Plastika zahteva manje odrzavanja(ne bi se svi slozili), ali ako uzmes za primer metalni camac, koliko god ga dobro uradio i zastitio, posle nekog vremena ce negde da pokaze koroziju. Najgore je sto ti ne mozes iznutra da ga pregledas i odstranis vlagu koje uvek ima negde ispod poda, ili u nekoj komori, od kondenzacije, od slivanja i kojecega. Na tim mestima zna da krene korozija prvo. Da bi to zastitio prilikom remonta, ti moras da rasklopis skoro sav enterijer da bi dosao do tog dela korita. Plastika to trpi, i nisam cuo da je neko morao nesto iznutra da radi, osim naravno, u slucaju ostecenja.
Kod plastike bar toga nema, mada i plastika ima svoju vrstu korozije koja se zove osmoza i najcesce nastaje nakon ostecenja spoljasnjeg sloja(gelkoata) i ulaska vode u medjuslojeve. Zna da krene i sama od sebe, ako je korito lose uradjeno, tj nisu ispostovane procedure susenja plastike, ili ako su ostali mehurici vazduha itd. Imao sam prilike da to vidim na nekim camcima u okolini.
Metalnu siklju imamo dugo, i to je jedan od problema sa metalom i korozijom, pogotovu ako si picajzla pa ti smeta to i da vidis :)
Inace su izdrzljivi, i svakako imaju neke svoje prednosti nad plastikom. Ako imas uslove da ga na odredjen period vadis, peskiras, farbas, menjas anode, i ako te to sve ne mrzi da radis, onda nemas brige sa metalom. Druga mana je tezina, brod od plastike moze da bude skoro duplo laksi. To ti na vodi znaci malo manje muke sa manevrisanjem, malo bolje zaustavljanje, malo brzi start iz mesta itd. Sigurno da nije isto ako se malo navuces na neki pesak gde je plitko, sa brodom od 3T i sa brodom od 1.5T. Sa manjom tezinom plovila, automatski ti ne trebaju toliko debeli kanapi, teze sidro, jaca vrba...

Ono sto je mene odusevilo kod Albina je to sto ako hocu, mogu da izletim na vodu brzo, usidrim se sidrom koje nije pretesko (danforth 8kg), sto ga i Tomos 4 po potrebi gura odlicno zbog plovnosti i tezine, i sto mogu lako da mu navucem zadnji kraj ako treba negde da ga utegnem u cetvorovez. Mislim da bi to sve bilo dosta teze da ima 3 ili vise tona, ili da je mnogo duzi kao sto sam zapravo i hteo na pocetku. Kad smo kod toga, imao sam jaku volju da uzmem metalni kabinas sa krmenom kabinom, ravnim koritom i dovoljno jakim brodskim motorom. Uzeo sam skroz suprotno, i ne kajem se ni malo

Ako sam nesto rekao pogresno za metal i plastiku, molio bih ostale da me isprave. To je moje vidjenje stvari iz dosadasnjeg iskustva, i iskustva nekih mojih prijatelja sa vode. Takodje, ni dva broda od plastike nisu ista. Svedska plastika, i domaca plastika, ogromna razlika.
