E, ovako treba... > Plovila

Dunja 2

<< < (28/93) > >>

Pera GARMIN:
Kap,
Mislim da je pametnije da ostanem kod toga "da svako ima pravo na svoje mišljenje" nego da ulazim u raspravu o profesionalnosti u budženju kolica za TV kameru na bazen zarad dobijanja "kontrolisanih uslova" koji treba da oponašaju ozbiljan "towing tank". Počevši od zgloba na koji je zakačen model, preko vode u bazenu pa nadalje, ništa nije tako jednostavno kako se čini. Razmišljali smo i o tome, i zaključili da je ozbiljan test daleko van našeg budžeta, a da budženje svakako neće dati pouzdane rezultate. Možda smo pogrešili, možda si ti u pravu...

Što se Yastogčeta tiče, niti je to trup visokih performansi, niti je plovilo za velike serije ili velike budžete, da bi takvi rezultati bili nešto više od "zanimljivih". Precizni da, potrebni... pa sad, i ne baš.

Uostalom, videćemo svi Dunju 2 na vodi, i imati prilike da sudimo da li se ljulja ili zanosi ili kliza ili ore ili štagod... Ja sam prilično opušten jer verujem u tim ljudi koji se Yastogom bavi. A posebno me raduje njihova spremnost da se projekat modelira i javno testira iako su sa trupom krenuli skoro pa od nule.

dzoni:
lele kapetane de nadje onaj kran za turske svadbe u nemackoj :)....

ako sam te dobro razumeo mislio si na motion control, a kod nas ima jedan u novom sadu i to samo za dolly, ne za kran....
ponavlja se brzina pokreta kolica i svenk kamere koja je na kolicima...

pokret krana za sad kod nas zavisi iskljucivo od operatera, ima dobrih, al daleko je to od milimetara....

50 evra ce da te kosta ketering u najboljem slucaju...

BOKAC:
Samo guraj Pero,

i ovo je "preozbiljno" za niskobudzetno plovilo. :good:

Pera GARMIN:
Sve primedbe i komentari su dobrodošli, kao i pitanja, sugestije... sve može samo da koristi celom projektu. Malo mi samo zasmetaju paušalne optužbe, ali se trudim da ne reagujem, koliko mogu.

Rekoh već jednom, razvija se i korito za jače motore, iznad vodene linije, i unutra će izgledati isto kao ovaj model Yastoga, ali će oblik trupa ispod vode biti prilagođen motorima od 60 do 90+ KS.

Dule,
plan nam je da do sajma završimo makar trup Dunje 2

Pera GARMIN:
Dule,
tako nešto sam ja izveo na Dunji (Variu), u kobilici sam zamolio da mi naprave pregradu, u kojoj je potopljena sonda (u ulje, da se ne usmrdi). Poklopac doduše nikad nisam napravio :) Tamo gde nema pregrade, dovoljno je kupiti nešto skuplju sondu koja se nalazi u kućištu sa nosačem koji se lepi sa unutrašnje strane trupa. Taj "nosač", tj. rezervoarčić, omogućava podešavanje ugla sonde, a puni se uljem.
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=836#featureTab

Na žalost, na Yastogu tako nešto neće biti moguće. Sonda sonara može da sluša samo kroz plastiku u kojoj nema vazduha. To je slučaj kod klasičnih plastičnih čamaca: poliester+stakleno tkanje. Kod šper/epoksi sendvič konstrukcija ultrazvuku će praviti problem jezgro od špera u trupu. Čak i jezgro od drugih materijala poput airexa predstavlja problem zbog vazduha u strukturi jezgra. Ultrazvuk se drugačije prostire kroz vazduh i jednostavno neće da radi.

Jedini način za slušanje kroz trup na sendvič konstrukcijama je da se probuši rupa i ugradi sonda kroz rupu... Mislim da je krmena sonda mnogo bolje rešenje od rupe u trupu.

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

[*] Prethodna strana

Idi na punu verziju