Nautika opšta... > OPŠTA DISKUSIJA

da li jedan ili dva motora

<< < (3/8) > >>

marke:
Slazem se da snaga nije dupla kod dva motora samo ako su blizu pa bi bilo dobro da se jedan prepravi na levi onda je to druga prica, ali s obzirom da je splav mogu da se udalje pa ne dolazi do vrtloga izmedju. trebalo bi da bude i ovako dobro. A sigurnost i upravljivost puta dva.

LSI:

--- Citat: Barba  17, 11, 2009, 11:47:46 pre podne ---
samardza, jel si ti siguran u ovo? Nema bas smisla da se snage ne sabiraju.

Ako je tako, u prirodnim zakonima postoji ozbiljna pukotina ili fizika gresi, Naime posto imamo dve elise i dva agregata jasno je da imamo i dve identicne sile (2F), samim tim rad (W=2F x s) je duplo veci od (W=F x s), a samim tim i snaga nakon sto se svede po jedinici vremena (P=W/t).

Poprilicno sam siguran da ce pogonska sila sa dva motora biti duplo veca od pogonske sile sa jednim. Kako ce se to odraziti na brzinu, pa zavisi od tipa korita i njegove "maksimalne" brzine definisane konstrukcijom.

Pozz
 

--- Kraj citata ---

Ja nikada nisam bio nešto naročito dobar u fizici i nisam siguran da li ću sada nešto lupiti, ali ako to i uradim, voleo bih da neko ko više zna odmah reaguje, pa da svi nešto naučimo makar pod stare dane.

Dakle, slažem se sa Barbom da će snaga biti udvostručena (a obzirom da će oba motora raditi istovremeno, onda će i potrošnja goriva biti približno toliko uvećana). Medjutim, i sa udvostručenom snagom ne verujem da će brzina biti udvostručena.

Poznato je da na nekim plovilima (pisali su ljudi o tome i na ovom našem forumu), npr. na Pasaru, možete da stavite bilo kakav motor (snažniji od 15-20KS), ona će ići 10-12 km ili tu nešto oko toga, a istu tu brzinu ostvaruje i sa motorom od 10-tak KS.

Naime, zbog većeg potiska zbog rada dva motora, uvećaće se i sila otpora vode, tako da od geometrije splava i njegove težine zavisiće koliko će se povećati brzina. A da će se povećati - to verujem ali verovatno mnogo manje nego što bi se očekivalo, osim ako splav ne počne da glisira - a to meni kao novajliji u ovoj oblasti nije nešto verovatno.

kemppi:
Na camac smederevac smo stavljali dve Tomos 4,isao je kao sa T10,samo sto je buka bila velika.Jednu cetvorku fiksiramo,a sa drugom upravljamo,nismo merili GPS-om,pa ne mogu bas da tvrdim da je isto u km.

zoke:
Hvala vam svima koji ste nasli vremena da se pozabavite ovom problematikom, ali apsolutno se slazem sa Barbom i mislom da cu da se odlucim na tu varijantu, ne da mislim vec cu tako i da uradim imam dobar razmak izmedju motora i tu nema dileme ni u jednom slucaju nece jedan drugog ometati u bilom kojem rezimu rada a opet dva su motora dva motora, dupla sigurnost rasterecenost i bolji manevar mada  ja i sad sa manevom nemam apsolutno problema

zoke:
Hvala vam svima koji ste nasli vremena da se pozabavite ovom problematikom, ali apsolutno se slazem sa Barbom i mislom da cu da se odlucim na tu varijantu, ne da mislim vec cu tako i da uradim imam dobar razmak izmedju motora i tu nema dileme ni u jednom slucaju nece jedan drugog ometati u bilom kojem rezimu rada a opet dva su motora dva motora, dupla sigurnost rasterecenost i bolji manevar mada  ja i sad sa manevom nemam apsolutno problema

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju