Opšta...Tu smo... > Ako neko zna ...
Registracija samogradnje
Ljuba:
To za 5god. je bilo oduvek, bar koliko ja znam i to nije sporno.
Sporno je to da su jednostavno suspendovali samogradnju tamo negde s proleća i do danas ni abera.
Majstori iz Prova decenijama prave drvene čamce na osnovu generacijskog iskustva (prevozili Karađorđa i ustanike pored ostalog) i sada treba da im se nametne nekakva birokratija, planovi, istisnina...aman ljudi čujete li vi sebe?!
Zoran T:
upravo to sto kaze Terca...postoji pravilnik i tako treba da se radi...kontrola u toku gradnje je potrebna da se ne bi se razlikovalo plovilo od projekta koji su odobrili...znaci snovne dimenzije duzina sirina itd...izracuna na par rebara moment otpora proveri konstrukciju i limove da li je sve u skladu sa projektom i ako jeste daljnju registraciju plovila (oprema,motor itd) preuzima nadlezna kapetanija i vozas ga min 5 god...
to sto majstori iz prova prave tradicionalne camce je ok i treba tako i treba da se cuva tradicija...jedina razlika je u tome sto kad su prevozili ustanike nisu stavljali motore od 10-20ks...
BORA-D.T.D.:
U svetu, samogradnjom se smatra izrada plovila u kucnim uslovima (od kanua i kajaka do jedrilica i motornih brodova duzih od 10m) izgradjenih po projektima. Ti projekti nisu nikakav ,,bauk" iako ih izradjuju brodogradjevinski inzenjeri u firmama registrovanim za tu vrstu delatnosti. Projekti su u svakom smislu prilagodjeni amaterskoj gradnji a tako izgradjena plovila zadovoljavaju sve norne sigurnosti, kvaliteta i estetike.
Na internetu se mogu pronaci desetine firmi koje prodaju planove za samogradnju svih vrsta plovila. Prosecna cena plana je 70-80$. To je minimalan iznos u odnosu na vrednost plovila koje se izgradi.
Velika vecina planova se odnosi na gradnju sa vodootpornim sperom, epoksidnom smolom i fiberglas platnom jer je to najracionalnije. Mnogo manje ima projekata za rad sa celikom i aluminijumom a nisam video ni jedan za stakloplastiku, verovatno zbog neracionalnosti. Stakloplastika se najvise koristi u seriskoj(industriskoj) proizvodnji plovila.
Naravno da se samogadnja plovila mora prijaviti nadleznoj ustanovii koja vrsi nadzor nad izgradnjom. Posle zavrsetka izgradnje, sledi formalnost registracije, ukolliko je sve uradjeno po planu.
Tako bi trebalo biti i kod nas.
Drivee:
Pozdrav,
Kakva je razlika izmedju fabrike koja pravi plovila po planu i firme koja je isto tako registrovana kao i ta fabrika i isto pravi camce po planu? Nema razlike, u tome svemu, samogradnja se gasi. Ovo sto ce se sada moci registrovati nije samogradnja vec rad MALIH fabrika koje su registrovane isto kao i te velike koje imaju serijsku proizvodnju. Ukoliko je u pitanju firma koja radi po projektu i koja je registrovana za tu delatnost, tada ona ne pravi samogradnju..
LSI:
Управо о томе се и ради.
Самоградња је нешто друго од оног што већина нас овде ради.
Самоградња је оно што ради ЗоранТ - од нацрта до резања, заваривања и опремања пловила.
Већина нас то не уме и не може и обратимо се неким мајсторским радионицама. Е, те радионице су те мале фабрике о којима пише Драјви.
Само што то код нас у Србији нико не раздваја, па је све у истом кошу.
Мислим да смо у овој теми бацили мало више светла на читаву ову ствар.
Јасно је да је држава ту област уредила донекле као што се то уређује и у иностранству - да је потребан одговарајући пројекат, да је потребно пријавити самоградњу, да је потребан надзор у току изградње, да је потребан преглед, баждарење и после свега регистрација - све то треба да обезбеди сигурност приликом коришћења пловила.
Сад већина нас који то нисмо знали, знамо да постоји правилник о самоградњи и мислим да је то важно.
Наш је проблем што бисмо ми да сами нешто смислимо и да нам то ураде мајстори (неки са мање, а неки са више искуства) да би нас то коштало што мање.
Други наш проблем је наш закон по ком се региструју сва пловила дужа од 3 метра (а и краћа ако имају свој погон), док се у неким земљама пловила краћа од 15 метара не морају регистровати.
Даље, ми морамо да обнављамо регистрацију сваке године, а други то или раде на две, три или више година или имају трајне регистрације. Али то је већ једна друга прича...
Да закључим, самоградња не мора да се угаси уколико смо спремни да испоштујемо прописану процедуру. А мајсторске радионице ће и даље правити чамце као и до сада, док их држава својим надзором не натера да то раде онако како раде регистрована бродоградилишта, у складу са нормама.
Navigacija
[0] Indeks poruka
[#] Sledeća strana
[*] Prethodna strana
Idi na punu verziju