 500 kg (čamac, motor, gorivo, oprema...). Ako i ne bude plutao na površini, neće tako brzo na dno - ili se ja varam?
Ono što prilikom ove rekonstrukcije nisam mogao da rešim to je nizak profil čamca.
Kod većine glisera sa kabinama, bokovi su dosta viši nego na našem čamcu ali tako ga je dizajner predvideo i tako je ovaj čamac proveo tridest godina na vodi, pa valjda će i nakon ove rekonstrukcije ploviti još nekoliko...
broker975fx:
Samo jednu stvar a to je da nije realno pošto poto zahtevati da u čamcu tih dimenzija bude stajaća visina. Manje više to se može videti samo u domaćoj radinosti al hajde. Recimo ako se sećaš Bokceve Orinde (Holandski fabrički brodić) koja je oko 8 - 8.5 metara tu je na krmenom delu visina oko 170 i kusur a to je dosta veći brod od tvog. Ili možda je su još bolji primer Apićeva plovila. Previsoko plovilo ili zahteva dobru i ozbiljnu kobilicu ili ozbiljan motor. Dalje što se tiče razmišljanja u smeru dodatnih ležajeva ja se tu ne bih preterano opterećivao jer i ovako i onako ćeš većinu vremena na lađi biti sam i sa ženom. Tako da napravi da vama bude zgodno a za druge šta te briga jer i ovoko i onako neće tu niko sem vas spavati a i šta će vam :)
Što se tenede tiče meni je radila Goca i jako sam zadovoljan kvalitetom i brzinom izrade (cena je kao i kod svih naravno dranje a možda i nije nego su nama malo tanki novčanici). Da te podsetim da naš član Hamer iz NS radi tende pa pogldaj i kod njega. I za kraj ne zaboravi da tendu možda možeš i sam da napraviš (u mislu nije lepa ali je jeftina i radi posao za prvo vreme) Pogledaj kod Ake na sajtu kako je Zoran to uradio (doduše on čovek je pedantan i stvarno ima strpljenje i nešto alata).
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju